Preşedintele grupului "Flamingo International", Dragoş Simion, a cumpărat marţi, la bursă, 50.000 de acţiuni ale retailerului de IT&C şi electrocasnice (simbol FLA), valoarea tranzacţiei fiind de 10.650 lei (circa 3.000 de euro).
Potrivit unui raport remis ieri Bursei de Valori Bucureşti de către grupul de retail, şeful de la Flamingo a achiziţionat acţiunile la un preţ de 0,2130 lei/acţiune, în condiţiile în care cotaţiile au suferit în sesiunea respectivă o depreciere de peste şase procente.
Grupul "Flamingo" a înregistrat, în primul trimestru al anului 2008, o creştere a vânzărilor cu 38% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ritmul de creştere fiind cu peste 23% mai mare decât evoluţia pieţei, potrivit datelor publicate pe BVB.
Grupul "Flamingo" a raportat vânzări totale în valoare de peste 170 milioane lei, în primele trei luni ale lui 2008, comparativ cu valoarea de 121 milioane lei, înregistrată în perioada similară a lui 2007. Profitul operaţional (EBITDA - câştigul înainte de plata dobânzilor, impozitelor, includerea deprecierii şi a amortizării) a înregistrat o creştere cu 5,6 milioane lei, în comparaţie cu primul trimestru 2007, iar rezultatul net o valoare mai mare cu 7,2 milioane lei peste cea înregistrată în 2007.
Evoluţia companiei a fost una foarte bună în primele trei luni ale acestui an, depăşind previziunile iniţiale. Potrivit lui Jiri Rizek, CEO al Flamingo International, rezultatele obţinute în acest trimestru indică faptul că grupul va avea o evoluţie mai bună decât s-a estimat şi că la finalul anului ar putea obţine un profit mai mare decât cel anunţat anterior, estimat la un nivel de peste nouă milioane lei.
Ponderea fiecărui segment de produse în totalul vânzărilor companiei a cunoscut o uşoară modificare, comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de creştere al categoriei de produse IT şi digitale, care au contribuit cu 57 % la vânzările retailer-ului în trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 54 % în perioada similară din 2007, urmate de segmentul White Goods (frigidire, aragaze) cu o pondere de 22 % şi Brown Goods (camere video, foto) de 21%.
Categoriile de produse care au înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor în primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD - 250% şi televizoarele tip plasmă - 190%.
La finalul primului trimestru din 2008, reţeaua de magazine operate de către retailer a atins un număr total de 118 unităţi, cu o suprafaţă netă de vânzare de 52.400 mp şi 970 de angajaţi.
În perioada următoare, Grupul "Flamingo" se va concentra pe creşterea profitabilă a business-ului, orientându-se spre dezvoltarea oportunităţilor pieţei. Astfel, în a doua jumătate a anului, compania va lansa noul concept de magazine "Flamingo Computers" de suprafaţă mare şi va continua dezvoltarea platformei de e-commerce. Pentru 2008, reprezentanţii Flamingo International estimează o cifră de afaceri a grupului de 758 milioane lei, cu aproximativ 30% mai mare comparativ cu 2007.
Flamingo International a obţinut în 2007 o creştere a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, până la valoarea de peste 585 milioane lei şi un profit net în valoare de 2,8 milioane lei, cu peste un milion lei mai mult decât estimase iniţial.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei locale de retail de produse electronice, electrocasnice şi IT&C, datele sunt, deocamdată limitate, însă reprezentanţii Flamingo International apreciază că aceasta a înregistrat o creştere de aproximativ 15% în primul trimestru al anului.
Grupul Flamingo International activează pe piaţa din România încă din anul 1994, având ca principal obiect de activitate comerţul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice, fiind în acest moment unul dintre liderii de pe piaţa de profil.
Din anul 2005, compania Flamingo International este cotată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul FLA, devenind astfel prima şi singura companie din industrie prezentă pe piaţa de capital.