PRIN PETIŢII ADRESATE AVOCATULUI POPORULUI ŞI PREŞEDINŢIEI, Piperea cere sesizarea CCR faţă de Legea supravegherii macroprudenţiale

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 29 martie 2016

Iniţiativa în baza căreia va fi înfiinţat Comitetul Naţional pentru Supraveghere Macroprudenţială urmează să fie promulgată de preşedintele ţării

Legea în baza căreia urmează să fie înfiinţat Comitetul Naţional pentru Supraveghere Macroprudenţială, aprobată recent de Parlament, urmează să fie promulgată de preşedintele ţării.

Iniţiativa legislativă a născut o serie de controverse, părerile faţă de aceasta fiind împărţite.

Printre cei care consideră că acest comitet nu este necesar se numără economişti, oameni de afaceri, avocaţi şi nu numai.

Respectivul comitet, care ar urma să fie condus de Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), va avea rol de supraveghere a sistemului financiar naţional şi va fi format din reprezentanţi ai Băncii Centrale, Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi ai Guvernului.

Comitetul urmează să funcţioneze ca structură de cooperare interinstituţională, fără personalitate juridică, cu rolul să asigure coordonarea supravegherii macroprudenţiale la nivel naţional.

Organismul decizional al Comitetului Naţional pentru Supraveghere Macroprudenţială va fi Consiliul general, format din nouă membri, respectiv: guvernatorul, prim-viceguvernatorul, cei doi viceguvernatori şi economistul-şef de la BNR, preşedintele şi prim-vicepreşedintele ASF şi doi reprezentanţi ai Guvernului, desemnaţi de premier.

Considerând că acest Comitet Naţional pentru Supraveghere Macroprudenţială este un "supra-guvern", avocatul Gheorghe Piperea a anunţat, ieri, că depune o petiţie la Avocatul Poporului, prin care cere sesizarea Curţii Constituţionale "în legătură cu anticonstituţionalitatea legii supravegherii macroprudenţiale.

Gheorghe Piperea a completat: "Mâine (n.r. astăzi) voi depune o petiţie la Preşedinţie în care voi cere retrimiterea legii la Parlament (...) şi/sau sesizarea Curţii Constituţionale pentru acelaşi motiv de anticonstituţionalitate a legii macroprudenţilor.

Nu sunt convins că vreuna din instituţiile citate mai sus se vor simţi obligate/îndreptăţite să atace această lege, dar nici nu putem tăcea chiar toţi.

De altfel, nu ar fi rău ca deputaţii (trebuie un minim de 50 de deputaţi) să sesizeze ei Curtea Constituţională. Asta dacă nu vor un mandat într-un Parlament fără atribuţii efective şi un Guvern de faţadă".

Guvernul va fi obligat să dea explicaţii dacă nu va respecta recomandările BNR

Un alt aspect care a condus la controverse, pe lângă componenţa organismului decizional al Comitetului, este caracterul recomandărilor care urmează să fie făcute de această structură.

Gheorghe Piperea consideră: "Legea supravegherii macroprudenţiale dă în competenţa unui comitet de nouă persoane, dintre care cinci sunt şefii de la BNR, doi sunt şefii de la ASF şi doi sunt numiţi de guvern, coordonarea gestiunii crizelor financiare. Recomandările şi avertizările acestui comitet sunt obligatorii pentru Guvern. Pentru implementarea acestor recomandări/avertizări, se pot impune şi reglementări. Unele dintre aceste recomandări şi avertizări pot avea caracter secret, ceea ce ar însemna că ele ar putea fi transmise şi instanţelor, organismelor de ordine publică, chiar şi CSAT-ului, ceea ce înseamnă că, în timp de criză financiară, ca şi în timp de criză teroristă sau de calamitate, ţara nu mai este condusă de organisme alese, ci de instituţii numite, de forţă. (...) Destinatarii principali ai recomandărilor şi avertizărilor Comitetului sunt Guvernul, BNR şi ASF, dar printre destinatari poate fi şi Parlamentul, precum pot fi printre destinatari şi instanţele, direct sau prin intermediul ICCJ sau al CSM, ba chiar şi Curtea Constituţională. A se observa că, în baza art. 10 alin. 2 din această minunată lege a unei minunate lumi noi, «recomandările şi avertizările emise nu se publică în cazul în care publicarea acestora poate avea repercusiuni la adresa stabilităţii financiare». Aşadar, sub masca atenţiei pentru stabilitate financiară, se pot emite orice fel de recomandări şi avertizări - noi nu vom şti niciodată de ce unele legi vor fi fost respinse ori modificate după recomandările comitetului şi de ce unele soluţii judiciare vor fi fost luate după aceleaşi recomandări. Nu vom şti de ce vor fi fost salvate bănci falite sau asigurători frauduloşi cu riscul falimentului şi al ruinei cetăţenilor".

