Piaţa de e-commerce din România urmează modelul Poloniei

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 25 octombrie

Piaţa de e-commerce din România urmează modelul Poloniei

(Interviu cu Marek Nowakowski, directorul general al Exorigo-Upos România)

Piaţa de e-commerce din ţara noastră a cunoscut o dezvoltare accelerată şi continuă să crească, fiind pe locul al treilea la nivel european, după Polonia şi Cehia. Potrivit datelor interne ale Exorigo-Upos România, compania poloneză care furnizează soluţii tehnologice IT pentru sectorul de retail, rata anuală de creştere a industriei de e-commerce din ţara noastră este de 20%, faţă 15% în Polonia. Există, astfel, tot mai multe oportunităţi de creştere la nivel local, dar şi o competitivitate mai mare în faţa căreia retailerii trebuie să facă faţă. Marek Nowakowski, directorul general al Exorigo-Upos România, ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre soluţiile la îndemâna jucătorilor din industrie, despre evoluţia pieţei de e-commerce, dar şi despre cum arată România versus Polonia în ceea ce priveşte comerţul electronic.

Reporter: Cum aţi descrie industria de e-commerce şi care credeţi că sunt perspectivele sale de evoluţie?

Marek Nowakowski: Industria de e-commerce este caracterizată de o creştere rapidă şi o evoluţie continuă, determinată atât de progresele tehnologice, cât şi de schimbarea comportamentului consumatorilor. Exorigo-Upos, cu aproape 30 de ani de experienţă, are o imagine profundă a acestor dinamici. Industria se îndreaptă din ce în ce mai mult către soluţii omnichannel care oferă o experienţă perfectă şi consecventă pentru clienţi pe mai multe platforme. Standardele înalte de securitate, automatizarea proceselor şi reducerea costurilor devin cruciale pentru menţinerea competitivităţii.

Reporter: Care sunt principalele provocări şi oportunităţi pe care le vedeţi în dezvoltarea e-commerce-ului în România?

Marek Nowakowski: Una dintre principalele provocări din România, dar şi la nivel mondial, ale jucătorilor din e-commerce este să ţină pasul cu preferinţele în schimbare ale clienţilor. Retailerii trebuie să fie prezenţi pe fiecare platformă pe care se află clienţii lor, aşa că vedem o necesitate a companiilor să ofere posibilitatea de a cumpăra de pretutindeni. O strategie omichannel devine obligatorie pentru toate afacerile de comerţ electronic. Dacă ne uităm per ansamblu, în România, doar 60% dintre retaileri au implementat o soluţie omnichannal, faţă de 85% în Polonia. Exorigo-Upos vine cu soluţii personalizate, inovatoare, care nu numai că îndeplinesc, dar depăşesc nevoile în evoluţie ale clienţilor.

În acelaşi timp, este o provocare pentru piaţa de logistică să ţină pasul cu dezvoltarea comerţului electronic. Există o nevoie tot mai mare de spaţii de depozitare, ceea ce deschide noi oportunităţi. Doar în 2023, 1,2 miliarde de euro au fost investiţi în industria de logistică în România.

Reporter: Cum a reuşit Exorigo-Upos să-şi menţină rolul pe pieţele europene în peisajul comerţului electronic care evoluează rapid?

Marek Nowakowski: Prin furnizarea constantă de soluţii IT avansate, adaptate nevoilor specifice sectorului de retail am reuşit să ne consolidăm prezenţa pe pieţele europene. Portofoliul cuprinzător de servicii al companiei, care include sisteme POS, soluţii de comerţ electronic, consultanţă IT şi suport pentru vânzări în sistem self-service, ne permite să răspundem unei game diverse de provocări cu care se confruntă afacerile moderne. Concentrându-ne pe dezvoltarea şi implementarea sistemelor ERP, a serviciilor de infrastructură IT şi a integrării fără întreruperi a sistemelor IT, Exorigo-Upos se asigură că fiecare client poate funcţiona eficient. În plus, suportul nostru solid pentru tranzacţiile comerciale, procesarea plăţilor şi serviciile de consultanţă asigură faptul că acestea pot oferi soluţii end-to-end care conduc la succesul clienţilor noştri în peisajul competitiv al comerţului electronic.

Reporter: Cum arată piaţa de e-commerce din România comparativ cu cea din Polonia?

Marek Nowakowski: Putem spune că România urmează modelul polonez. Piaţa locală de e-commerce traversează o dezvoltare rapidă, cu o rată anuală de creştere de 20%, faţă de 15% în Polonia, având în vedere că piaţa poloneză este mai matură. În 2023, comerţul electronic a reprezentat aproximativ 12% din totalul vânzărilor cu amănuntul în România, în timp ce în Polonia a fost de 14%. În plus, penetrarea internetului în România este de 88%, ceea ce indică un potenţial de creştere semnificativ, faţă de 96% în Polonia.

Reporter: Care sunt cele mai dinamice sectoare din comerţul electronic din România şi Polonia?

Marek Nowakowski: În România, cele mai dinamice sectoare sunt moda, ce reprezintă 28% din vânzările online, electronicele (22%) şi produsele de înfrumuseţare (18%). În Polonia, moda are o cotă de 30%, electronicele 25%, iar produsele de înfrumuseţare 15%. În timp ce Polonia are o reţea logistică mai consolidată şi o cerere mai puternică a consumatorilor, România dezvoltă rapid aceste reţele şi adoptă consumul online.

