Numărul detailiştilor de pe piaţa Ungariei a scăzut cu 0,3% (sau 450 de unităţi) în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, însă a crescut cu 0,5% faţă de primul trimestru din 2004. Astfel, Biroul maghiar de statistică anunţă existenţa, în perioada analizată, a 165.800 de detailişti.
Potrivit cifrelor oficiale, proporţia magazinelor care vînd bunuri de larg consum în Ungaria a scăzut constant în ultimii trei ani, numărul acestor magazine reducîndu-se cu 2,3% în primul trimestru din 2005 faţă de perioada similară a anului trecut. În acelaşi timp, numărul vînzătorilor en-gros (afaceri de familie) a scăzut cu 3% în ultimul an.
Pe fondul acestei tendinţe descrescătoare, piaţa en-detail din Ungaria înregistrează un fenomen de concentrare, numărul de companii care deţin mai multe magazine cu amănuntul crescînd cu 1,48% în primul trimestru al acestui an.