Piaţa de E-commerce dă semnale de revenire după un început de martie cu scăderi pe linie

G.B
Miscellanea / 25 martie 2022

Robert Trandafir, co-fondator Gun Media

Robert Trandafir, co-fondator Gun Media

În perioada 24 februarie - 7 martie 2022, traficul magazinelor online a scăzut între 15% şi 25% faţă de o perioadă normală. Cetăţenii sunt mult mai rezervaţi în achiziţii în această perioadă şi au renunţat la cumpărăturile de impuls, axându-se pe cele de utilitate, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, în perioada menţionată, experţii în digital marketing şi e-commerce de la Gun Media au constatat o similitudine între comportamentul de achiziţie în cazul cumpărăturilor online al consumatorilor români în contextul războiului din Ucraina şi comportamentul manifestat la începutul primăverii anului 2020, când a izbucnit pandemia.

În aceeaşi perioadă, au fost înregistrate creşteri ale interacţiunii şi fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puţin, iar achiziţiile online au scăzut cu până la 15% faţă de o perioadă normală. Totodată, şi rata de conversie şi de revenue a scăzut, consecinţa fiind scăderea rezultatelor din e-commerce.

"Scăderea achiziţiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piaţa reacţionează la orice fel de evenimente externe şi că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promiţător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenţie de performance în marketingul online. Vedeam o creştere medie a numărului de achiziţii de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând şi până la 55% creştere a tranzacţiilor online. Această evoluţie a depins de nişă, de maturitatea brandului, de consecvenţa în comunicare şi bugetele investite", susţine Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Declanşarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nişele. Procentele diferă pe diferite segmente şi nişe, fluctuează şi în funcţie de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.

"La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfăşurare. Am menţinut campaniile, dar mult mai rezervaţi în mesaje, atenţi la reacţia comunităţii şi cu ochii aţintiţi pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate", a completat expertul în e-commerce.

Brandurile şi-au adaptat comunicarea, iar pe final de martie se văd îmbunătăţiri în cifre

În tot acest context, comunicarea a jucat un rol important. Multe branduri au anunţat susţinerea faţă de asociaţii care veneau în sprijinul refugiaţilor. Altele au susţinut diverse cauze fără să facă public acest lucru. Totuşi, prin faptul că au comunicat în mod reţinut cu privire la diverse oferte şi au fost atente la feedback-ul comunităţii, au arătat empatie faţă de situaţia actuală, atitudine percepută pozitiv de către internauţi.

"La final de martie putem vedea o creştere medie a achiziţiilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piaţa de e-commerce va continua creşterea în 2022", a declarat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Aceste premise pozitive la început de an au fost asigurate şi de maturitatea pieţei de e-commerce, dar şi de evenimentele primăverii: Valentine's Day, Dragobete, 1 şi 8 martie. De obicei, aceste perioade ar fi însemnat creştere, cu o efervescenţă a campaniilor de reduceri ceva mai mare, se arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb