Profitul net ajustat al Xiaomi se dublează în primul trimestru şi ajunge la 6,5 miliarde RMB

Companii / 24 mai

Profitul net ajustat al Xiaomi se dublează în primul trimestru şi ajunge la 6,5 miliarde RMB

Corporaţia Xiaomi ("Xiaomi" sau "Grupul"; cod bursier: 1810), o companie de electronice de consum şi producţie inteligentă cu smartphone-uri şi hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things ("IoT"), şi-a anunţat rezultatele neauditate consolidate pentru cele trei luni încheiate la 31 martie 2024 ("Perioada" sau "Trimestrul 1"), cu venituri trimestriale care înregistrează o creştere anuală de două cifre ("YoY") timp de două trimestre consecutive. În cursul Perioadei, venitul total al Grupului s-a ridicat la 75,5 miliarde RMB, o creştere de 27% YoY. Profitul net ajustat a atins un nivel record, crescând cu 100,8% YoY la 6,5 miliarde RMB. Acesta a inclus 2,3 miliarde RMB cheltuieli legate de afacerea cu vehicule electrice inteligente ("EV") şi alte noi iniţiative, semnalând o creştere accelerată. Datorită executării eficiente a strategiei de operare de bază - "accent dublu pe scalare şi profitabilitate", în primul trimestru al anului 2024, marja de profit brut a Xiaomi a ajuns la 22,3% la nivelul Grupului, echivalentul unei creşteri de 2,8 puncte procentuale YoY. Grupul şi-a executat cu diligenţă strategiile de operare, determinând o creştere a veniturilor cu două cifre în trimestrul întâi în cele trei domenii de activitate principale - smartphone-uri, produse IoT şi lifestyle şi servicii de internet. Motoarele multiple de creştere ale Xiaomi, combinate cu performanţa robustă a afacerii cu vehicule electrice inteligente, au propulsat rezultatele cu mult peste estimările pieţei.

Profitabilitatea afacerilor de bază ale Xiaomi rămâne solidă pe termen lung, cu resurse financiare abundente care facilitează un sprijin puternic pentru inovaţia tehnologică şi dezvoltarea afacerii cu vehicule electrice inteligente. La 31 martie 2024, resursele de numerar ale Grupului au ajuns la 127,3 miliarde RMB. Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare din primul trimestru au fost de 5,2 miliarde RMB, în creştere cu 25,4% YoY, cu numeroase descoperiri tehnologice realizate în special în domeniul tehnologiilor pentru vehicule electrice inteligente.

Strategia cu accent pe premium dă roade odată cu creşterea preţului mediu de vânzare a smartphone-urilor

Impulsate de globalizare şi strategiile cu accent pe componenta premium, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi au crescut cu 33,7% YoY la 40,6 milioane de unităţi în cursul Perioadei, marcând o creştere YoY pentru trei trimestre consecutive. Veniturile din smartphone-uri au atins o creştere pentru al patrulea trimestru consecutiv, ajungând la 46,5 miliarde RMB. Potrivit Canalys, Xiaomi şi-a menţinut clasamentul în top 3 livrări globale de smartphone-uri timp de 15 trimestre consecutive, cu o cotă de piaţă de 13,8% în primul trimestru.

Profitabilitatea afacerii cu smartphone-uri a continuat să se îmbunătăţească, marja de profit brut din primul trimestru atingând 14,8% - o creştere de 3,6 puncte procentuale YoY. Grupul a continuat să facă paşi importanţi în segmentele de preţ premium. Potrivit datelor terţe, cota de piaţă a Xiaomi din vânzările de smartphone-uri din segmentul de preţ 5.000 RMB - 6.000 RMB în China continentală a ajuns la 10,1% în cursul Perioadei, în creştere cu 5,8 puncte procentuale YoY. Proporţia livrărilor globale de smartphone-uri premium a atins, de asemenea, un nivel record în primul trimestru, reprezentând 21,7% din totalul livrărilor de smartphone-uri, în creştere cu 1,4 puncte procentuale YoY.

Extinderea globală a Xiaomi a dat roade, cu o creştere solidă pe pieţele cheie din Orientul Mijlociu, America Latină, Africa şi Asia de Sud-Est. Potrivit Canalys, în primul trimestru al anului, livrările de smartphone-uri ale Grupului s-au clasat printre primele trei în 56 de ţări şi regiuni la nivel global şi printre primele cinci în 67 de ţări şi regiuni la nivel global. Comparativ cu anul trecut, Xiaomi s-a clasat printre primele trei pe 51 de pieţe şi printre primele cinci pe 65 de pieţe. Avantajul competitiv al Grupului pe aceste pieţe s-a consolidat şi mai mult.

Marja de profit din domeniul IoT ajunge la un nivel record, electrocasnicele inteligente mari prind elan

În cursul Perioadei, produsele IoT şi lifestyle au atins un nivel record, cu venituri în creştere cu 21,0% YoY, la 20,4 miliarde RMB. Marja de profit brut a crescut cu 4,1 puncte procentuale YoY la 19,9%, atingând un nivel record. Xiaomi şi-a consolidat poziţia de lider în categoriile de produse IoT.

