Anul 2006 a fost constant din punctul de vedere al modului în care a evoluat piaţa spaţiilor comerciale. Dezvoltarea reţelelor de galerii comerciale a continuat într-un ritm destul de accelerat, iar în ceea ce priveşte mall-urile, noi proiecte au fost anunţate în Bucureşti şi marile oraşe din ţară.
Potrivit unui studiu realizat de compania imobiliară "Regatta", galeriile comerciale, fie din cadrul unor mari retaileri, fie independente, rămân o alternativă pentru lipsa de spaţii stradale comerciale. Noutăţile primei categorii menţionate sunt inaugurările galeriilor "Kaufland", "Real" şi "Auchan". Cea de-a doua categorie o constituie galeriile de cartier, care nu necesită suprafeţe foarte mari nici pentru aria comercială, nici pentru parcări. Acest lucru le face foarte atractive şi relativ uşor de dezvoltat.
Un alt aspect stabil al pieţei spaţiilor comerciale a fost expansiunea băncilor. În 2006, bănci cu lanţuri importante au atins numere impresionante de sucursale - BRD a ajuns la 500 de unităţi; BCR la 400; Banca Transilvania la 300 de birouri şi Banca Carpatica la 200.
Pentru reţeaua de spaţii comerciale independente, preţurile s-au menţinut în acelaşi interval ca la începutul anului trecut. Specialiştii "Regatta" se aşteaptă în continuare la o uşoară scădere a nivelului chiriilor pentru mall-uri şi galerii comerciale. Tarifele vor coborî de la 45-50 euro/mp în cazul mall-urilor şi 30-35 euro/mp în centrele comerciale la aproximativ 40 euro/mp şi, respectiv 30 euro/mp.
Zonele de interes cele mai active rămân cele centrale şi ultra-centrale, cum ar fi Magheru, Bălcescu, Calea Victoriei, Calea Dorobanţilor, Piaţa Unirii. Acestea sunt cele mai căutate artere pentru spaţii comerciale individuale stradale.
În cazul mall-urilor şi galeriilor comerciale, cele mai bune zone rămân cartierele rezidenţiale intens populate - Drumul Taberei, Militari, Rahova, Balta Albă şi Băneasa.
Reţelele de hypermarketuri deja se orientează către zonele periferice, deoarece doar acolo mai există terenuri suficient de mari pentru asemenea dezvoltări. Un exemplu bun este "Auchan", care se va deschide în Balta Albă.
O activitate semnificativa se simte si pe piata spatiilor comerciale din provincie. O noutate absoluta este intrarea hypermarketurilor "Real" in Timisoara, Constanta, Oradea, Sibiu, Brasov si Craiova.
O surpriza placuta este si prezenta companiei austriece de bricolaj "Baumax", care deja a intrat în Brasov si pregăteste lansari în Cluj si Sibiu. si marile lanturi de magazine de tip discount îsi continuă expansiunea în orasele cu mai putin de 150.000 locuitori.