Producătorul danez de jucării Lego a raportat marţi o creştere de 31% a profitului net în 2015, în condiţiile în care noul joc video Dimension i-a permis celui mai mare producător mondial de jucării să-şi majoreze cota de piaţă în toate regiunile, transmite Bloomberg.
Într-un comunicat de presă, Lego a informat că anul trecut a realizat un profit net de 9,2 miliarde coroane (1,3 miliarde dolari), în creştere cu 31% comparativ cu 7 miliarde de coroane în 2014. Profitul net a crescut mai rapid decât vânzările, care au înregistrat un avans de 25% până la 35,8 miliarde coroane. Lego a precizat însă că vânzările sale au înregistrat o creştere de două cifre în toate regiunile, inclusiv în SUA, un ritm de creştere superior celui înregistrat pe ansamblu de industria jucăriilor.
Descriind 2015 drept un "an fantastic ", directorul Lego, Joergen Vig Knudstorp, a estimat că aproximativ 100 de milioane de copii din întreaga lume s-au jucat anul trecut cu produse marca lego sau au utilizat materiale educaţionale Lego în şcoli.
Lego continuă să înregistreze rezultate mai bune decât principalii săi rivali americani, care ar putea lua în considerare o fuziune. La începutul lunii trecute, Mattel Inc a anunţat că vânzările sale anuale au crescut cu 5%, până la 5,7 miliarde de dolari, iar ulterior Hasbro Inc. a raportat o creştere de 4% a vânzărilor sale în 2015 până la 4,45 miliarde de dolari, precizează Bloomberg.
Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, din centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze 'leg godt' ('joacă bine'), fără să ştie că în limba latină "lego" înseamnă "eu îmbin", potrivit sursei citate.