Prima etapă a licitaţiei de achiziţie publică a serviciilor de realizare a Brandului de Turism al României va avea loc pe data de 15 aprilie, a declarat, pentru NewsIn, directorul general al direcţiei de promovare turistică din cadrul ministerului de resort, Carmen Moraru.Potrivit acesteia, prima etapă, cea eliminatorie, se referă la capacitatea financiar-economică şi la cea tehnic-profesională a consultanţilor înscrişi în competiţie.
În acest context, este obligatoriu ca aplicanţii să fi avut o cifră de afaceri medie în ultimii trei ani de cel puţin două milioane de euro, dar şi ca aceştia să fi gestionat un proiect de branding similar, a cărui valoare este egală sau mai mare decât 30% din valoarea proiectului curent, sau două proiecte de branding similare cu valoare însumată egală sau mai mare cu 50% din valoarea acestui proiect.
Primii cinci participanţi, în ordinea punctajului obţinut la evaluarea tehnico-profesională, intră în etapa a doua de selecţie, câştigătoare urmând a fi desemnată oferta cu preţul cel mai mic.
Ministerul Turismului a iniţiat procedura de achiziţie a proiectului Brandului de Turism în data de 23 martie 2009.
Serviciile cerute prin procedura de achiziţii publice vor fi realizate etapizat, până în luna septembrie a acestui an. Ministerul Turismului va implementa şi strategia de comunicare a Brandului de Turism al României, având la dispoziţie, din aceleaşi fonduri structurale europene, alte 73 milioane de euro. Pentru implementare va fi organizată o nouă licitaţie.