"Michelin & Cie.", al doilea producător mondial de anvelope, şi-a redus cu 71% profitul în 2009, din cauza declinului vânzărilor de pe piaţa auto, dar şi a cheltuielilor de restructurare. Profitul net al companiei franceze a ajuns la 106 milioane de euro (145 milioane de dolari), de la 360 de milioane de euro în 2008. Analiştii estimau un câştig de 121 milioane de euro.
Profitul operaţional, care exclude unele câştiguri speciale, s-au diminuat cu 6,3%, la 862 milioane de euro.
Vânzările "Michelin" au scăzut cu 9,8%, la 14,8 miliarde de euro. Livrările de anvelope pentru autoturisme şi camioane uşoare s-au redus cu 4,5%, la 8,28 miliarde de euro, iar cele de cauciucuri pentru camioane grele - cu 17%, la 4,5 miliarde. Divizia producătoare de anvelope pentru camioane a avut pierderi în 2009.
"Michelin" nu a făcut estimări pentru veniturile din acest an, însă a precizat că "îşi va menţine disciplina costurilor".
Cheltuielile cu reorganizarea "Michelin" au crescut de peste cinci ori în 2009, la 412 milioane de euro, de la 77 milioane de euro în 2008. "Michelin" şi-a diminuat cheltuielile de capital cu 47% anul trecut, la 672 milioane de euro, iar datoriile companiei s-au redus la 3,05 miliarde de euro, de la 4,27 miliarde în 2008.
Anul trecut, "Michelin" şi-a redus personalul cu 7,1% la nivel mondial, iar la finele lunii decembrie compania avea 109.200 de salariaţi.