Reporter: Cum au fost primite pe piaţa locală soluţiile Exorigo-Upos?

Marek Nowakowski: Feedback-ul a fost foarte pozitiv. Exorigo-Upos ajută retailerii să ofere experienţe de cumpărături perfecte şi personalizate prin soluţiile noastre omnichannale, care asigură prezenţa pe diverse platforme de vânzare. În România, 75% dintre clienţii noştri au raportat îmbunătăţiri ale experienţei clienţilor, iar soluţiile noastre de securitate şi automatizare au redus costurile operaţionale cu 18%. În plus, soluţiile noastre personalizate urmăresc să crească retenţia clienţilor cu cel puţin 12%. Angajamentul nostru faţă de standardele înalte de securitate, automatizarea proceselor şi reducerea costurilor le permite retailerilor să se concentreze pe îmbunătăţirea călătoriei clienţilor.

Reporter: Care sunt cele mai căutate soluţii din portofoliul Exorigo-Upos şi cum îi ajută acestea pe retaileri?

Marek Nowakowski: Soluţiile noastre omnichannel, analiza datelor şi tehnologiile bazate pe inteligenţă artificială sunt cele mai solicitate de clienţii noştri. Aceste soluţii sunt cruciale pentru a ajuta retailerii să ofere experienţe de cumpărături perfecte şi personalizate, sporind satisfacţia generală şi loialitatea clienţilor. Exorigo-Upos ajută comercianţii să ofere o experienţă consecventă clienţilor pe diverse platforme de vânzare prin soluţiile noastre omnichannel. Asigurând o integrare perfectă în magazinele online, magazinele fizice şi aplicaţiile mobile, permitem o călătorie de cumpărături coerentă şi fără întreruperi. De asemenea, valorificând expertiza noastră în analiza datelor şi tehnologiile bazate pe inteligenţă artificială, Exorigo-Upos dă posibilitatea clienţilor din e-commerce să ia decizii informate, bazate pe date. Instrumentele noastre avansate de analiză oferă informaţii valoroase despre comportamentul clienţilor, tendinţele vânzărilor şi eficienţa operaţională. Tehnologiile bazate pe inteligenţă artificială permit analize predictive, ajutând clienţii să anticipeze tendinţele pieţei şi nevoile clienţilor. Această abordare bazată pe date permite companiilor din e-commerce să-şi optimizeze strategiile, să îmbunătăţească procesele de luare a deciziilor şi, în cele din urmă, să-şi îmbunătăţească performanţa generală şi competitivitatea pe piaţă. În acelaşi timp, soluţiile noastre personalizate răspund nevoilor unice ale fiecărui comerciant. Ne asigurăm că fiecare soluţie este personalizată pentru a răspunde provocărilor şi obiectivelor specifice. Ne angajăm să menţinem standarde înalte de securitate, automatizarea proceselor şi reducerea costurilor, ceea ce le permite retailerilor să se concentreze pe îmbunătăţirea călătoriei clienţilor.

Reporter: Care sunt unele dintre tendinţele şi provocările cheie pe care le-aţi observat în industria e-commerce pentru care Exorigo-Upos şi-a folosit expertiza pentru a le aborda?

Marek Nowakowski: Exorigo-Upos a identificat mai multe tendinţe şi provocări cheie în industria comerţului electronic, inclusiv nevoia de platforme solide de e-commerce, gestionarea eficientă a informaţiilor despre produse şi capacitatea de a gestiona creşterea vânzărilor online, menţinând în acelaşi timp securitatea. Un exemplu este implementarea unei noi platforme de comerţ electronic pentru Super-Pharm, în perioada Covid-19, asigurând stabilitate şi securitate pe fondul creşterii vânzărilor online. De asemenea, am integrat Akeneo PIM pentru Grupul CCC, care a îmbunătăţit gestionarea informaţiilor despre produse pentru mai multe branduri. Aceste proiecte evidenţiază capacitatea Exorigo-Upos de a furniza soluţii IT complexe care se adaptează nevoilor în evoluţie ale clienţilor noştri.

Reporter: Care sunt obiectivele dumneavoastră pentru Exorigo-Upos în România în următorii ani?

Marek Nowakowski: Ne propunem să continuăm să inovăm şi să adoptăm tehnologii avansate, cum ar fi inteligenţa artificială, învăţarea automată şi blockchain. De asemenea, explorăm noi oportunităţi de piaţă dincolo de retail, concentrându-ne pe sectoare precum finanţele, energia şi logistica. Scopul nostru este să ne consolidăm poziţia pe piaţă şi să oferim soluţii care să contribuie la competitivitatea clienţilor noştri.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia pieţei de comerţ electronic din România în următorii cinci ani?

Marek Nowakowski: Având în vedere ritmul actual de creştere şi investiţiile continue în tehnologie şi logistică, mă aştept ca piaţa de comerţ electronic din România să continue să se extindă rapid. Adoptarea tehnologiilor avansate va juca un rol crucial în acest sens. Suntem pregătiţi să sprijinim această creştere cu soluţiile noastre inovatoare şi să contribuim la transformarea digitală a pieţei de retail din România.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9732
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5955
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3022
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9656
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.8823

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb