Sectorul auto din Franţa ar putea pierde 40.000 - 50.000 de locuri de muncă în următorii doi ani, anunţă cotidianul Les Echos, citându-l pe ministrul Industriei, Christian Estrosi. Potrivit spuselor ministrului, industria auto - care include producătorii de autoturisme şi furnizorii acestora, a eliminat aproximativ 35.000 de posturi în 2009.
PSA "Peugeot Citroen", cea mai mare companie auto din Franţa, respectiv a doua din Europa (după "Volkswagen" AG din Germania), anticipează că piaţa de profil din Europa nu va reuşi să se redreseze în 2010.
"În 2010, pe pieţele auto din întreaga lume vor apărea semne de redresare, însă Europa va face excepţie", a anunţat, recent, conducerea "Peugeot", adăugând: "Această regiune va consemna, probabil, un nou declin, în condiţiile în care stimulentele acordate de guverne nu vor mai fi în vigoare".
În 2009, "Peugeot Citroen" şi-a redus cu 2,2% vânzările, livrând 3,19 milioane de autoturisme şi camioane uşoare, faţă de 3,26 milioane în 2008. Volumul vânzărilor companiei s-a diminuat cu 4,4% în Europa, la 2,13 milioane de vehicule. În America Latină, livrările companiei franceze s-au redus cu 11%, la 234.000 de unităţi, însă în China au crescut cu 52%, la 272.000 de unităţi.
"Renault" SA, a doua companie auto din Franţa, şi-a redus cu 3,1% vânzările în 2009, la 2,31 milioane de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare.
Pentru 2010, grupul "Renault" aşteaptă o scădere de 8-10% a pieţei auto europene, din cauza eliminării stimulentelor guvernamentale.
În primele 11 luni din 2009, vânzările industriei auto din Europa s-au diminuat cu 2,8%, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa.