Profi extinde serviciile de advertising către toată piaţa

R.S.
Miscellanea / 23 aprilie

Profi extinde serviciile de advertising către toată piaţa

Profi anunţă că extind către toate brandurile şi agenţiile de media oferta de campanii media şi date privind comportamentul şi profilul consumatorilor, conform unui comunicat transmis redacţiei.

În etapa pilot de 6 luni, doar un număr limitat de branduri şi agenţii de media au avut acces exclusiv la audienţa de peste 4 milioane de consumatori din reţeaua de peste 1.700 de magazine şi din ecosistemul digital al retailerului Profi. Campaniile de omnichannel retail media derulate în această primă etapă au demonstrat o creştere de 3-4 ori a rezultatelor investiţiei brandurilor în campanii publicitare faţă de canalele media tradiţionale, cum ar fi TV, Radio, Search & Social Media, potrivit comunicatului.

Personalizare şi inovaţie pentru branduri şi cumpărători

Retail media este modul prin care un brand FMCG sau non-FMCG poate targeta mai eficient audienţa ţintă pe baza datelor de consum şi a prezenţei acestora în mediul de retail.

Pentru distribuţia mesajului publicitar, retail media foloseşte spaţiile şi canalele disponibile în magazine fizice şi în mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, în cazul Profi, ecranele digitale şi reţeaua radio din magazine, aplicaţia mobilă, website, canalele de social media şi de marketing direct.

În plus, pe baza datelor de cumpărare anonimizate, brandurile pot direcţiona campaniile publicitare către audienţe media cu insight-uri socio-demografice şi legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligenţă Artificială, dezvoltată de către Footprints AI, se arată în comunicat.

Reţeaua de retail media Profi implică sute de comunităţi şi puncte de vânzare care sunt conectate şi gestionate în mod centralizat pentru a oferi o platformă coezivă şi eficientă pentru campanii publicitare omnichannel.

"Acest pas reprezintă angajamentul nostru continuu de a inova şi de a oferi partenerilor noştri soluţii avansate de publicitate şi de înţelegere a clienţilor Profi şi a ceea ce le determină nevoile de cumpărare şi consum. Reţeaua de retail media a Profi, dezvoltată şi operată în parteneriat strategic cu Footprints AI, le permite brandurilor să crească şi să prospere într-o piaţă dinamică. De asemenea, activăm şi latura de educare a clienţilor prin campaniile de awareness educaţionale, aducând astfel, în prim-plan, modul de informare emoţională constructivă", a declarat Gaetan Pacton, CEO al Profi România.

Intrarea în etapa de maturitate pentru reţeaua de retail media Profi marchează o consolidare a infrastructurii şi a ofertelor comerciale. Etapa pilot a înregistrat rezultate semnificative pentru branduri din zona CPG si non-CPG şi din industrii foarte diverse. Pe baza rezultatelor obţinute în acest proiect, vom creşte exponenţial acest mod de comunicare în magazinele Profi.

Pe parcursul primelor şase luni, brandurile ce au avut acces la campaniile de retail media au înregistrat creşteri semnificative în ce priveşte rata de conversie, mărirea numărului de utilizatori pe platformele proprii, vânzările în magazine sau notorietatea pe segmentele de piaţă vizate, se precizează în comunicat.

Un exemplu este provocarea de a creşte notorietatea în piaţă şi achiziţia de utilizatori înregistraţi ai platformei online de cumpărare şi vânzare de maşini second-hand cu ajutorul Inteligenţei Artificiale, Instant.ro. Campania de retail media derulată în ecosistemul omnichannel al Profi a generat o creştere remarcabilă de peste 50,000 de utilizatori noi cu o îmbunătăţire semnificativă de 280% a ROAS (Return on Advertising Spend) într-o perioadă de 2 săptămâni de campanie.

Intersnack, producatorul Chio Chips, BCR, YOXO, furnizorul de abonamente digitale de telefonie mobilă şi internet, sunt alte exemple de parteneriat de succes de la demararea proiectului Profi de retail media.

