Referendumul a devenit, dintr-o dată, potrivit BBC, trendul lunii, iar câştigătoare nu este neapărat cea mai bună parte. Tacticile inteligente pot juca un rol determinant, arată articolul, şi propune o serie de ponturi despre cum poate fi câştigată o astfel de consultare populară.
Cum este vorba despre un război adevărat, trebuie atacate punctele tari ale adversarului, astfel încât să nu se mai poată replia, iar cunoaşterea lui este esenţială, arată persoane care au fost implicate în procese similare, citate de BBC.
Acelaşi articol evidenţiază că subestimarea proporţiei provocării, tentaţia de a vorbi numai propriilor suporteri sau folosirea, în campanie, a celebrităţilor, care pot diviza opinia publică sunt principalele greşeli pe care combatantul trebuie să le evite dacă vrea să câştige.
Structura şi resursele partidelor pot fi folosite pentru creşterea numărului de voturi, deşi politicienii nu sunt neapărat relevanţi, iar subiectele din campanie trebuie să fie relevante pentru cetăţenii care merg la vot, subliniază acelaşi articol şi dă ca exemplu problemele constituţionale ca fiind subiecte abstracte, departe de procupările zilnice ale votanţilor.
Concluziile articolului arată că, în ciuda celor mai strălucite practici, a utilizării celor mai bune reţele şi a unor importante resurse financiare, referendumul poate fi pierdut dacă dispoziţia politică şi economică generală este împotrivă.
Cetăţenii sunt cei care au ultimul cuvânt, iar democraţii ştiu că aceştia nu greşesc niciodată, conchide Brian Wheeler.