În petiţia transmisă Avocatului Poporului, avocatul menţionează: "Cel mai probabil aceste măsuri, strategii vor urmări îndeosebi protecţia instituţiilor de credit, chiar dacă acestea ar putea fi în detrimentul cetăţenilor României sau ar putea încălca flagrant Constituţia României şi legile naţionale".

Gheorghe Piperea este de părere că "puterile în stat nu mai există în faţa recomandărilor acestui comitet".

În acest context, domnia sa opinează că entitatea care urmează să fie înfiinţată ar urma să preia atribuţiile Guvernului.

"Apreciem că modul de înfiinţare, organizare şi funcţionare a acestui organism încalcă în mod flagrant principiile, libertăţile şi drepturile fundamentale consacrate de Constituţia României, anihilând atribuţiile şi competenţele unora dintre autorităţile publice naţionale", se menţionează în petiţia citată.

Fostul ministru al Finanţelor Publice Eugen Teodorovici a explicat, anul trecut, că acest comitet prinde viaţă în urma unei recomandări a Comitetului European privind sistemul financiar, apreciind: "România a făcut o astfel de propunere pornind de la faptul că BNR are un rol semnificativ în piaţa financiară".

Adrian Vasilescu, consultant de strategie al BNR, spunea, în urmă cu circa nouă luni, că noua structură "va fi un fel de consiliu al înţelepţilor", unde vor emise opinii şi analize şi vor fi atenţionate supravegherile de la BNR şi de la ASF.

Deşi Eugen Teodorovici spunea că recomandările acestui "consiliu al înţelepţilor" nu vor fi "obligaţii legale" care să trebuiască să fie implementate, comunicatul trimis de Guvern anul trecut menţiona: "Destinatarii recomandărilor Comitetului Naţional pentru Supravegherea Macroprudenţială sunt fie BNR şi ASF, în calitate de autorităţi de supraveghere financiară sectorială, fie Guvernul României. În urma primirii unor astfel de recomandări sau avertizări, destinatarii au obligaţia, potrivit proiectului de act normativ, să adopte măsurile recomandate sau să întreprindă acţiuni în vederea diminuării riscurilor asupra cărora au fost avertizaţi, inclusiv în sensul emiterii de reglementări".

Adrian Vasilescu ne-a spus, zilele trecute, că, şi până acum, BNR putea face recomandări Guvernului şi invers, însă, chiar dacă acestea nu erau respectate, nu exista nicio repercusiune. Acum, Comitetul pentru Supraveghere Macroprudenţială face recomandări celor trei entităţi din care este format - BNR, ASF şi Guvernul -, iar acestea, dacă nu se supun, vor fi obligate să motiveze de ce nu au respectat respectivele recomandări.

Deputatul Gheorghe Ialomiţianu, fost ministru de finanţe, ne-a explicat: "Vorbim despre un Comitet întocmit în baza legislaţiei europene şi despre emiterea unor recomandări de prudenţă. Recomandările au valoarea celor de la FMI, adică pot fi refuzate, dar dacă nu sunt respectate se motivează, iar dacă ceva nu iese bine, entitatea respectivă răspunde; nu penal, dar răspunde într-un fel. Trebuie luate măsuri de reglare a situaţiei etc".

Membrii Comitetului nu răspund civil sau penal decât dacă se dovedeşte reaua credinţă

Membrii acestui comitet, precum şi tehnicienii şi secretarii care lucrează pentru el, "sunt imuni la orice răspundere penală sau civilă pentru ceea ce fac (cu excepţia cazurilor de rea-credinţă; mă întreb cine va verifica buna sau reaua credinţă în caz de recomandări/avertizări secrete)", avertizează Gheorghe Piperea.

