Compania finlandeză "Nokia" Oyj, cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, şi-a diminuat cu 6,6% profitul în primele trei luni din 2007, întrucât, deşi şi-a majorat vânzările în anumite regiuni, produsele comercializate au preţuri reduse.
Profitul net al companiei a scăzut la 979 milioane de euro (1,33 miliarde de dolari) ori 25 de cenţi/acţiune, de la 1,05 miliarde de euro sau 25 de cenţi/titlu în primul trimestru din 2006. Vânzările societăţii au crescut cu 3,7%, la 9,86 miliarde de euro. Analiştii anticipau un profit de 983 milioane de euro sau 25 de cenţi/acţiune, la vânzări de 10,34 miliarde de euro.
"Nokia" a livrat 91,1 milioane de telefoane în perioada de raportare, cu 21% mai mult faţă de primul trimestru din 2006. Volumul vânzărilor companiei a crescut cu 43% în China, respectiv cu 45% în regiunea Asia-Pacific, care include India. În Europa, vânzările au crescut cu 18%, însă în America de Nord au scăzut cu 43%. În primul trimestru, cota de piaţă a companiei a crescut la 36%, de la 35% anul trecut.
Amintim că rivalul american al "Nokia", "Motorola" Inc. - al doilea producător mondial de telefoane mobile, a raportat pierderi de 181 milioane dolari pentru primele trei luni din 2007.