Pandemia a continuat să creeze probleme producătorilor de smartphone-uri şi în al doilea trimestru al anului, ducând la o scădere similară celei din primul trimestru, potrivit News.ro
După 2 ani de stagnare, piaţa smartphone-urilor a fost lovită în 2020 de pandemie şi dată mai mulţi ani înapoi în ceea ce priveşte cifrele vânzărilor. Primul trimestru a adus o scădere cu 20% a vânzărilor de smartphone-uri, iar al doilea trimestru nu doar că nu a adus sperata revenire, ci a adâncit problemele.
Gartner a calculat că în al doilea trimestru vânzările de smartphone-uri au scăzut cu 20,4%, un procent similar celui înregistrat în primul trimestru al anului.
De vină a fost tot pandemia. Dacă în primul trimestru China a fost cea mai lovită piaţă, aceasta şi-a mai revenit în al doilea trimestru. În schimb, în ultima perioadă, problemele s-au extins în Europa, America de Nord şi alte regiuni.
Aproximativ 295 milioane unităţi au fost livrate în al doilea trimestru, faţă de cele 370 milioane unităţi din aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel mai afectat producător, dintre cei mari, a fost Samsung, care a scăzut cu nu mai puţin de 27,1% faţă de anul trecut. Cu 54,75 milioane unităţi livrate, Samsung se află acum cot la cot cu Huawei, care a livrat 54,12 milioane unităţi, după ce a scăzut cu doar 6,8% faţă de anul trecut.
Evoluţia diferită dintre cei doi lideri ai pieţei vine din faptul că Huawei se bazează foarte mult pe China, care a început să-şi revină în ultimele luni. Samsung, în schimb, depindea de pieţe precum Statele Unite şi Europa, care au scăzut mult în al doilea trimestru.
Cel mai bine din top 5 în al doilea trimestru stă Apple, care a scăzut cu doar 0,4%. În această perioadă au fost livrate 38,38 milioane de iPhone-uri.