Avocatul apreciază: "E o imunitate care nici măcar nu poate fi ridicată, aşa cum se întâmplă în cazul parlamentarilor şi chiar al Preşedintelui Republicii. (...) Este o imunitate de răspundere penală şi civilă similară cu cea acordată deja şefimii BNR prin Legea nr.312/2004 privind Statutul BNR. O imunitate care este cu mult, enorm de mult mai tare decât imunitatea parlamentarilor şi chiar a preşedintelului de ţară: (i) ea se extinde şi la răspunderea civilă pentru cauzarea de prejudicii, nefiind limitată la răspundrea penală; (ii) ea nu poate fi ridicată; în cel mai restrictiv caz, dacă vor fi acţionat cu rea-credinţă, macroprudenţii vor putea fi sancţionaţi civil sau penal; doar că, în sistemul nostru de drept, buna credinţă se prezumă. Iar BNR, ca şi Comitetul macroprudenţei, nici măcar nu sunt prevăzute în Constituţie!"

În opinia fostului bancher Radu Georgescu, din cadrul CFO Network, acest comitet nu era necesar.

Domnia sa ne-a declarat: "Având în vedere că ne îndreptăm către adâncirea deficitului şi ţinând cont că nu stăm deloc de bine din punct de vedere macroeconomic, nu văd la ce ar fi necesară o astfel de comisie. Ceea ce facem noi - ne împrumutăm, dar nu facem investiţii - ne duce spre faliment.

La noi, macroeconomia funcţionează contrar tuturor principiilor economice ale unei companii. În acest context, un Comitet de Macropurdenţialitate nu este util. Nu trebuie să faci o comisie ca să faci recomandări.

Pe acest principiu, ar fi trebuit să existe o comisie similară care să întrebe BNR ce a făcut în perioada 2006-2007 când nu a respectat legile monetare".

Şi alţi specialişti din piaţă, cum ar fi Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), sau analistul economic Florin Cîţu, sunt de părere că legea este neconstituţională, arătându-se deranjaţi de imunitatea şi independenţa comitetului care urmează să fie constituit.

De altă părere este deputatul liberal Andreea Paul, care a spus că România are obligaţia europeană să creeze un mecanism de supraveghere macroprudenţială, cu caracter consultativ, încă din anul 2011.

Domnia sa a explicat, anul trecut: "Guvernul PSD a întârziat nejustificat dezbaterea publică şi adoptarea mecanismului potrivit pentru România. Pe fond, aveam de ales între acordarea acestui rol exclusiv Băncii Centrale, crearea unui ASF care să includă şi pieţele bancare sau crearea unui comitet compus din mai multe autorităţi. Pentru România este potrivită, în opinia mea, cea de-a treia alegere".

În UE, 13 state europene au un comitet similar cu cel propus acum în România (dintre care 9 prin legi adoptate si 4 prin aranjamente provizorii), alte 13 state au acordat această responsabilitate a supravegherii macroprudenţialităţii Băncilor Centrale, iar 2 state au creat autorităţi de supraveghere a pieţelor financiare (un fel de ASF la români care includ şi pieţele bancare), conform ultimului raport al ESRB (Comitetul European pentru Risc Sistemic).

Opinia Cititorului ( 21 )

  1. Observ de multă vreme ceva foarte ciudat. Există comentarii care par să dezvăluie lucruri din grupul ce îl susţine pe domnul avocat. Mă miră că se dau detalii ce nu pot fi găsite decât în interiorul grupului. În plus remarc faptul că toate comentariile sunt însotite de ameninţări cu procese sau cu agresiuni fizice. Totodată grupul este foarte supărat pe aşa-zişii postaci dar nu are curajul să emită somaţii asemănătoare jurnaliştilor care i-au avut in vizor de foarte multe ori şi care au făcut dezvăluiri mult mai dureroase pentru grup decât averi sau picanterii personale. Asta mă duce la concluzia ca aceşti postaci sunt de fapt din interiorul grupului si dau mesaje aparent jignitoare pentru a le oferi conducătorilor de grup motive de victimizare, în lipsa curajului necesar unei lupte împotriva unor jurnalisti experimentaţi, care ar intra imediat în defensivă şi care ar expune bătălia publicului.

