Autoritatea de reglementare a aviaţiei din SUA a prelungit vineri blocarea la sol a avioanelor Boeing 737 MAX 9, pentru noi verificări de siguranţă, şi a anunţat că va înăspri supravegherea Boeing, după ce un panou al cabinei pasagerilor al unei aeronave noi s-a rupt în timpul zborului, transmite Reuters.
În timp ce United Airlines şi Alaska Airlines au anulat zborurile acestor avioane până marţi, Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a declarat că va fi nevoie de o nouă rundă de inspecţii înainte de a lua în considerare repunerea în funcţiune a avioanelor, precizează sursa citată.
Sub o supraveghere mai strictă, autoritatea de reglementare va audita linia de producţie şi furnizorii Boeing 737 MAX 9 şi va lua în considerare ca o entitate independentă să preia de la Boeing anumite aspecte ale certificării siguranţei aeronavelor noi, pe care FAA le-a atribuit anterior producătorului de avioane, relatează sursa menţionată.
FAA a spus că reţinerea la sol a 171 de avioane cu aceeaşi configuraţie ca cea din incident a fost "pentru siguranţa călătorilor americani", menţionează reuters.
Autoritatea de reglementare a spus luni că această consemnare a avioanelor va fi ridicată odată ce au fost inspectate, înainte de a spune că este nevoie de mai multe lucrări la verificările planificate, transmite sursa.
Vineri, FAA a spus că 40 dintre avioane trebuie reinspectate, apoi agenţia va analiza rezultatele şi va determina dacă siguranţa este adecvată pentru a permite avioanelor MAX 9 să îşi reia zborurile, relatează sursa citată.
Alaska Airlines şi United Airlines, cele două companii aeriene americane care folosesc aeronava implicată, au fost nevoite să anuleze sute de zboruri în ultima săptămână din cauza blocării, deoarece o criză din ce în ce mai mare a cuprins producătorul de avioane american, potrivit sursei indicate.
Alaska şi United au anulat vineri toate zborurile MAX 9 până marţi, iar United a anulat câteva zboruri suplimentare în zilele următoare, precizează sursa relatată.
Acţiunile Boeing au scăzut vineri cu 2,2% şi cu aproape 12% de la incidentul din 5 ianuarie, conform reuters.
Încrederea în Boeing a fost zdruncinată de când două prăbuşiri de avioane MAX 8 în 2018 şi 2019 au ucis 346 de persoane şi au determinat Congresul să adopte reforme majore pentru certificarea noilor avioane, potrivit sursei.
Aeronava Alaska Airlines, care era în serviciu de doar opt săptămâni, a decolat vinerea trecută din Portland, Oregon, şi zbura la o altitudine de circa 5.000 de metri când un panou de uşă s-a rupt, informează sursa citată.
Piloţii au dus avionul înapoi la Portland, cu doar răni minore printre pasageri.
Joi, FAA a anunţat o investigaţie oficială asupra MAX 9. Administratorul FAA, Mike Whitaker, a spus că Alaska Airlines MAX 9 a avut "probleme semnificative" şi a remarcat istoricul Boeing cu probleme de producţie, conform sursei indicate.
National Transportation Safety Board (NTSB) investighează dacă avionul MAX 9 implicat în incidentul Alaska avea şuruburi lipsă sau strânse necorespunzător, informează reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 19:27)
Nu inteleg ce atata necaz. Remediile sunt simple. Porti centura de siguranta in permanenta pe scaun si mai ales porti o parasuta in spate in fiecare moment al zborului. Plus o butelie mica de oxigen in caz ca te parasutezi de la 10000 m altitudine.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de X în data de 14.01.2024, 10:15)
:))