Actualizare - Mesajul ministrului Marcel Boloş, în urma protestelor din instituţie şi a dialogului cu angajaţii
Astăzi, ministrul Finanţelor Marcel Boloş a avut un dialog cu un grup de angajaţi din cadrul ministerului, ca urmare a unui protest declanşat în cadrul instituţiei, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.
Din dorinţa de a promova transparenţa în comunicare şi de a încuraja participarea activă a personalului ministerului în procesul de luare a deciziilor prezentăm concluziile acestui dialog şi punctele comune asupra cărora ministrul Marcel Boloş şi angajaţii amintiţi au căzut de acord:
"Astăzi a fost o zi importantă pentru noi, pentru că am reuşit să trecem printr-un moment de provocare şi să găsim o cale către înţelegere şi armonie. În urma discuţiilor, sincere, pe care le-am avut, sper eu că am reuşit să transformăm tensiunea şi frustrarea într-o platformă pentru schimbare pozitivă.
Ziua de astăzi ne-a arătat încă o dată cât rău pot face informaţiile neverificate răspândite în spaţiul public. Care de data aceasta au fost picătura care a umplut paharul pentru o parte dintre angajaţi.
Am ascultat cu atenţie îngrijorările legate de condiţiile de muncă, beneficii şi perspectivele de dezvoltare profesională. În acelaşi timp, am împărtăşit provocările financiare pe care le avem şi obiectivele noastre pe termen scurt.
Ce asigurări am adus:
Toate deciziile cu impact asupra aparatului guvernamental vor fi precedate de consultări. Orice măsură adoptată va fi asumată la nivelul coaliţiei. Eu sunt partenerul angajaţilor din minister, uşa mea este deschisă oricând, dacă vor să îmi transmită îngrijorările lor sau probleme cu care se confruntă.
Angajaţii din această instituţie joacă un rol fundamental pentru dezvoltarea economică a ţării şi sunt primul care le va recunoaşte valoarea ori de câte ori am ocazia. Ei vor juca un rol vital în dezvoltarea economiei şi aplicarea măsurilor necesare acestui scop. Tocmai de aceea trebuie să fie răsplătiţi pe măsura importanţei activităţii lor. Reversul medaliei este că am aşteptarea să trateze fiecare zi cu profesionalism şi eficienţă, pentru că lipsa de eficienţă ne costă scump.
În acelaşi timp, noi toţi, din această instituţiei ştim foarte bine că trebuie să dăm propriu exemplu de auto-management performant şi de organizare eficientă a muncii noastre, plătite din bani publici. Noi suntem cei care ştim mai bine decât orice altă instituţie cât de necesară este reforma aparatului central, reducerea de cheltuieli şi încadrarea în deficitul bugetar asumat.
Totodată, am convenit că vom face demersurile pentru a avea un statut al finanţistului, pentru asigurarea recunoaşterii importanţei activităţii desfăşurate de angajaţii sistemului instituţional al Ministerului Finanţelor. O altă urgenţă o reprezintă demersurile pentru aplicarea nedescriminatorie a principiilor de salarizare. Vreau să avem cu celeritate draftul de act normativ pentru egalizarea salarizării la nivelul funcţiilor echivalente din aparatul central al MF şi al tuturor instituţiilor subordonate. În plus, vom revizui atribuţiile şi îndatoririle fiecăruia pentru a ne asigura că sunt distribuite în mod echitabil şi că toţi contribuim în mod adecvat la succesul instituţiei.
De asemenea, vom iniţia un proces de evaluare a condiţiilor de muncă, astfel încât să identificăm şi să aducem îmbunătăţiri în funcţie de necesităţi. Acest lucru va include atât aspecte legate de spaţiul fizic, cât şi de resursele necesare pentru a-şi desfăşura activitatea eficient.
Mulţumesc tuturor pentru încrederea pe care au arătat-o în procesul nostru de dialog şi negociere. În final, această înţelegere reprezintă un pas important spre construirea unei instituţii mai puternice şi mai unite."
---
Actualizare - Ministrul Finanţelor: "Dacă facem această egalizare de coeficienţi, salariile cresc între 15 şi 25%"
Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, care a vorbit, joi, cu angajaţii din minister care au întrerupt lucrul şi au protestat, a făcut referire la legea salarizării în sectorul bugetar, în care finanţiştii vor avea familie ocupaţională distinctă. "Lasaţi-mă să mă lupt pentru salariile dumneavoastră că acolo câştigaţi mai mult", le-a transmis ministrul. Sindicaliştii, îngrijoraţi de ordonanţa de reducere a cheltuielilor pregătită de Guvern, au cerut să nu le scadă veniturile, potrivit News.ro.
Marcel Boloş a vorbit, joi, cu angajaţii din minister care au întrerupt lucrul şi au protestat.
S-a discutat despre ordonanţa avută în vedere de Guvern, dar şi despre Legea salarizării în sectorul bugetar.
"Sunt două probleme total diferite, cea a salarizării dumneavoastră şi...Nu vreau să intru în aceste discuţii că nu le mai terminăm. Deciziile acestea se iau la nivel de coaliţie, vă rog întrebaţi coaliţia", a afirmat ministrul, moment în care salariaţii din minister au vociferat.
"Lasaţi-mă să mă lupt pentru salariile dumneavoastră că acolo câştigaţi mai mult", a adăugat Marcel Boloş.
"Dacă facem această egalizare de coeficienţi, salariile cresc între 15 şi 25%. Avem baza şi fondurile necesare ca să se întâmple acest lucru. Este primul pas", a mai declarat ministrul.
