"Cadbury Schweppes" Plc, cel mai mare producător mondial de dulciuri, anunţă o reducere de 78% a câştigurilor sale în primele şase luni din 2007, dat fiind că nu a mai beneficiat de veniturile speciale de anul trecut, rezultate din vânzarea diviziei europene de băuturi răcoritoare. Profitul net al companiei britanice a scăzut la 182 milioane de lire sterline (367 milioane de dolari) sau 1,6 pence/acţiune în perioada ianuarie-iunie 2007, de la 822 milioane de lire sau 3,6 pence/titlu în primul semes-tru din 2006. Analiştii estimau 263 milioane de lire.
Vânzările companiei au crescut cu 1%, la 2,33 miliarde de lire.
"Cadbury" renunţă şi la divizia americană de băuturi răcoritoare, părţile interesate de achiziţie fiind două grupuri de inves-tiţii. Unul are în alcătuire fondurile TPG Inc., "Bain Capital" LLC şi "Thomas H. Lee Partners" LP, iar celălalt - "Blackstone Group" LP, "Kohlberg Kravis Roberts & Co." şi " Lion Capital". Cele două grupuri ar putea lansa o ofertă de 13-14 miliarde de dolari pentru divizia "Cadbury" din SUA.