"Xerox" Corp., producător american de imprimante şi copiatoare, totodată furnizor de servicii în domeniu, a raportat, ieri, scăderea profitului său cu 12% în trimestrul al treilea din 2012, pe fondul declinului cererii pentru echipamente de birou.
Câştigul net al societăţii a ajuns la 282 milioane de dolari sau 21 de cenţi/acţiune, de la 320 de milioane de dolari sau 22 de cenţi/titlu în trimestrul al treilea din 2011. Dacă se exclud anumite elemente speciale, câştigul a fost de 25 de cenţi/acţiune, conform aşteptărilor analiştilor.
Vânzările "Xerox" au scăzut cu 3% în perioada de raportare, la 5,4 miliarde dolari. Analiştii preconizau vânzări de 5,5 miliarde dolari.
"Xerox" a informat că se confruntă cu o cerere sub aşteptări în Europa, din cauza problemelor economice din regiune şi a competiţiei preţurilor.
"Deşi suntem mulţumiţi de de avansul continuu al serviciilor pe care le oferim, profitabilitatea unor contracte a fost afectată de reducerea cheltuielilor guvernamentale, care a amânat implementarea unor proiecte", a declarat directorul executiv al companiei, Ursula Burns.
"Xerox" a intrat pe piaţa serviciilor în urma achiziţiei "Affiliated Computer Services" Inc. pentru 5,5 miliarde dolari, în 2009. Aceasta a fost cea mai mare tranzacţie realizată de "Xerox" în istoria sa de 106 ani.