Revenirea la birouri a angajaţilor BCR (Banca Comercială Română) se va face prin rotaţie, în două etape, iar teleworking-ul, sau munca de acasă, va rămâne o soluţie care va fi folosită şi după ce va trecea pandemia de Covid-19, a afirmat, ieri, Andreea Voinea, director executiv Resurse Umane la BCR. Totodată, aceasta a precizat că banca subvenţionează costul cu transportul al angajaţilor astfel încât aceştia să evite mijloacele de transport în comun.
În cadrul unui eveniment al BCR cu privire la întoarcerea la locurile de muncă, Voinea a precizat: "Colegii noştrii vor putea veni (la servici) şi cu mijloacele de transport în comun (dar) îi încurajăm să folosească maşinile personale. Noi am pus la dispoziţia colegilor să acoperim şi o parte din costurile de transport. Deci dăm o sumă fixă tocmai pentru a-i încuraja să folosească maşina personală sau mijloace alternative. În clădirile noastre spre exemplu am mărit zona dedicată parcării bicicletelor şi trotinetelor tocmai pentru a-i încuraja pe colegi să le folosească, plus subvenţionarea unei părţi din transport. (...) Unul din lucrurile importante pe care va trebui să construim în noua normalitate este să folosim teleworking-ul într-o proporţie mai mare şi cred că oamenii vor aprecia tipul ăsta de flexibilitate. Nu cred că o să ne putem mişca la o parte din organizaţie 100% în teleworking, dar la o proporţie de 2 zile/săptămână, una-două zile, deci o creştere treptată după ce revenim şi trecem de perioada asta de pandemie. Cu siguranţă cred că o să fie o soluţie pe care mulţi angajatori o să o exploreze. Asta vine şi cu pregătirea infrastructurii".
În privinţa planurilor de întoarcere a angajaţilor în ceea ce priveşte reţeaua naţională, reprezentantul BCR a spus că prezenţa este planificată să se mărească undeva la 80% până la finalul lui octombrie.
"Vom avea 2 etape: etapa din 15 iunie până în 4 septembrie, unde vom merge cu câte 3 rotaţii de câte 33% din colegi care vor lucra în această perioadă în sediul central. Deci fiecare coleg din sediul central va lucra o săptămână la birou şi două în teleworking. Ulterior, din 4 septembrie, în funcţie de evoluţia pandemiei şi de priorităţile de business, ne propunem să avem o împărţire a echipelor astfel încât să mergem cu o rotaţie de 50/50, adică o săptămână de lucru la birou şi o săptămână în teleworking de fiecare angajat. Durata etapei 2 va depinde evident de cum vor evolua lucrurile. În retea, începând din 4 septembrie ne propunem să mărim prezenţa undeva până la 80% până la sfârşitul lunii octombrie", a precizat Voinea.
BCR a impus şi respectarea unor condiţii de protecţie sanitară pentru angajaţi precum: distanţare fizică, număr limitat de întâlniri de business, training online, menţinerea permanentă a măştilor de protecţie, inclusiv la birou, precum şi termometrizarea angajaţilor.
"Astea sunt regulile pe care noi le-am adoptat", a spus Voinea, care a adăugat că un procent semnificativ din angajaţi au lucrat de acasă în această perioadă, context în care banca a achiziţionat calculatoare angajaţilor pentru a înlesni desfăşurarea activităţii în aceleaşi condiţii ca la birou.
La rândul său, Gabriel Gurguţă, medic de boli infecţioase la Regina Maria, a afirmat că odată cu întoarcerea angajaţilor în birouri, la locul de muncă, ne putem aştepta ca numărul cazurilor de îmbolnăvire cu noul coronavirus să crească. Acesta a afirmat că în ciuda măsurilor de distanţare luate în companii, garda sus nu poate fi ţinută 24 de ore/şapte zile pe săptămână.
Gurguţă a spus: "Vorbim aici de spaţii comune, nu doar locul unde se bea o cafea, vorbim despre hol, recepţie, zonă de lifturi. Când vine vorba despre revenirea la locul de muncă, nu este vorba doar despre spaţiul de lucru, este vorba despre spaţiul de socializare, de zona de mese, de spaţiile de fumat. Nu vom putea să ne ascundem la nesfârşit de această infecţie".
Medicul a mai notat că purtarea măştii este un gest altruist pentru că nu ne protejăm doar pe noi, ci şi pe cei din jurul nostru, persoane care pot avea o patologie nediagnosticată.