Profitul net al "Sony" Corp., al doilea producător mondial de electronice de larg consum, a scăzut cu 95% în trimestrul al patrulea din 2008, deoarece recesiunea a afectat vânzările companiei. Profitul net a fost de 10,4 miliarde de yeni (114 milioane de dolari), în scădere puternică faţă de cele 200 miliarde de yeni obţinute în urmă cu un an. Vânzările "Sony" au scăzut cu 25%, la 2.150 miliarde de yeni.
Luna trecută, grupul japonez a anunţat că va elimina 8.000 de locuri de muncă, îşi va diminua investiţiile şi va renunţa la afacerile neprofitabile, încercând să-şi diminueze costurile cu 1,1 miliarde de dolari pe an. În plus, în anul fiscal 2009 (ce se încheie în martie 2010), "Sony" îşi va reduce programul de investiţii pentru divizia de produse electronice cu aproximativ 30% faţă de cifra programată iniţial. De asemenea, compania va amâna planurile de creştere a producţiei de televizoare LCD la uzina sa din Sovacia, va reduce cheltuielile de capital pentru semiconductori şi va diminua numărul unităţilor de producţie cu aproximativ 10%. În baza acestor măsuri, conducerea "Sony" speră să realizeze economii anuale de 100 de miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari).
Ieri, compania a anunţat că a obţinut, pe o perioadă de cinci ani, o linie de credit de 1,5 miliarde de dolari de la trei bănci nipone, incluzând "Mitsubishi UFJ Financial Group" Inc.