Poşta Română a raportat o creştere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior, atingând 1,78 miliarde de lei, transmite news.ro. Aceasta reprezintă cea mai mare creştere din istoria recentă a companiei, exclusiv pe baza veniturilor proprii.
"Raportul la zi arată că în 2024 veniturile Poştei Române au înregistrat o creştere accelerată şi consecventă, atingând cea mai mare creştere din istoria recentă a companiei. Astfel, Poşta Română a înregistrat o creştere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior, atingând 1,78 miliarde de lei, cea mai mare creştere din istoria recentă a companiei. Aceasta echivalează cu o creştere de 150 de milioane de lei sau aproximativ 30 de milioane de euro. În acelaşi timp, creşterea cheltuielilor companiei a înregistrat o încetinire, reflectând o creştere accentuată pentru venituri de 9% şi doar 6,6% pentru cheltuieli. Gestionarea eficientă a costurilor a contribuit la controlul creşterii anuale, consolidând sustenabilitatea financiară", a transmis compania.
Segmentul de curierat al Poştei Române a înregistrat o creştere a veniturilor de 7,3%, marcând o revenire după mai mulţi ani de declin. Cheltuielile au crescut moderat, cu 6,6%. Compania a adoptat o strategie tarifară revizuită, renunţând la contractele neprofitabile şi negociind acorduri mai dinamice. Aceasta a dus la o creştere semnificativă a volumelor de corespondenţă cu 43,4% în 2024 şi la câştigarea a 274 de proceduri de achiziţie, în valoare totală de 521 milioane de lei.
Poşta Română a implementat măsuri de transformare semnificativă în ultimii ani, axându-se pe eficienţă, modernizare şi sustenabilitate.
Numărul angajaţilor s-a redus cu 19% din 2021, de la 24.824 la 20.929 în decembrie 2024. Numărul salariaţilor din administraţia centrală a scăzut de la 1.200 în 2021 la 350 în 2024, reducând costurile TESA cu până la 100 de milioane de lei. Venitul mediu brut pe salariat a crescut cu 52%, cu o majorare de peste 1.900 de lei.
Totodată, procesul de recrutare a fost modernizat printr-o platformă dedicată şi concursuri centralizate, atrăgând peste 1.000 de aplicanţi săptămânal.
S-a investit pentru modernizare şi s-au alocat peste 60 de milioane de lei pentru echipamente, inclusiv prima bandă de sortare instalată în 50 de ani şi alte trei echipamente operaţionale în hub-urile din Oradea, Timişoara şi Galaţi.
Au fost renovate oficiile poştale, inclusiv cel din Calea Giuleşti, în cadrul unui proiect de 20 de milioane de lei.
Mai mult, veniturile au crescut şi din închirierea spaţiilor companiei cu 48%, ajungând la aproape 16 milioane de lei, promovate prin portalul imobiliar propriu.
Aceste iniţiative reflectă o transformare profundă, orientată spre eficienţă operaţională şi dezvoltare sustenabilă.
Fundaţia Poştei Române a derulat multiple iniţiative sociale şi ecologice în 2024. Astfel, au fost alocate 2 milioane de lei pentru cazuri medicale ale angajaţilor, s-au derulat proiecte educaţionale şi sociale (donarea de calculatoare pentru proiecte educaţionale, sprijinirea veteranilor de război), dar şi iniţiative ecologice, prin plantarea a 1.000 de copaci în zona Doftana.
Aceste acţiuni demonstrează angajamentul companiei faţă de comunitate, sustenabilitate şi suport social.
Conducerea Poştei Române şi-a stabilit următoarele obiective strategice pentru perioada următoare:
• Modernizarea proceselor companiei - îmbunătăţirea infrastructurii şi digitalizarea activităţilor pentru eficienţă sporită.
• Creşterea profitabilităţii - optimizarea costurilor şi diversificarea surselor de venit.
• Transformarea administraţiei - reorganizarea administraţiei într-o structură de suport eficientă.
• Dezvoltarea reţelelor poştale - extinderea şi îmbunătăţirea serviciilor pentru creşterea vizibilităţii ca furnizor de servicii de curierat.
Aceste priorităţi reflectă dorinţa companiei de a deveni un jucător mai competitiv şi adaptat cerinţelor pieţei.