"Pirelli" va investi 1,9 miliarde euro, până în 2015

Emilia Olescu
Companii / 15 noiembrie 2010

Transformarea şi dezvoltarea companiei "Pirelli" va fi susţinută printr-o investiţie totală de 1,9 miliarde euro, între 2011 şi 2015, în creştere faţă de cei 1,5 miliarde euro investiţi între 2006 şi 2010, a anunţat producătorul de anvelope, într-un comunicat de presă. Potrivit acestuia, aproape întreaga investiţie (1,2 miliarde între 2011 şi 2013 şi 0,7 miliarde între 2014 şi 2015) va fi direcţionată către sectorul anvelopelor, în special pe segmentul Premium.

Pe partea de larg consum (autoturisme şi motociclete), investiţia totală va fi de 1,3 miliarde euro, până în 2015, din care 800 milioane până în 2013. Volumul producţiei va creşte cu 25%, între 2010 şi 2013 şi cu încă 15% până în 2015. Investiţiile vor fi împărţite între Italia, noile fabrici din Mexic, America Latină, România şi China şi societatea mixtă din Rusia.

Pe segmentul industrial (camioane şi utilaje agricole), investiţia totală va fi de 600 milioane de euro până în 2015, din care 400 milioane până în 2013. În acest caz, volumul producţiei va creşte cu 20%, între 2010 şi 2013, şi cu alţi 15% până în 2015. Investiţiile vor fi direcţionate spre China, America Latină, Egipt, România (anvelope cu armătură metalică) şi Rusia (anvelope pentru maşini agricole), în asociere cu Russian Technologies.

Compania estimează o rată medie de creştere anuală de 8%

În paralel cu aceste investiţii, compania anticipează o creştere a veniturilor de la peste 4,7 miliarde euro, la sfârşitul anului 2010, la mai mult de 5,1 miliarde euro în 2011 şi peste 6 miliarde în 2013.

Astfel, strategiile şi acţiunile prevăzute în planul industrial al societăţii pentru perioada 2011-2013 şi în viziunea \"Pirelli\" până în 2015 vor permite companiei să atingă o rată medie de creştere anuală de 8% pe durata planului, cu o rentabilitate cuprinsă între 10,5% şi 11,5%, în 2013. Printre altele, previziunile societăţii mai vizează reechilibrarea producţiei între economiile cu creştere rapidă, America Latină şi pieţele mature şi modernizarea utilajelor şi a capacităţilor de producţie, astfel încât, până în 2015, 60% din produse să fie realizate în fabrici cu o vechime de sub zece ani. Aceste acţiuni vor permite \"Pirelli\" să ofere produse reînnoite constant, în 2013 produsele noi urmând să reprezinte 30% din totalul vânzărilor.

Pirelli va avea o capacitate totală de producţie de 77 milioane de unităţi, în 2013, faţă de 61,8 milioane de unităţi la sfârşitul lui 2010. În 2015, capacitatea totală va fi de aproximativ 88 milioane, din care aproximativ 80 milioane pe larg consum şi 8 milioane pe industrial.

De asemenea, reprezentanţii companiei estimează că, în anul 2015, 73% din vânzările \"Pirelli\" vor proveni din sectorul Premium pentru autoturisme şi camioane uşoare (66% în 2010) şi 76% din segmentul post-fabricaţie (75% în 2010). Într-o altă perspectivă, 57% din vânzări vor fi generate de economiile cu creştere rapidă (EDR, America Latină, Asia Pacific, Rusia, EMEA), faţă de 52% în 2010.

Prima fabrică \"Pirelli\" în Mexic

În perioada cuprinsă între 2011 şi 2013, \"Pirelli\" va implementa un plan de eficientizare în valoare de aproximativ 200 milioane euro, direcţionat, în principal, pe segmentul de larg consum şi bazat pe trei piloni: producţia în ţări cu costuri competitive, valorificarea mai economică a capacităţii de producţie prin investiţii pe segmentul Premium şi creşterea productivităţii.

Planul prevede construcţia primei fabrici \"Pirelli\" în Mexic, darea completă în folosinţă a fabricii \"Settimo Torinese\" şi intrarea pe piaţa rusă.

