Producătorul danez de bere "Carlsberg" AS, al patrulea la nivel mondial, a raportat un profit inferior aşteptărilor pentru ultimul trimestru din 2010, din cauza slăbirii vânzărilor şi a costurilor mari cu materiile prime, resimţite în special în Europa de Est.
Profitul net al companiei a scăzut cu 21% în intervalul octombrie - decembrie 2010, la 301 milioane de coroane daneze (55 milioane de dolari). Analiştii estimau 424 milioane de coroane.
Profitul operaţional s-a redus semnificativ pe pieţe cheie din Europa de Est (unde compania obţine 52% din totalul câştigurilor). Declinul a fost de 56%, la 482 milioane de coroane. Câştigurile din regiune vor fi afectate, în continuare, de majorarea cos-turilor de producţie.
Pe întregul an trecut, profitul înainte de taxe a sporit cu 9%, la 10,3 miliarde coroane.
Directorul executiv al companiei, Joergen Buhl Rasmussen, a declarat: "Pentru 2011 anticipăm că dinamica pieţei berii se va îmbunătăţi uşor".
Vânzările "Carlsberg" au scăzut uşor în trimestrul al patrulea din 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, de la 13,6 miliarde coroane, la 13,4 miliarde coroane.
Pe întregul an 2010, veniturile din vânzări au sporit cu 1%, la 60 miliarde coroane, iar profitul net a cres-cut cu 49%, la 5,4 miliarde coroane.