Rezultatele finaciare auditate pentru anul 2023, publicate de curând de Profi, evidenţiază o creştere semnificativă a cifrei de afaceri cu 11% faţă de anul precedent, ajungând la valoarea de 12.9 mld RON, după ce în 2022 a crescut cu 22% faţă de 2021. Raportată la o bază mare din 2022, creşterea de 11% nu este puţin, marcând practic un salt de 1.3 mld lei, în concordanţă cu o rata anuală de creştere CAGR de 16% pe ultimii 5 ani, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"Asa cum mentionat în fiecare an, pentru noi rezultatul net nu este semnificativ, fiind influenţat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizează şi impactează artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei. Conform standardelor internaţionale IFRS însă, acest goodwill nu se amortizează şi aşadar nu influenţează negativ rezultatul net," declară Andrei Bica, directorul financiar Profi. "Rezultatul este influenţat totodată de modul nostru de finanţare şi de creşterea accelerată a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare faţă de anul 2021, ceea ce generează cheltuieli semnificative cu dobânda. În orice caz, subliniez încă o dată faptul esential că Profi este o companie sănătoasă, care plăteşte impozit pe profit", potrivit comunicatului.
Grăitor în acest sens este că în 2023, Profi a deschis şi remodelat 160 de magazine dintre care 87 magazine noi - cele mai numeroase din comerţul modern românesc, în timp ce poziţia Cash a companiei este extrem de solidă şi stabilă, deşi în 2023 a rambursat sute de milioane de lei în contul datoriei bancare.
Ceea ce contează pentru evaluarea businessului Profi este EBITDA IFRS, care în 2023 a crescut cu 17% faţă de anul trecut, până la valoarea de 690 de milioane de lei, demonstrând încă o dată că Profi ştie să-si crească businessul an de an, se menţionează în comunicat.