"Michelin & Cie", cel mai mare producător de anvelope din Europa, şi-a redus cu 45% profitul net în primul semestru din 2013, ca urmare a declinului pieţei auto din regiune.
Câştigul net a ajuns la 507 milioane de euro, de la 915 milioane de euro în primele şase luni din 2012.
Profitul operaţional al companiei franceze s-a diminuat cu 13% în perioada de raportare, la 1,15 miliarde euro, iar vânzările - cu 5,1%, la 10,16 miliarde euro.
"Evoluţia consemnată de Michelin în semestrul întâi a fost conformă obiectivelor stabilite de noi pentru anul curent şi atestă îmbunătăţirea continuă a rezultatelor grupului, care se orientează către o nouă fază de creştere dinamică. Grupul îşi confirmă obiectivele pe 2013", a declarat directorul executiv al societăţii, Jean-Dominique Senard.
"Michelin" încearcă să se extindă pe pieţele din afara Europei. Compania va cheltui aproximativ două miliarde de euro pentru acest proces şi îşi va reduce costurile în Europa, unde are aproximativ 59% din forţa sa de muncă, de 107.000 de angajaţi.