Piaţa autohtonă a îngheţatei a atins anul trecut valoarea de 100 de milioane de euro, afacerile producătorilor de profil urmând să crească în următorii trei ani cu peste 10 procente, a declarat managerul general al Kubo, Florin Roşescu. În ciuda creşterilor indicate de producători, în România consumul de îngheţată este mult sub nivelul mediei europene.
"Cu o producţie de 30.000 de tone de îngheţată, în ţara noastră se consumă doar puţin peste 1,5 kilograme per capita, volum mult mai mic faţă de consumul din UE", a precizat reprezentantul Kubo, producătorul mărcii de îngheţată Amicii, citat de NewsIn.
De aceeaşi părere este şi Daniela Dorca, brand manager Napolact, care a spus că "de la an la an consumul de îngheţată pe cap de locuitor în Romania a crescut constant ajungând anul trecut la aproximativ 1,7 kilograme. Cu toate acestea, suntem mult în urma ţărilor din UE, precum Ungaria sau Cehia, unde consumul de îngheţată este de peste 3 kilograme pe cap de locuitor, în Suedia de 13 kilograme, în Italia de 17 kilograme, iar în Belgia de 15,5 kilograme".
Din păcate, îngheţata nu este considerată încă un desert, care poate fi savurat indiferent de sezon, a spus reprezentantul Napolact, acest produs fiind consumat doar câteva luni pe an.
"Piaţa românească suferă în continuare de mentalitatea conform căreia îngheţata este un produs răcoritor şi consumabil doar vara, fiind asemănat mai mult unui produs răcoritor decât unui desert savuros", a declarat, la rândul său, managerul general al Kubo.
Pe de altă parte, faţă de UE suntem în poziţia de a defini preferinţele consumatorului, a spus la rândul său directorul de marketing al producătorului Antarctica, Diana Gyulay.
Un alt motiv pentru care piaţa de profil din România este surclasată de celelalte ţări europene în ceea ce priveşte consumul, este puterea scăzută de cumpărare. "De exemplu, în extrasezon în zona rurală consumul de îngheţată este aproape zero", a menţionat Florin Roşescu.
Problemele de la nivelul conceptual asupra consumului de îngheţată nu împiedică, însă, producătorii să îşi pună la punct strategii de dezvoltare a afacerii. "Pentru viitorul apropiat am planificat diversificarea produselor tip impuls, dar vom lansa pe piaţă şi produse de tip familial cu caracter de noutate absolută pe piaţa autohtonă şi nu numai. Pentru anul acesta realizăm produse noi care evident preiau din vânzare şi înlocuiesc alte produse cu vânzare mai slabă", a adăugat Roşescu.
În ce priveşte producătorul Antarctica, "investiţiile se vor lega de mărirea capacităţii de producţie şi a pieţei de desfacere. De asemenea, vom investi şi în comunicarea cu consumatorii noştrii. Cu aceste două aspecte mizăm în 2008 pe o cotă de piaţă de peste 12 la sută", a declarat, pentru NewsIn, directorul de marketing al producătorului din Timişoara.