PRĂBUŞIREA AVIONULUI A320: Copilotul Andreas Lubitz a ascuns că în ziua accidentului era în concediu medical

Valentin Busuioc
Internaţional / 27 martie 2015

Copilotul Andreas Lubitz a ascuns că în ziua accidentului era în concediu medical

Actualizare 15:58 Wizz Air: "Nouă procedură prin care cockpit-ul nu va mai fi niciodată operat de o singură persoană"

Wizz confirmă că a revizuit procedurile care ţin de cockpit-ul aeronavei şi introduce o nouă procedură care asigură faptul că "niciodată cockpit-ul nu va fi operat de o singură persoană", arată un comunicat remis azi redacţiei.

"Dacă unul dintre piloţi va părăsi cockpit-ul va fi înlocuit de un însoţitor de zbor. Noua procedură a fost deja agreată de Autoritatea Aviatică Civilă din Ungaria", a declarat Daniel De Carvalho, purtător de cuvând Wizz Air, potrivit sursei.

(Alexandru Costea)

-------------

Actualizare 14:48

Copilotul avionului Germanwings, care ar fi prăbuşit intenţionat aeronava, marţi, în Alpii francezi, avea o adeverinţă medicală care îl scutea de la serviciu, dar pe care a ascuns-o de angajatorii săi, potrivit procurorilor citaţi de New York Times în ediţia electronică.

Procurorii din Dusseldorf au anunţat vineri că printre documentele găsite în timpul percheziţiei la domiciliul copilotului Andreas Lubitz se afla şi o adeverinţă medicală prin care era scutit de la serviciu din cauza unei boli. Adeverinţa era însă ruptă, iar Lubitz nu şi-a informat angajatorii despre acest lucru.

Anchetatorii germani au mai precizat că nu au găsit nici un bilet de sinucidere sau "vreun indiciu (de natură) politică sau religioasă" printre documentele descoperite în apartamentul lui Lubitz. "Totuşi, au fost găsite documente care conţineau informaţii medicale ce indică o boală şi tratamentul corespunzător (prescris) de medici", au precizat procurorii într-un comunicat.

Anchetatorii verifică situaţia copilotului şi a familiei sale, pentru a afla inclusiv dacă acesta a suferit vreo depresie, probleme psihice, financiare sau în relaţiile personale.

Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat joi că Lubitz a trecut testele de sănătate şi era apt de zbor. El a precizat însă că în urmă cu şase ani, când Lubitz începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial, a întrerupt cursurile pentru câteva luni. El a adăugat că, dacă motivul era de natură medicală, regulile germane privind respectarea vieţii private ar fi împiedicat dezvăluirea acestor informaţii.

(Elena Deacu)

---

Actualizare 14:10 TAROM: Niciun membru al echipajului nu rămâne singur în cabina de pilotaj

Politica Tarom este ca niciodată un membru al echipajului să nu rămână o singură persoană în cabina de pilotaj, informează un comunicat al companiei, în contextul accidentului aviatic care a implicat un aparat de zbor Germanwings.

Manualul de Operaţiuni al companiei prevede instrucţiuni cu privire la accesul şi ieşirea din cabina de pilotaj în timpul zborului. Conform acestor instrucţiuni, politica TAROM este că niciodată nu rămâne o singură personă în cabina de pilotaj.

Daca un membru al echipajului de zbor părăseşte cabina în timpul zborului, acesta trebuie să solicite unui membru al echipajului de cabină să-l înlocuiască în cabină până la întoarcere, precizează comunicatul.

Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă din sudul Franţei. Potrivit procurorului din Marsilia, copilotul a refuzat să-i deschidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion.

(Elena Deacu)

---

Andreas Lubitz, copilotul avionului Airbus A320 prăbuşit în Alpii francezi, suspectat că a provocat intenţionat catastrofa, suferise o gravă depresie în urmă cu şase ani şi, de atunci, se afla sub supraveghere medicală periodică, relatează presa străină, citând documente ale Autorităţii de supraveghere a transportului aerian din Germania (Luftfahrtbundesamt - LBA).

Ieri, patronul companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Lubitz îşi întrerupsese ''pentru un anumit timp'' cursurile de pilotaj începute în 2008, dar nu a dat detalii. Ulterior, pregătirea a fost reluată, iar Andreas Lubitz a început în 2013 să zboare pe modelul Airbus A320.

Din primele informaţii, extrase din cutia neagră, reiese că Andreas Lubitz, care se afla singur în carlingă, a prăbuşit avionul intenţionat, a declarat ieri procurorul francez Brice Robin, implicat în ancheta tragediei soldate cu moartea a 150 de persoane, printre care cei şase membri ai echipajului.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb