Compania suedeză "Ericsson" AB, cel mai mare producător mondial de reţele de telefonie fără fir, şi-a majorat cu 12% profitul în trimestrul al doilea, datorită achiziţiilor pe care le-a realizat, dar şi în baza comenzilor primite din diverse ţări. Profitul net al companiei a fost de 6,4 miliarde de coroane suedeze (964 milioane de dolari) sau 0,40 coroane/acţiune în perioada aprilie-iunie 2007, comparativ cu 5,7 miliarde de coroane ori 0,36 coroane/titlu în trimestrul al doilea din 2006.
Vânzările "Ericsson" au sporit cu 6,4%, la 47,6 miliarde de coroane. Analiştii aşteptau un profit de 6,91 miliarde de coroa-ne, la vânzări de 48 miliarde.
Directorul executiv al "Ericsson", Carl-Henric Svanberg, a cheltuit circa 6 miliarde de dolari pe achiziţii, în condiţiile în care concurenţa din domeniu este tot mai mare. Printre competitorii cei mai importanţi ai companiei suedeze se numără grupurile "Alcatel-Lucent" şi "Nokia Siemens".