    Acum legat de ceea ce spune domnul profesor-avocat Piperea, nu pot decât să mă amuz. Îi amintesc domnului avocat pledant că în Regatul Unit al Marii Britanii un astfel de consiliu, cu o conducere similară, funcţioneză de aproape 6 ani, cu rezultate foarte bune şi fără ca vreun avocat englez să încerce să spună că acel comitet ar fi plin de overlorzi, goblini, egregori, trolli, hobbiţi, illuminati sau alte fiinţe fantastice des întâlnite în lirica piperiană 

    The Financial Policy Committee (FPC) is an official committee of the Bank of England, modelled on the already well established Monetary Policy Committee. It was announced in 2010 as a new body responsible for monitoring the economy of the United Kingdom. Focusing on the macro-economic and financial issues that may threaten long term growth prospects, it was expected to be officially set out in legislation during 2012. Although early plans were for the interim (pre-legislation) FPC to meet in late 2010, the committee's first meeting was held in June 2011. As of March 2012, the FPC is expected to take over operational responsibility for managing the financial sector from the Financial Services Authority with legislation planned for 2013.

    Once operational, the committee, headed by the Governor of the Bank (currently Mark Carney), will address any risks it identifies by passing on its concerns to a new Prudential Regulation Authority (PRA), which will be obliged to act. 

    1. Să încercăm un exemplu şi din Statele Unite ale Americii domnule avocat pledant:

      The Financial Stability Oversight Council (FSOC) is a United States federal government organization, established by Title I of the Dodd–Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act, which was signed into law by President Barack Obama on July 21, 2010. The Office of Financial Research is intended to provide support to the council. 

      The Dodd-Frank Act provides the Council with broad authorities to identify and monitor excessive risks to the U.S. financial system arising from the distress or failure of large, interconnected bank holding companies or non-bank financial companies, or from risks that could arise outside the financial system; to eliminate expectations that any American financial firm is "too big to fail"; and to respond to emerging threats to U.S. financial stability. 

      The Act also designates the Secretary of the Treasury as Chairperson. Inherent to the FSOC's role as a consultative council is facilitation of communication among financial regulators. The FSOC has the authority to set aside certain financial regulations published by the Consumer Financial Protection Bureau if those rules would threaten financial stability. 

      În esenţă domnule avocat pledant vă recomand ca în loc să vă ocupaţi de oculte mondiale, cenobiţi, povestea cuplului Franz si Rebecca sau articole despre daunele punitive ce le pot fi imputate celor care vă deranjează prin comentarii, să citiţi un pic şi legislaţia altor ţări mai civilizate. Nu e literatură SF sau cu tentă uşor erotică, dar ajută mult, vă asigur.  

      Mi-am petrecut ultima oră încercând să dovedesc un lucru de care deja eram sigur. Am parcurs mesajele postate la mai multe articole şi am încercat să dau de persoanele incriminate. Nu am fost deloc surprins să constat că cel puţin pe Google nu se găsesc informaţii cu privire la averile, religia, tipul de casă, numărul de case sau proximităţile unor proprietăţi deţinute de anumiţi membri ai grupului chf. Asta îmi arată clar două lucruri:

      1. Numele au fost folosite cu o imensă grijă, astfel încât să nu se aducă atingere imaginii vreunui membru al grupului sau să existe pericolul ca acesta sa fie identificat fără putere de tăgadă. 

      2. Informaţiile servite nu se găsesc nicăieri in spaţiul virtual, dovadă clară că sunt procurate din discuţii personale.

      Ce ne spune asta; toată povestea cu postacii este o încercare de a mima o hărţuire imaginară din partea unei presupuse maşini de propagandă bancară. E trist dacă unii oameni de bună credinţă au căzut în această capcană.  

      Cu ce basini va ocupati noaptea

      Aţi găsit vreo lacună în argumentaţia mea? Dacă nu cunoaşteţi limba engleză vă pot traduce textele pentru a întelege pe deplin argumentaţia.

      consultative council n-are nicio legatura cu forma adoptata in Romania.

      Toapele din comitetul romanesc nu-si asuma nicio responsabilitate. 

      Guvernul nu poate da explicatii decat in fata Parlamenului.

