Grupul chinez "Cosco" a făcut o ofertă pentru preluarea rivalei din Hong Kong, OOIL, cu suma de 6,3 miliarde de dolari, devenind a treia mare companie de transport maritim din lume, cu peste 400 de nave, transmite BBC, potrivit Agerpres.
Proprietarul majoritar al OOIL a acceptat oferta, deşi vânzarea încă trebuie aprobată de autorităţile de reglementare.
Aceasta este cea mai recentă tranzacţie din valul de fuziuni din ultimul timp, care a permis principalelor şase companii de transport maritim din lume să controleze aproape două treimi din piaţă.
"Cosco" oferă 10,07 dolari/titlu, preţ care conţine o primă de 38% faţă de valoarea acţiunilor OOIL la închiderea şedinţei de vineri a Bursei din Hong Kong.
Supracapacitatea din industria de transport maritim a dus la schimbări majore. Gigantul sud-coreean de transport maritim "Hanjin" a intrat anul trecut în faliment, în timp ce grupul francez CMA CGM a achiziţionat "Neptune Orient Lines" din Singapore.
Anul trecut, "Cosco" a preluat o participaţie de 51% din cel mai mare port al Greciei, Pireu. Conform acordului semnat între "Cosco" şi Agenţia de Privatizare din Grecia (HRDAF), grupul chinez va plăti 280,5 milioane de euro (312,5 milioane de dolari) pentru a cumpăra 51% din portul Pireu.
În următorii cinci ani, "Cosco" va achiziţiona încă 16%, cu suma de 88 de milioane de euro, după ce va finaliza investiţii de 300 de milioane de euro în Portul Pireu.