Compania americană "Avon Products" Inc., cea mai mare din lume în domeniul vânzărilor directe (door-to-door) de cosmetice, raportează, pentru ultimele trei luni din 2006, prima majorare de profit din ultimele şase trimestre. Evoluţia s-a datorat vânzărilor mari din afara SUA. În perioada octombrie-decembrie 2006, câştigul net al companiei a crescut cu 0,5%, la 184,1 milioane de dolari sau 41 de cenţi/acţiune, comparativ cu 183,2 milioane de dolari ori 40 de cenţi/titlu în ultimele trei luni din 2005. Vânzările "Avon" au crescut cu 9,4%, la 2,6 miliarde de dolari. Cele mai importante creşteri ale vânzărilor "Avon" au avut loc în China, America Latină şi Europa de Est.
Analiştii anticipau câştiguri de 40 de cenţi/acţiune, la vânzări de 2,56 miliarde de dolari.
Pentru 2006, "Avon" a avut ca ţintă dublarea cheltuielilor de publicitate, plan aparţinând directorului executiv al companiei, Andrea Jung, care a urmărit să câştige clienţi în defavoarea rivalului "Procter & Gamble" Co., dar şi a altor societăţi din domeniul cosmeticelor. Conducerea companiei mai urmăreşte să realizeze economii de 300 de milioane de dolari anual prin programul de restructurare, care presupune eliminarea unor locuri de muncă şi distribuţia de produse mai profitabile în SUA.
"Avon" îşi distribuie produsele mai mult prin persoane fizice, nu prin retaileri. În perioada 2003-2005, vânzările "Avon" au scăzut în SUA cu o medie de 1,7% pe an, însă au crescut cu aproape 20% în Europa, cu 15% în America Latină şi 8% în Asia-Pacific.
În octombrie 2006, oficialii companiei anunţau că planul de reorganizare este în curs de desfăşurare şi va aduce economii de circa 100 milioane de dolari în 2006. Planul va costa 500 de milioane de dolari.
Compania va închide depozitele din Illinois şi Delaware până în 2010, eliminând 620 de locuri de muncă, respectiv 10% din forţa de muncă de care dispune în SUA. "Avon" va deschide o nouă unitate în Midwest, în 2009, unde vor lucra 500 de salariaţi.
Luna trecută, "Avon" număra 45.000 de angajaţi, din care 6.600 în Statele Unite.