Profitul casei de modă italiene "Prada" SpA a scăzut cu 28% anul trecut, pe fondul încetinirii vânzărilor în Europa şi Asia-Pacific, ceea ce a determinat implementarea, în companie, a unor măsuri de reducere a costurilor.
Câştigul net al societăţii italiene a scăzut la 451 de milioane de euro în 2014, de la 628 milioane de euro în 2013. Analiştii anticipau 468 milioane de euro.
Anul trecut, vânzările "Prada" s-au redus cu 1%, la 3,55 miliarde euro. Livrările societăţii au scăzut cu 3,1% în Asia Pacific - regiune în care aceasta obţine peste o treime din vânzări. În schimb, vânzările "Prada" au sporit cu 14% în Orientul Mijlociul, cu 8% în Japonia şi cu 1% în America.
Producătorul de articole de lux vrea să deschidă 30 de magazine anul acesta, comparativ cu 54 inaugurate în cele 12 luni încheiate în 31 ianuarie.
"Prada", companie listată la Bursa din Hong Kong în 2011, consideră că încă există incertitudine în sectorul internaţional al articolelor de lux, din cauza unor probleme specifice anumitor regiuni şi a volatilităţii de pe pieţele valutare. Luna trecută, compania a avertizat că pe pieţele din Hong Kong şi Macao s-au deteriorat "semnificativ" condiţiile.