      Comitetul securist nu s-a putut limita la un rol consultativ pentru ca guvernele de marionete securiste nu rezista. 

      las-o moarta ca v-a bagat in corzi.o dai tu la intors da' nu iti iese.

      Securistii o au mica. De asta se umplu de comitete si nu-si asuma responsabilitati.

      Comitetul Central al BNR are nevoie de o parghie prin care sa inlesneasca implementarea raptului oligopolului bancar in Romania.

      P.S. N-am avut credit niciodata. Teparii au avut ghinion cu mine. 

      ...te au vazut prea prost moldovene si nu ti au dat. de asta ai boala pe ei. te ai dus cu tuica de borhot in nas si te au aruncat in strada cu bodyguarzii

      Postacul mafiei bancare, nu-s moldovean, rasist mic.

      Voi,specialistii in branzica, aveti toate complexele din lume.

      Prea prostii de care va bateti voi joc, victimele creditarii in franci din varf de bula imobiliara, au luat de la banci de n-au mai putut. Problema e s-au intalnit prostii cu japitele securiste. Voi imi sunteti mult mai antipatici. 

      ...voi astia de la Iasi ce sunteti alcoolistule, ardeleni?

      locuitor, domnule de la stana.

      Multi va impopotonati cu titlul nobiliar de bucalesteni la cateva luni dupa ce v-ati pricopsit cu Prima Casa. Tot de la stana sunteti. 

      nu am luat prima casa cazangiule, iar din cauza voastra multi au fost la un pas sa ramana chiriasi pe viata, noroc ca s a luminat zamfir pe ultima suta de metri.

    Comitetul de criza nu avem nevoie sub nici o forma doar daca ne transformam in dictatura bancara.

    Am ales Parlament national, europea sa ne conduca, sa ii putem trage la  

    raspundere. 

    Radu Georgescu perfect de acord!!! STOP IMPRUMUTUILOR EXTERNE, ne duce spre faliment de tara. 

    AOAR si F. CATU spun ca nu este bine asa este mai ales Parvan de la AOAR, ACESTA CAND IESE LA DECLARATIE CEVA E GRAV IN TARA. 

    Acest comitet poate sa conduca tara fara Parlament din tara si european ==> DICTATURA ( cu catva oameni cu Isarescu sef, ca el conduce Bnr de 26 de ani). 

    Ceausescu cati ani a condus? 

    Cat de prosti trebuie sa fim sa facem asa ceva? 

    BNR cu Isarescu in frunte a dus datoria tari de la 0 ( zero) la 41% cu tendinta de crestere si acum ii dam mana libera TOTALA!!! 

    NU !!! 

    Am spus cu cuvintele mele ca suntem condusi de banci daca datoria a ajuns la 41%.  

    Ca o societate cand are aceasta datorie BANCA II RECOMANDA CE SI CUM SA FACA !!!  

    ASA E SI CU TARA??? 

    (Fmi ce a recomandat cu clauze abuzive, dar cu procese colective). 

    Si acum aceasta inventie ? 

    Poate ar trebui sa limitam statul in functie BNR la 2-4 ani ca prea prin radacini!!! 

    Toti de pe vremea lui Ceasca , care e mai nou gen Olteanu. 

    Sunt f. aroganti!!! Parca sunt Mafalda. 

    Sa dea legi BAIL IN ????????????????????? 

    SA dea legi ca mi se confisca casa masina pentru salvarea banci x? 

    Nu vreau asa ceva !!!!! 

    LEHMAN B. ce profit produce zilele acestea ? URIAS!!! (DIGI 24 Business magazin ieri). 

    De ce nu ma cheama la vot sa fiu intrebat daca vreau sau nu sa pun dictatori ? 

    A fost o data cand s-au salvat bancile fara acordul meu din bani mei. 

    FALIMENT pe ele, ca doar suntem in democratie , inca.

    1. Total de acord

      Se încearcă o mica lovitura de stat. 

      AM CITIT ȘI M AM ORIPILAT: 

      RECOMANDĂRILE CONSILIULUI SUNT OBLIGATORII ȘI POT FI ȘI SECRETE. 

      GUVERNUL TREBUIE SA RĂSPUNDĂ ÎN FATA ACESTUI COMITET. 

