• Asigurările aduc, la rândul lor, câştiguri importante băncii olandeze
"ING Groep" NV, cel mai mare furnizor de servicii financiare din Olanda, raportează o creştere de 30% a profiturilor sale în trimestrul al doilea din acest an, datorită veniturilor semnificative obţinute de divizia online banking şi a celor provenite din asigurări, în Asia şi Europa.
Profitul net al companiei a crescut la 2,01 miliarde de euro (2,59 miliarde de dolari) sau 93 de cenţi/acţiune în intervalul aprilie-iunie 2006, faţă de 1,55 miliarde de euro ori 72 de cenţi/ titlu în perioada similară din 2005. Rezultatele publicate de ING depăşesc aşteptările analiştilor - 1,69 miliarde de euro.
Directorul executiv al băncii, Michel Tilmant, încearcă să reducă dependenţa ING de piaţa internă prin extinderea diviziei bancare online "ING Direct" în Europa, Australia şi Canada. În plus, banca şi-a majorat vânzările de pensii şi asigurări de viaţă în Asia. Câştigul impozabil pe care l-a obţinut ING din divizia online a crescut cu 54% în trimestrul al doilea, numărul clienţilor ajungând la 16,4 milioane.
ING a obţinut din operaţiunile de asigurare profituri nete de 1,02 miliarde de euro, cu 46% mai mult decât anul trecut. Pe segmentul banking, profiturile au sporit cu 17%, la 995 milioane de euro.
"Cele trei motoare ale creşterilor raportate de ING - < ING Direct >, serviciile de pensii şi asigurările de viaţă derulate pe pieţele în curs de dezvoltare, ar trebui să continue să înregistreze performanţe", consideră Jaap Meijer, analist la "Cheuvreux" din Amsterdam.
Valoarea de piaţă a grupului ING este de 71,5 miliarde de euro, astfel că instituţia olandeză se situează pe locul al treilea printre societăţile financiare din zona euro, după "Santander Central Hispano" SA din Spania şi "BNP Paribas" SA din Franţa.
• "Deutsche Hypothekenbank" iese din portofoliul ING
Oficialii ING au anunţat, ieri, că vând "Deutsche Hypothekenbank" către "BHF-Bank" AG, "M.M. Warburg & Co." şi alţi investitori. Banca olandeză a preluat, în 1999, 84% din creditorul german cu sediul în Hanovra, ca parte a achiziţiei "BHF-Bank", pe care ulterior a vândut-o către "Sal. Oppenheim Jr. & Cie" din Germania. Conducerea ING a precizat că va înregistra pierderi de aproape 80 de milioane de euro în cea de-a doua jumătate a anului, din această înstrăinare.
Pe de altă parte, ING a decis, luna trecută, să cumpere operaţiunile onshore de adminis-trare de fonduri derulate de rivalul local "ABN Amro" în Taiwan. Pentru acestea, ING plăteşte 68 de milioane de euro. Achiziţia va aduce grupului ING cea mai mare cotă pe piaţa din Taiwan, de aproape 17%, având sub administrare active de 10,8 miliarde de euro.
Conducerea ING mai vrea să diminueze cu 460 de milioane de euro cheltuielile băncii, parţial prin disponibilizarea a 2.200 de angajaţi din Olanda, Belgia şi Luxemburg. Ca parte din acest plan, ING va transfera 350 de posturi IT către "LogicaCMG" Plc.
ING se numără printre primii furnizori de asigurări de viaţă şi produse de pensii din SUA, fiind numărul unu în materie în Olanda. Compania se află pe locul al doilea printre asiguratorii străini de viaţă din regiunea Asia-Pacific.