Profitând de reputaţia sa pe piaţă, portofoliul bogat de produse şi experienţa utilizatorilor din cadrul ecosistemului inteligent, veniturile Xiaomi din aparatele electrocasnice inteligente mari au crescut cu peste 46% YoY, volumul vânzărilor menţinându-se în creştere puternică. În cursul trimestrului, livrările de aparate de aer condiţionat au depăşit 690.000 de unităţi, în creştere cu 63%; livrările de frigidere au depăşit 530.000 de unităţi - o creştere de 52%; iar livrările de maşini de spălat au depăşit 360.000 de unităţi, în creştere cu 47%, toate în comparaţie cu anul precedent. Categoria de televizoare premium Xiaomi a trecut, de asemenea, prin actualizări continue.

Creşterea din toate categoriile de produse a rămas puternică. Potrivit IDC, livrările globale de tablete Xiaomi au crescut cu 93% YoY. În plus, Xiaomi a făcut progrese semnificative în domeniul wearables. Potrivit Canalys, livrările de căşti TWS au ocupat locul întâi în China continentală şi au urcat pe locul al doilea, la nivel global.

Creşterea solidă a serviciilor de internet stimulează expansiunea globală

În cursul Perioadei, serviciile de internet şi-au menţinut o creştere solidă, veniturile atingând un nivel record de 8,0 miliarde RMB, echivalentul unei creşteri de 14,5% YoY. Marja de profit brut a serviciilor de internet a ajuns la 74,2%. Utilizatorii activi lunar (MAU) ai Grupului la nivel global şi în China continentală au atins niveluri record. În martie 2024, MAU global a ajuns la 658,1 milioane - o creştere de 10,6% YoY, în timp ce MAU din China continentală a ajuns la 160,4 milioane - o creştere de 9,7% YoY.

Xiaomi s-a mobilizat activ pentru a consolida parteneriatele globale. În primul trimestru, veniturile din serviciile de internet din străinătate au ajuns la 2,5 miliarde RMB, atingând un nivel record şi reprezentând 31,2% din totalul veniturilor din servicii de internet.

Mărirea producţiei de vehicule electrice pentru a livra peste 100.000 de automobile noi în 2024

Debutul vehiculului electric inteligent al Xiaomi a stârnit entuziasm în rândul utilizatorilor, apărând rapid ca nou motor de creştere. Primul vehicul electric inteligent al Xiaomi, Seria Xiaomi SU7, a fost lansat oficial în 28 martie 2024, completând aspectul general al strategiei Grupului "Human × Car × Home". Poziţionată ca o berlină electrică ecologică de înaltă performanţă şi dimensiune completă, Seria Xiaomi SU7 include trei modele, cu preţuri începând de la 215.900 RMB. Lansarea oficială a atins o atenţie largă pe piaţă, generând o cerere puternică de comenzi. Până la 30 aprilie, comenzile ferme cumulative pentru Seria Xiaomi SU7 au ajuns la 88.063 de vehicule. Începând cu ora 10:00 a.m., ora Beijing, pe 15 mai, livrările cumulative au ajuns la 10.000 de vehicule, stabilind un nou record în industrie pentru viteza de livrare a modelului de debut al unei mărci noi.

Încurajat de performanţa excepţională a Seriei Xiaomi SU7, care a depăşit aşteptările pieţei, Grupul şi-a stabilit un obiectiv de peste 100.000 de livrări de vehicule noi pentru 2024, demonstrând încrederea în competitivitatea şi capacitatea de producţie a seriei. Xiaomi îşi intensifică eforturile pentru a creşte capacitatea de producţie prin demararea lucrului în două schimburi începând din luna iunie, pentru a asigura livrarea la timp şi pentru a-şi extinde reţeaua de vânzări şi service. Grupul îşi planifică ca, până la sfârşitul anului 2024, reţeaua sa de vânzări şi service să cuprindă 219 magazine de vânzări care acoperă 46 de oraşe şi 143 de centre service în 86 de oraşe.

Ca o companie de tehnologie care se aventurează în industria de fabricaţie a vehiculelor electrice, Xiaomi îşi propune să integreze caracteristici inteligente. Grupul este ferm angajat faţă de noul său obiectiv pentru 2020-2030, de a investi în tehnologii de bază fundamentale şi de a deveni un lider global în domeniul evolutiv al tehnologiilor de ultimă generaţie. În primul trimestru al anului 2024, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare au fost de 5,2 miliarde RMB, în creştere cu 25,4% YoY. Xiaomi a făcut progrese substanţiale în tehnologia vehiculelor electrice inteligente, care stau la baza dezvoltării continue a propriului vehicul electric inteligent.

Pentru Xiaomi Pilot Autonomous Driving, Xiaomi rămâne dedicat cercetării şi dezvoltării tehnologiei proprietare full-stack. Valorificând platforme avansate care încorporează algoritmi de ultimă generaţie, cum ar fi Modelul fundamental de cartografiere rutieră, Tehnologia reţelei de ocupare super-rezoluţie şi Tehnologia BEV adaptivă, Xiaomi a făcut o descoperire revoluţionară odată cu prima producţie în serie a Tehnologiei modelului de inteligenţă artificială end-to-end, în China continentală. Echipa de conducere autonomă a Xiaomi are peste 1.000 de profesionişti calificaţi, cu un plan de a se extinde la 1.500 şi 2.000 în 2024 şi, respectiv, 2025. Navigarea în oraş pe pilot automat (NOA) prin Xiaomi Pilot Max urmează să fie implementată în 10 oraşe din China continentală până la sfârşitul lunii mai 2024, acoperirea naţională fiind preconizată pentru august 2024.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb