Dezvoltarea noilor tehnologii şi schimbările obiceiurilor de consum ale tinerilor fac tot mai atractivă piaţa ceasurilor de lux pre-owned. În ţară, trendul local poate fi observat din ritmul susţinut de creştere, ce urmează tendinţa înregistrată la nivel global.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, valoarea totală a pieţei ceasurilor de lux a ajuns anul trecut la aproape 44,2 miliarde de dolari şi se estimează să atingă 63,2 miliarde până în 2030, susţinută de o rată de creştere anuală compusă (CAGR) de 5,24%, conform unei cercetări realizate de MarkNtel.
"În România, la fel ca şi în alte ţări, de altfel, această creştere este alimentată de interesul tot mai mare pentru investiţiile alternative, care se dovedesc reziliente chiar şi în contexte economice sau geopolitice nefavorabile", subliniază Cosmin Popovici, CEO MAGNOR.
"Aceste produse au devenit mai accesibile datorită dezvoltării
platformelor online şi a certificării autenticităţii. Piaţa ceasurilor de lux este în acest moment foarte dinamică şi într-o continuă evoluţie. Cumpărătorii sunt tot mai analitici, mai avizaţi şi
dedică mai mult timp cercetării pieţei înainte de a face o achiziţie. În contextul unei cereri ridicate pentru branduri de prestigiu precum Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin
şi Omega, în 2024, MAGNOR vinde cel mai scump ceas al anului - modelul Rolex Daytona Platinum Ice, evaluat la 71.000 de euro", adaugă CEO-ul MAGNOR. Holdingul a investit
masiv în digitalizare şi a lansat anul acesta două noi platforme: magnor.ro pentru serviciile de creditare pe termen scurt tip amanet şi o alta pentru shopping online - magnorshop.ro.
În ce priveşte profilul clienţilor de pe acest segment, Cosmin Popovici îi descrie ca fiind colecţionari pasionaţi, foarte buni cunoscători ai domeniului, cu preferinţe pentru piesele unice sau rare, care să reflecte stilul personal şi statutul social. "Sunt căutate brandurile de renume şi designul exclusivist."
Dorinţa de evitare a listelor de aşteptare ale retailerilor de profil este un alt motiv pentru care clienţii optează pentru ceasurile de lux pre-owned şi atrage atenţia asupra autenticităţii lor ca fiind foarte importantă pentru cumpărători, explică reprezentantul holdingului.
Ceasurile de lux pre-owned sunt în atenţia tinerilor cumpărători nu doar pentru valoarea lor investiţională şi capacitatea de a reflecta un statut social înalt, ci şi pentru că reprezintă o alegere prietenoasă cu mediul.
"Preţurile ceasurilor pre-owned sunt mai atractive comparativ cu modelele noi, aşadar sunt accesibile unui public mai larg. Îşi păstrează sau chiar îşi cresc valoarea în timp, iar modelele
rare pot deveni piese de colecţie. În plus, pe lângă încurajarea economiei circulare şi a avantajelor de mediu, clienţii au acces la ediţii limitate, un aspect important pentru colecţionarii pasionaţi de aceste produse", mai spune Cosmin Popovici.