Gigantul american Apple ar fi explorat în ultimii ani ideea unui "abonament hardware", unde clienţii să plătească periodic pentru a folosi un iPhone, în locul unui preţ unic, însă, ar fi renunţat, în cele din urmă.
Apple ar fi început să cocheteze cu ideea unui abonament la iPhone încă din 2022, susţin sursele Bloomberg. La fel ca în cazul unei aplicaţii sau serviciu de streaming, clienţii ar fi urmat să plătească un anumit abonament în fiecare lună.
În cele din urmă, compania a renunţat la această idee, după ce Tim Cook şi ceilalţi executivi au ajuns la ideea că un abonament hardware ar fi prea problematic.
Apple spera că, renunţând la preţul iniţial de vânzare, clienţii îşi vor schimba mai frecvent telefoanele. Însă acest mod de operare ar fi făcut ca Apple să fie reglementată precum companiile de credit, ceea ce ar fi atras şi mai multe controale.
Vânzarea iPhone-urilor pe bază de abonament ar fi complicat şi relaţia cu operatorii de comunicaţii, care, dincolo de promoţiile cu care vin, oferă posibilitatea cumpărării în rate.
Apple pare să fi renunţat în ultima vreme la unele dintre pretenţiile pe care le avea în zona financiară. Nu mai departe de luna iunie, compania şi-a închis serviciul Pay Later.
Opinia Cititorului