PPC şi-a consolidat poziţia în cadrul indicelui ATHEX ESG, obţinând un scor de transparenţă de 91%, potrivit unei analize extinse privind criteriile de Mediu - Societate - Guvernanţă (ESG), conform unui comunicat transmis redacţiei. Acest rezultat plasează PPC printre companiile de top din piaţa elenă, în conformitate cu "Metodologia de transparenţă ESG" şi ghidul "ATHEX ESG Reporting Guide 2024".
Evaluarea a fost realizată pe baza a 52 de indicatori care corespund celor 86 de puncte aferente datelor individuale. Pentru fiecare sector analizat, au fost luate în considerare cel puţin 55 de tipuri de date, iar o pondere semnificativă a fost atribuită verificării externe a informaţiilor ESG, precum şi existenţei unor sisteme şi controale interne pentru supravegherea ESG şi a Politicii de Sustenabilitate. Aceste aspecte sunt considerate esenţiale, întrucât demonstrează existenţa unor mecanisme solide pentru gestionarea aspectelor ESG şi creşterea credibilităţii datelor.
În acelaşi context, publicarea unui Raport de Sustenabilitate a fost un criteriu pozitiv de evaluare, fiind un indiciu clar al angajamentului PPC faţă de principiile ESG şi faţă de transparenţa în comunicarea cu părţile interesate. Ratingul de 91% obţinut de PPC confirmă importanţa pe care grupul o acordă strategiilor de sustenabilitate şi guvernanţă corporativă.
PPC rămâne liderul pieţei de energie electrică din Europa de Sud-Est şi continuă transformarea sa pentru a deveni o companie modernă şi sustenabilă, atât din punct de vedere financiar, cât şi ecologic. În ciuda provocărilor globale din ultimii cinci ani, grupul îşi extinde activitatea în Grecia şi Europa de Sud-Est, contribuind la modelarea viitorului energetic şi digital al regiunii, cu un angajament clar faţă de responsabilitatea socială, potrivit aceleiaşi surse.
Până în 2027, PPC va investi peste 10 miliarde de euro, în principal în dezvoltarea energiei regenerabile, modernizarea reţelelor şi inovaţie tehnologică. Grupul şi-a propus să dezvolte 6,3 GW de energie din surse regenerabile în Grecia şi în regiunea Europei de Sud-Est, cu obiectivul de a atinge o capacitate instalată de 11,8 GW din energie regenerabilă până în 2027.
Strategia energetică include, de asemenea, eliminarea producţiei din centralele electrice pe bază de petrol până în 2026 şi reducerea emisiilor directe de dioxid de carbon (CO₂) cu 80% între 2019 şi 2027. Aceste măsuri sunt parte din eforturile companiei de a contribui la tranziţia energetică şi la atingerea obiectivelor climatice globale.
PPC îşi propune să creeze valoare economică şi socială pe termen lung, având în vedere nevoile tuturor părţilor interesate, de la angajaţi şi acţionari, la furnizori şi societatea în ansamblu. Prin aceste acţiuni, grupul sprijină, de asemenea, atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) stabilite de Organizaţia Naţiunilor Unite, subliniind angajamentul său faţă de sustenabilitate şi responsabilitate corporativă.
Opinia Cititorului