"Cosmote" România a înregistrat un profit operaţional de 5 milioane de euro în al doilea trimestru al acestui an. Konstantinos Apostolou - Chief Financial Officer (CFO), Cosmote România, a declarat: "Deşi piaţa de telecom şi-a încetinit creşterea, rezultatele financiare ale Cosmote România pentru al doilea trimestru al anului demonstrea-ză o continuă dezvoltare pe toate segmentele. Cosmote România marchează un punct de referinţă, obţinând o valoare pozitivă a EBITDA, de 5 milioane de euro, în al doilea trimestru al anului".
Domnia sa a mai completat: " În mod cert, majorarea bazei de clienţi începe să arate rezultate. Având toate aceste aspecte în vedere, Cosmote România îşi menţine ţinta de a atinge EBITDA pozitiv pentru întreg anul 2008. De asemenea, estimez că vom continua să ne creştem constant cota de piaţă".
Veniturile post-paid ale companiei au crescut cu 119%, în timp ce pre-paid au crescut cu 71% vizavi de aceeaşi perioadă a anului trecut. Venitul mediu per utilizator din post-paid este de aproximativ patru ori mai mare. Ca rezultat, veniturile post-paid au crescut cu 119% comparativ cu al doilea trimestru al 2008, în timp ce pre-paid din veniturile au crescut cu 71%.
Deutsche Telekom a cumpărat 25% din acţiunile OTE, ca parte a strategiei privind achiziţiile pe piaţa de telefonie mobilă.
Directorul executiv OTE, Panagis Vourloumis, a declarat: "Deutsche Telekom ar trebui să ne ajute în reducerea costurilor, prin metode noi de generare de veniturilor pe termen lung, cum ar fi reţele de generaţie următoare din fibră optică. De asemenea cooperăm în totalitate cu Guvernul român care a anunţat intenţia de listare pe Bursă a companiei Romtelecom".
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) al OTE a crescut cu 6,3%, la 578,8 milioane euro.
Vânzările au înregistrat o creştere de 2,5%, la 1,591 miliarde euro, pe fondul dezvoltării diviziei de telefonie mobilă Cosmote.
În timpul celui de-al doilea trimestru al acestui an, Cos-mote România a atras peste 404.000 de noi abonaţi (50.000 post-paid). Astfel numărul de clienţi se ridică la 4,6 milioane, din care 17% post-paid.
Unul dintre obiectivele companiei este atragerea de noi clienţi prin lansarea de mai multe oferte comerciale agresive în această perioadă a anului.