Transformarea retailului românesc cu ajutorul datelor

Anul 2024 este un an important pentru transformarea industriei de retail din România şi maturizarea modelelor de monetizare a datelor captive acum în sistemele retailerilor. Profi continuă să fie un lider al pieţei şi devine primul retailer din România care urmează tendinţa globală de a automatiza şi transforma digital felul prin care pune datele şi canalele de media la dispoziţia brandurilor şi agenţiilor de media într-un mod direct, anonimizat şi în linie cu cele mai bune practici legate de legislaţie şi tehnologie.

Prin utilizarea tehnologiilor avansate de Inteligenţă Artificială şi tehnologia datelor, Footprints AI a reuşit să genereze insight-uri unice despre consumatori la nivel de comunitate pe baza comportamentului de cumpărare în reţeaua naţională de magazine Profi, se menţionează în comunicat.

"Pe baza acestor insight-uri unice despre cine, ce şi când cumpără şi care este comportamentul socio-economic al consumatorilor din România, iniţiativa de retail media a Profi reuşeşte să obţină avantajul competitiv pe piaţa de retail media din România care va depăşi 10 milioane de euro în 2024. Această piaţă este separată şi complementară bugetelor de trade marketing care, în mod tradiţional, sunt consumate de brandurile de FMCG în reţelele de retail.

Marja foarte mare de profit este partea cea mai importantă a acestui tip de venit nou pentru retailerul Profi şi pentru orice alt retailer cu care ne parteneriem în România. Aceste profituri noi pot şi vor fi folosite pentru a mări investiţiile în îmbunătăţirea experienţei de client şi a ofertei comerciale. Deci toată lumea câştigă: şi retailerul, şi brandul şi consumatorii. Un mare avantaj într-un an greu pentru piaţa de consum din România", a declarat Dan Marc, CEO şi cofondator al Footprints AI, startup-ul românesc de tehnologie ce dezvoltă şi comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume.

Profi şi Footprints AI au lansat noile oferte comerciale şi pachete disponibile pentru clienţi care au în spate un model de preţ flexibil, pe baza de rezultate şi cu raportare în timp real pentru toate canalele de retail media utilizate de campanii, potrivit comunicatului.

Opţiunile personalizate şi flexibile, care pornesc de la bugete de până în 10,000 de euro, au fost proiectate pentru a maximiza accesul tuturor brandurilor la retail media omnichannel.

"Pentru branduri, oferta noastră de retail media înseamnă o măsurare şi un control fără precedent al eficienţei campaniilor publicitare. Brandurile pot avea acces direct la consumatori pe baza comportamentului de consum şi pot targeta campaniile pe tot parcursul deciziei de cumpărare, cu focus pe momentul achiziţiei. Iar cele care sunt prezente pe rafturile noastre îşi pot monitoriza direct rezultatul în vânzări, permiţându-le să-si optimizeze strategiile şi bugetele. Deschiderea acestui canal reprezintă, pentru brandurile care nu se află în mod tradiţional în retail, un element de inovaţie şi o asociere "out of the box" în mintea consumatorului prin contextul în care este targetat.

Pentru clienţii Profi, campaniile de omnichannel retail media oferă o experienţă mai personalizată şi mai relevantă, furnizând recomandări de produse şi oferte exclusive, adaptate preferinţelor şi comportamentului de cumpărare al fiecărui segment de consumator", a declarat Valentin Cristescu, Marketing Manager, Profi România.

În plus, reţeaua de retail media pregăteşte lansarea unei platforme disponibile public care să afişeze dinamic o imagine clară, generalizată, a audienţei reţelei Profi şi a insight-urilor de cumpărare, oferind astfel brandurilor o înţelegere profundă a comportamentului consumatorilor şi a tendinţelor de piaţă pe care pot acţiona cu campanii de retail media gestionate şi plătite direct prin platforma software pusă la dispoziţie, conform comunicatului.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb