Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) atrage atenţia reprezentanţilor Consiliului Concurenţei că problemele segmentului poliţelor RCA au implicaţii majore şi asupra industriei reparaţiilor auto, dar şi asupra proprietarilor de maşini. "Reamintim ca în România sunt aproximativ 8 milioane de şoferi, fiecare dintre aceştia fiind şi un potenţial beneficiar al poliţelor RCA", conform unui comunicat de presă al organizaţiei.
"Este eronat ca atenţia Consiliului Concurenţei să fie concentrată exclusiv asupra problemelor companiilor de asigurări, cu atât mai mult cu cât acestea au raportat profituri în creştere cu 35% în primul semestru din 2023 faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Consiliul Concurenţei trebuie să pledeze pentru măsuri juste pentru întreaga economie, care să nu afecteze libera concurenţă şi să permită funcţionarea tuturor pieţelor conexe celei de asigurări auto. Concret, Consiliul Concurenţei şi celelalte autorităţi de reglementare trebuie să vadă imaginea de ansamblu şi să realizeze faptul că siguranţa economică a companiilor de asigurări şi profitabilitatea acestora nu poate fi subvenţionată de patronii service-urilor auto şi nici de proprietarii de maşini. Este o primă etapă în dezideratul pe care îl avem cu toţii: dezvoltarea unei economii competitive şi puternice, care să funcţioneze în beneficiul consumatorului", a explicat preşedintele POSA, Dan Barbu.
"Această strategie de sprijinire a companiilor de asigurări prin reglementări care provoacă falimentul service-urilor auto şi afectează grav buzunarul consumatorilor va avea pe termen lung efecte devastatoare tocmai pentru industria asigurărilor. Concret, încrederea românilor în piaţa asigurărilor a scăzut dramatic în ultimii ani, fiind şi un efect al abuzurilor acestor companii în relaţia cu clienţii lor. Astfel, de la 73% maşini cu asigurări auto facultative (CASCO) în 2007, s-a ajuns la 17% în prezent", se arată în comunicat.
Numărul proceselor câştigate de păgubiţi este un alt indicator care arată dimensiunea abuzurilor companiilor de asigurări: 93% din procese au fost câştigate de păgubiţi sau de unităţile de reparaţii auto, arată sursa citată.
POSA invită Consiliul Concurenţei la realizarea unei analize aprofundate, corelată cu realităţile din segmentele economice conexe celui de asigurări auto obligatorii, analiză care să conducă către susţinerea liberei concurenţe în toate industriile, în beneficiul consumatorilor.