Profitul net al grupului auto francez "PSA Peugeot Citroën" a crescut cu 18% în primul semestru din 2018, sprijinit de achiziţia "Opel", transmit MarketWatch şi Reuters.
În primele şase luni din acest an profitul net a urcat la 1,48 miliarde de euro (1,73 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat un avans de 40%, la 38,6 miliarde de euro, conform Agerpres. Analiştii previzionau un câştig de 1,36 miliarde de euro, la venituri de 38,49 miliarde de euro.
"Este clar acum că redresarea Opel-Vauxhall este în desfăşurare", a afirmat directorul financiar Jean-Baptiste de Chatillon.
În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze "Opel" cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la "General Motors". Conform strategiei prezentate în noiembrie, "Opel" intenţionează să redevină profitabil până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020.
Profitul "Opel" a urcat la 502 milioane de euro în primul semestru din 2018, în timp ce marja de profit a ajuns la 5%.
Profitul operaţional al grupului PSA aproape s-a dublat în primele şase luni din acest an, la 3,02 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,33 miliarde de euro.
Livrările "Peugeot Citroen" pe plan global au crescut cu 38% în primul semestru din 2018, la 2,18 milioane de vehicule. Excluzând Opel şi brandul soră Vauxhall, vânzările au înregistrat un avans mult mai modest, de 1,9%, creşterea din Europa compensând parţial declinul din Orientul Mijlociu.