      CINE SUNT ACEȘTI OAMENI?  

      Așa prost cu e Parlamentul e votat de noi. 

      Isarescu a mers prea departe cu ticăloșia.

      Ma bucur.

    Bursa a sters primele comentarii din doua motive. 1. Pentru ca se spuneau niste adevaruri despre unii sefi gccc si 2 pentru ca intrasera cativa postaci de ai lor care amenintau cu batai, care scriau chestii ca ,,te gasim si te facem de ras, venim peste tine la tine acasa,, si altele. Numai in apararea gccc si a postacilor lor actionati. Nu vreti sa vada lumea adevarul despre acesti oameni si nu vreti sa vada in ce hal ameninta postacii lor. Daca ati ajuns portavocea acestor indivizi macar sa ne spuneti si noua ca sa nu mai citim ziarul vostru si sa ii prevenim si pe altii sa faca la fel.

    1. Sti ca exista judecatori, tribunal?

      Foloseste-l ! 

      Nu te smorkai aici.

      Acste nimicuri le fluturati de 6 luni, de atunci se pronunta un judecator si ... 

      cenzureaza comentariile de aici cu binecuvantarea lui Make.

      Sunt binevenite doar comentariile si opiniile celor care sunt membrii ai sektei lui Dac Cristian, asa cum ai facut cu mine, deci nu te mai da floricica. 

      Mie accesul mi l-ai blocat pentru ca aveam argumente imbatabile impotriva legii ceea ce i-a deranjat cumplit pe sfertanalfabetii Olescu si DAR CRISTIAN.  

      Aveam argumente si ziceam lucrurilor pe nume despre sfertmilionarul in euro Voevozeanu si despre looseri ca familia Carje, Filomela-casa langa Palatul Victoriei cumparata cu credit CHF, falcoasa Cristoforidisss si amaratul.  

      Nemernicul de sambatar DAC Nechifor baga texte despre copii "Dacă ai onoare, nu aduci niciodată vorba de copii într-o bătălie. Dar aici vorbim de bănci, dacă te-apuci și verifici nu există și nu a existat niciodată vreo chestie pozitivă făcută de vreo bancă vreodată."dupa ce cu mana lui a facut toate pozele trucate cu copiii plangand (impotriva bancherilor, zice jupanul cu dinti falsi de la Cisnadie) si isi scoate mereu in fata el si secta lui copiii ca nu mai au ce sa le dea de mancare.  

      BLESTEMATI SA FIE CEI CARE MANIPULEAZA CA DAM CRISTIAN si si tu MAKE daca vei continua sa-i sustii si sa cenzurezi.  

      Incep sa banuiesc ca imputitul de la Cisnadie care ameninta politicienii ca nu-i va mai vota sekta lui dupa ce tot el se lauda ca nu a votat niciodata si nu va vota (un bou pesedist sambatar) si tradatoarea grecoaica Cristoforidisss sunt de fapt o celula de agenti rusi cu misiunea de a darama sistemul bancar din Romania. 

      Bravo tata, lasa sa te dea in judecata. Spui care e problema ta si iti venim martori cu toate mizeriile astora si toti presarii anti-DIP dupa noi. Lasa-i sa te latre, sa te dea in judecata ca nu esti singur. Toti cei carora ne-a trecut glontul pe la ureche si care nu stiam daca vom mai putea cumpara o casa avem boala pe astia. VENIM TOTI ALATURI DE TINE!

      Subscriu, presă multă vine sigur şi îi aducem şi pe băieţii de la Oltchim, sunt mulţi şi foarte supăraţi şi abia aşteaptă o pleaşcă din asta să îşi spună durerile public. Îţi facem o galerie de susţinători de nu o să îţi vină să crezi. Tu doar să ne dai de veste dacă mişcă în front vreun cirac din ăsta pe care îl supără prea mult adevărul. Când semnezi acte şi petiţii către instituţii ale statului prin care tu vrei să pui presiune pentru adoptarea într-un anume fel a unui proiect legislativ, cu impact social major, atunci e normal ca oamenii să ştie ce avere şi interese ai tu. Aşa că orice demers al ăstora e sortit eşecului. Oricum, dacă prin absurd îi ascută careva tu dă-ne de veste să asamblăm galeria.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb