Piaţa de detergenţi din România va înregistra în 2008 o creştere de 10-15% până la 240 milioane de euro, a declarat ieri la Mangalia, directorul de marketing al diviziei de detergenţi Henkel România, Tiberiu Mercurian. Potrivit acestuia, citat de NewsIn, Divizia Detergenţi a înregistrat o creştere explozivă în 2007, motorul creşterii fiind brandul Persil."Anul trecut, compania a înregistrat un avans de peste 50% a vânzărilor din gama Persil. Vrem ca anul acesta să înregistrăm creşteri în ceea ce priveşte detergenţi peste nivelul pieţei", al mai spus Mercurian.Valoarea pieţei de detergenţi s-a ridicat anul trecut la 200-210 milioane de euro, la un curs leu-euro de 3,35. Principalii competitori ai Henkel pe această piaţă sunt Procter&Gamble şi Unilever.
Henkel România activează pe piaţa de detergenţi de rufe cu brandurile Persil, Rex şi Perwoll; pe detergenţi de vase cu Pur, iar pe balsam de rufe - cu Silan. La produsele pentru geamuri şi suprafeţe lavabile, oferta firmei include Clin, iar pe segmentul produselor pentru curăţenia casei şi a toaletei - Bref, în timp ce la categoria detergenţilor pentru maşina de spălat vase - Somat.
Compania a înregistrat, anul trecut, afaceri de peste 472 milioane de lei (140 milioane de euro), în creştere cu peste 36% faţă de anul 2006, şi un profit înainte de plata dobânzilor şi impozitelor (EBIT) de peste 90 milioane de lei (27 milioane de euro).