Grupul "Metro" AG, cel mai mare lanţ de distribuţie din Germania, raportează o scădere de 60% a profitului său net în trimestrul al doilea, din cauza costurilor aferente integrării celor 85 de magazine "Wal-Mart" preluate anul trecut. Profitul net al companiei a scăzut la 104 milioane de euro (142 milioane de dolari) în perioada aprilie-iunie 2007, de la 262 milioane de euro în intervalul similar al anului trecut. Cifrele publicitate de compania germană sunt inferioare estimărilor analiştilor: 106,9 milloane de euro.
În perioada aprilie-iunie 2006, rezultatele "Metro" au inclus beneficii speciale de pe urma vânzării participaţiei de 41% pe care o deţinea compania germană la "Praktiker", lanţ de magazine de bricolaj.
Vânzările "Metro" au crescut cu 9,7% în perioada de raportare, la 15,39 miliarde de euro. Pentru întregul an în curs, "Metro" anticipează că vânzările sale vor creşte cu 8-9%, iar profitul operaţional - cu 6-8%.
"Metro" operează 2.390 de magazine în 30 de ţări şi obţine jumătate din veniturile sale în afara Germaniei. Directorul executiv al "Metro", Hans-Joachim Koer-ber, a declarat: "Europa de Est şi Asia rămân regiunile care înregistrează cea mai puternică creştere. Ne vom continua strategia de expansiune orientată spre Europa de Est şi Asia".
În luna martie, Koerber a anunţat că achiziţionarea celor 85 de magazine "Wal-Mart" din Germania (aparţinând grupului american "Wal-Mart") va reduce profitul înregistrat de "Metro" în acest an. "Wal-Mart", cel mai mare grup de dis-tribuţie din lume, şi-a vândut magazinele din Germania pe motiv că nu a reuşit să obţină profit pe această piaţă, timp de opt ani.
Grupul "Metro" operează un lanţ de 31 de magazine în România, dintre care 23 de unităţi "Metro Cash&Carry" şi opt centre "Real". Grupul îşi va continua, anul acesta, expansiunea pe piaţa noastră.