Public Power Corporation (PPC) a înregistrat un EBITDA ajustat de 1,8 miliarde euro în 2024, în creştere cu 41% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Profitul net ajustat s-a dublat la 426 milioane euro, iar compania propune un dividend de 0,40 euro/acţiune, în creştere cu 60% faţă de 2023.
Investiţiile PPC au totalizat 3 miliarde euro, din care 85% au fost direcţionate către proiecte de energie regenerabilă (RES), capacităţi de producţie flexibilă şi modernizarea reţelelor de distribuţie din Grecia şi România. Capacitatea instalată în RES a crescut la 6,2 GW, iar alte 3,7 GW sunt în diverse faze de dezvoltare.
Ponderea energiei produse din surse regenerabile a ajuns la 29% din total, în timp ce energia pe bază de lignit a scăzut la 15%, cu obiectivul eliminării complete a lignitului până în 2026. Emisiile de CO₂ au scăzut cu 2% faţă de 2023.
Baza de active reglementate în distribuţie a crescut la 4,9 miliarde euro, iar investiţiile de 1 miliard euro în acest segment au contribuit la reducerea duratei medii a întreruperilor în ambele ţări. În Grecia, SAIDI a scăzut la 132 minute, iar în România la 82 de minute.
Cota de piaţă PPC în producţia de energie regenerabilă a crescut în România la 16%, iar în Grecia, cota totală din producţie a scăzut la 34% din cauza reducerii treptate a utilizării lignitului, conform comunicatului.
Pentru 2025, compania îşi menţine obiectivul de a atinge un EBITDA ajustat de 2 miliarde euro şi un dividend de 0,60 euro/acţiune. Potrivit CEO-ului Georgios Stassis, "această performanţă financiară confirmă rezilienţa modelului nostru integrat şi capacitatea de a genera valoare pe termen lung pentru acţionari şi clienţi".
În paralel, PPC a extins reţeaua de puncte de încărcare pentru vehicule electrice la 3.100 unităţi în Grecia şi România şi a implementat reţeaua de fibră optică până la domiciliu în 650.000 de gospodării şi firme.