Piaţa muncii autohtonă este plină de surprize. Aproape 7.500 de companii mici şi foarte mici, cu cel mult 50 de angajaţi, au scos în piaţă mai mult de 50.000 de joburi de la începutul anului şi până acum, potrivit unei platforme de recrutare. Raportat la cele 120.000 de joburi postate de toţi angajatorii, numărul reprezintă aproape jumătate din poziţiile deschise pentru candidaţi. În funcţie de dimensiune, următoarele cele mai active companii au fost cele care au între 51 şi 250 de angajaţi şi abia apoi cele foarte mari, cu peste 250 de angajaţi. Bogdan Badea, CEO eJobs.ro, a explicat: "Retailul rămâne, şi pe acest segment de angajatori, domeniul care are cele mai multe joburi disponibile, cu 12.000 de joburi postate în ultimele 5 luni. 9.000 de locuri de muncă au fost postate de angajatorii din servicii, 6.200 de cei din turism şi 6.000 de cei din construcţii. Mai mult de trei sferturi din aceste joburi aparţin angajatorilor din România, 10% angajatorilor din afara ţării şi aproximativ 5% sunt joburi remote". Nevoia cea mai mare de candidaţi vine din partea companiilor mici şi mijlocii din Bucureşti şi Ilfov, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov, Timişoara şi Constanţa iar profilul pe care îl caută cel mai frecvent este cel al candidaţilor entry-level (care au între 0 şi 2 ani de experienţă), urmaţi de candidaţii mid-level (2-5 ani de experienţă), dar şi candidaţi care nu au deloc experienţă. Seniorii (mai mult de 5 ani de experienţă) şi managerii reprezintă categoriile cel mai puţin vizate de angajatorii mici şi foarte mici. Bogdan Badea a mai explicat: "Ca element de specificitate pentru acest segment de companii, vedem o disponibilitate crescută comparativ cu companiile mai mari de a angaja part time şi sezonier / pe bază de proiect. Astfel, din numărul total de joburi part-time, mai mult de jumătate sunt postate de companiile care au cel mult 50 de angajaţi. Procentul creşte şi mai mult în cazul locurilor de muncă pe bază de proiect, unde 75% din total aparţine companiilor mici şi mijlocii. Nu vedem însă şi o cultură a internship-urilor, acestea rămânând mai degrabă în zona companiilor mari, multinaţionale". Companiile mici şi mijlocii sunt mult mai deschise în ceea ce priveşte publicarea salariilor în anunţurile de angajare. Dacă, la nivel general, salariile sunt menţionate în 36% dintre anunţuri, în cazul companiilor mici şi foarte mici acest procent depăşeşte 50%. Companiile care dau dovadă de cel mai ridicat nivel de transparenţă sunt cele din retail, servicii, turism, transport / logistică şi call center / BPO. Potrivit datelor oficiale, la începutul lunii mai, numărul microîntreprinderilor active în România era de 413.466.
Piaţa muncii: firmele mici sunt ... "marii angajatori"
O.D.
Ziarul BURSA #Companii / 30 mai