În Mexic, \"Pirelli\" va investi 210 milioane de dolari, în următorii doi ani, în construcţia unei noi fabrici pentru producerea de anvelope de înaltă performanţă şi ultraînaltă performanţă pentru autoturisme şi autovehicule utilitare uşoare. Noua unitate va fi dată în folosinţă în 2012 şi va avea o capacitate de producţie, în 2015, de aproximativ 5 milioane de unităţi. Ea se va adăuga celorlalte 7 fabrici pe care \"Pirelli\" le deţine în America Latină, va avea aproximativ 700 de angajaţi, în momentul în care va lucra la întreaga capacitate şi va fi dotată cu cea mai nouă tehnologie de producţie a companiei.

Totodată, în cursul anului 2011, societatea va inaugura centrul \"Settimo Torinese\", care va fi unitatea cea mai avansată tehnologic şi cea mai eficientă a grupului, destinată producţiei de anvelope ecologice de înaltă performanţă şi ultraînaltă performanţă. În momentul în care va fi complet funcţională, noua unitate, care combină două fabrici \"Pirelli\" deja existente la Settimo Torinese, va avea o capacitate care ar putea depăşi 3,5 milioane de unităţi, exclusiv pe segmentul Premium. În fabrică vor lucra peste 1000 de muncitori.

Societatea ia în calcul şi posibilitatea scăderii cererii

În cazul unei evoluţii negative a pieţei, având drept consecinţă o scădere a cererii faţă de valorile avute în vedere în scenariul de referinţă, \"Pirelli\" poate implementa planuri de intervenţie deja existente, care oferă două opţiuni principale: reducerea ritmului planului de investiţii (pe regiuni şi segmente) şi scăderea producţiei asociată unor măsuri de restructurare ulterioare. Planul societăţii nu presupune operaţiuni majore de fuziune şi achiziţii, măriri de capital, investiţii în capacităţi de producţie pe piaţa indiană, producţie non-premium pentru echipări iniţiale sau o strategie de portofoliu cu mai multe mărci.

În ceea ce priveşte materiile prime, luând în considerare o creştere previzibilă a costurilor, impactul negativ care se anticipează va fi de 200 milioane de euro în 2011 şi 300 milioane de euro în anii 2011-2013. Acest impact va fi parţial compensat de creşterea eficienţei, însumând 80 milioane de euro în 2011 şi 200 milioane de euro în perioada 2011-2013.

Producţia \"Pirelli\" este localizată, în prezent, în proporţie de 75%, în ţări cu dezvoltare economică rapidă, cu cerere în creştere şi costuri de producţie favorabile. Valoarea companiei este estimată de Interbrand la aproximativ 1,8 miliarde euro, \"Pirelli\" numărându-se printre companiile cu cele mai mari investiţii în cercetare şi dezvoltare - aproximativ 3% din vânzări pe an - în sectorul anvelopelor. Compania acordă o atenţie deosebită inovării materialelor, atât în domeniul materialelor regenerabile, precum şi în cel al cauciucurilor naturale şi sintetice, inclusiv prin stabilirea de parteneriate.

Parcul auto se află într-o extindere continuă, determinată de cererea economiilor cu creştere rapidă (ECR), iar expansiunea parcului auto echipat cu anvelope Premium, domeniu în care "Pirelli" este lider, este şi mai rapidă, afirmă reprezentanţii companiei, anticipând că piaţa vehiculelor echipate cu astfel de anvelope va creşte cu 5,2% între 2010 şi 2015, în timp ce pentru parcul auto se prevede o creştere de 3,1%.

Marja EBIT a principalilor zece producători de anvelope este estimată la 7,3% pentru 2010, faţă de 5,7% în cazul primilor zece fabricanţi de piese auto şi 4,3% pentru primii zece constructori de autoturisme. De asemenea, sectorul anvelopelor este mai puţin afectat de instabilitatea costurilor materiilor prime.

Între 2011 şi 2015, producătorii de anvelope pentru autoturisme vor investi 15 miliarde de dolari pentru creşterea capacităţii de producţie - în special în China (50% din total) şi India (20%) - şi se anticipează un nivel al producţiei de 1,5 miliarde de unităţi în 2015. În ceea ce priveşte distribuţia geografică a capacităţii de producţie, se prevede o creştere a ponderii acesteia în America Latină şi Asia Pacific, până la 46% din capacitatea totală în 2015, faţă de 41% în prezent, în timp ce în regiunile EMEA şi NAFTA va fi înregistrată o reducere până la 54%, faţă de 59% în prezent.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb