Actualizare Reacţia companiei Euroins
Compania Euroins a reacţionat la informaţiile de mai jos: "Euroins nu a condiţionat şi nu va condiţiona niciodată plata de despăgubiri. În primul rând, procedurile sunt reglementate clar de Autoritatea de Supraveghere Financiară. În ultimele zile, singura modificare adusă de Euroins România în relaţia cu clienţii ţine de simplificarea procedurii prin care sunt deschise dosarele de daună. Mai precis, documentul prin care sunt solicitate despăgubiri a fost simplificat, procedura fiind transparentă, iar clienţii aflând care sunt drepturile lor în relaţia cu compania de asigurare şi cu service-urile auto. Respingem aceste acuzaţii nefondate şi vă readucem aminte că începând cu Q4 2021, timpul necesar pentru plata despăgubirilor din partea Euroins a scăzut la mai puţin de 7 zile. Acest timp rapid de plată se datorează în special simplificării procedurilor interne şi actelor pe care clienţii sunt nevoiţi să le completeze."
---
De la începutul acestui an, service-urile din România se confruntă cu tot mai multe ''abuzuri din partea asigurărilor'', au precizat reprezentanţii Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA) într-un comunicat de presă.
''Luând exemplul Euroins, încă doi asigurători au început sa plătească doar parţial despăgubirile. Multe dispute au apărut în ultima perioada pentru stabilirea soluţiilor tehnice date în cazul reparaţiilor, asigurătorii încercând să impună unităţilor de reparaţii soluţii tehnice neconforme. De câteva zile este forfota mare în relaţia cu Euroins. Acestă societate condiţionează plata despagubirii făcând abuz de poziţia dominantă pe piaţa RCA şi forţând astfel implementarea în procedurile de lucru a unui contract prin care limitează drepturile păgubiţilor, adică proprietarilor de autovehicule avariate din cauza unor terţi. Astfel, prin semnarea cererii de despăgubire păgubitul pierde dreptul de a-şi cesiona sumele ce urmează a fi acordate ca despăgubire, nu îi este acceptată recalcularea despagubirii în situaţia în care aceasta nu acoperă repararea prejudiciului, îi sunt impuse termene de răspuns pentru oferta transmisă, i se impune să ia de bună calculaţia asiguratorului şi abuzurile continuă', se menţionează în comunicat.
Dan Barbu, presedinte POSA (Patronatul Operatorilor de Service Auto), a declarat: "Nici formatul şi nici conţinutul cererii de despăgubire nu sunt reglementate, păgubitul neavând nicio obligaţie în acest sens, retransmiterea cererii de despăgubire pe formatul nou va devansa plata."
De asemenea, reprezentanţii Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA), au adăugat:''Istoricul asigurătorului Euroins în relaţia cu unitatile reparatoare este unul deficitar. Chiar dacă instanţele judecătoreşti au dat câştig de cauză în peste 95% din dosarele în care Euroins a avut calitatea de pârât, acestă societate continuă să plătească doar parţial despăgubirile, ignorând jurisprudenţa în materie''.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2022, 15:24)
ASA CEVA..