Acesta a precizat că, în calitate de ministru al Finanţelor, nu ia decizii, ci poate doar transmite coaliţiei doleanţele sindicaliştilor.
"Eu pot să vă ascult ce doleanţe aveţi şi să prezint mesajul coaliţiei de guvernare. Asta pot să fac (...) Nu înţeleg de unde această îngrijorare, atâta timp cât acest proiect nu este pus în dezbatere publică", a mai afirmat ministurul, iar replica finanţiştilor a fost: "Noi o să blocăm toată ţara, asta o să facem"
"Chiar dacă nu este oficial (proiectul de OUG - n.r), colegii ştiu toate chichiţele din el care s-au lucrat aici. Colegii mei, prima măsură pe care o cer, este aceea să nu le tăiaţi veniturile, nu salariile, că venitul nostru este compus din mai multe componente. Noi avem nişte salarii la Ministerul de Finanţe care nu au mai crescut de ani de zile", a afirmat una dintre salariate, fiind ovaţionată de colegi.
"Aceste lucruri nu le decide ministrul Finanţelor, sunt decizii care se iau în coaliţia de guvernare", a mai adăugat Boloş.
---
Actualizare - Marcel Boloş, discuţii cu angajaţii Ministerului Finanţelor care protestează
Ministrul Finanţelor Marcel Boloş a discutat, joi la sediul instituţiei cu angajaţii care protestează spontan în interiorul clădirii nemulţumiţi de măsurile fiscale avute în vedere de Guvern, şi le-a transmis că poate prelua mesajele şi doleanţele pe care le au şi să le transmită mai departe în coaliţia de guvernare...Citeşte mai mult...
---
Actualizare - Purtătorul de cuvânt al Guvernului: "Eu am să încerc să privesc protestul la televizor"
Purtătorul de cuvânt al Guvernului Mihai Constantin a declarat, întrebat cum priveşte protestul de joi al angajaţilor Ministerului Finanţelor, că va încerca să îl privească la televizor, pentru că nu are cunoştinţă despre această acţiune, fiindcă susţinea informarea de presă de la finalul şedinţei de joi a Executivului. El a mai spus că ministrul de Finanţe Marcel Boloş a participat la şedinţa Guvernului şi apoi s-a retras imediat ca să continue să lucreze "la proiectele mult aşteptate de către toată lumea", relatează News.ro.
"Dacă evenimentul este în desfăşurare, aşa cum spuneţi, eu nu ştiu, pentru că sunt alături de dumneavoastră aici. L-am văzut pe ministrul de Finanţe la şedinţa de Guvern. A avut contribuţia sa la şedinţă şi s-a retras imediat ca să continue munca la proiectele mult aşteptate de către toată lumea", a afirmat Mihai Constantin, la finalul şedinţei de joi a Executivului.
Chestionat cum priveşte acest protest, Constantin a răspuns: "Eu am să încerc să îl privesc la televizor, din relatările dumneavoastră şi ale colegilor dumneavoastră, pentru că, repet, nu am cunoştinţă despre acest protest".
Zeci de angajaţi din Ministerul Finanţelor Publice au întrerupt spontan lucrul, joi, şi au ieşit pe holurile instituţiei, pentru a protesta faţă de unele prevederi ale proiectului de Ordonanţă privind măsuri fiscal-bugetare, dar şi faţă de unele probleme mai vechi privind salarizarea angajaţilor din acest sistem.
Liderul sindicatului Meridian al angajaţilor din Finanţe, Negoiţă Voinea, afirmă că este posibil ca protestul să se extindă şi în teritoriu.
---
Actualizare - Preşedintele Alianţei Naţionale a Sindicatelor Bugetarilor SED LEX, Vasile Marica, afirmă că protestul este "negestionabil de către sindicate la ora actuală".
Marica a precizat că sindicatele din sistemul bugetar aveau de gând să organizeze un protest, în 22 august, dar că oamenii sunt "foarte nemulţumiţi" şi au început să protesteze spontan. El a arătat că în urmă cu o lună sindicaliştii au avut primele discuţii cu ministrul Finanţelor Publice, Marcel Boloş, relatează News.ro.
"Am anunţat Guvernul, premierul, am anunţat ministrul Finanţelor, pe toată lumea că există şansa şi posibilitatea să apară acţiuni de protest necontrolate pentru că dânşii, fără să discute cu nimeni, vor cu orice preţ să desfiinţeze posturi şi nu este o reformă. (...) Avem şi noi un rol în apărarea statului. Nu numai politicienii, şi oamenii sunt nemulţumiţi de toate deciziile astea luate în ani de zile. S-au acumulat foarte multe frustrări, mai ales în zona Ministerului Finanţelor, care este un minister de sinteză şi nimeni nu a făcut ce trebuie pentru acest minister. Am cerut o grilă separată pentru Ministerul Finanţelor în legea salarizării. Nimeni nu a făcut nimic şi ne-am trezit cu un protest spontan. Noi nu putem să intervenim în acţiunile de protest ale colegilor noştri", a afirmat Vasile Marica.
El a susţinut că protestul este "pentru o acumulare foarte mare de energii negative la nivelul Ministerului Finanţelor datorită faptului că nimeni nu a ascultat salariaţii niciodată".
Întrebat care este media salariului în Ministerul Finanţelor Publice, liderul sindical a răspuns că salariul mediu net este de 6.000 de lei. Conform lui Marica, aproximativ 12% dintre angajaţii din acest minister au salarii de peste 10.000 de lei.
---
Actualizare - Blocul Naţional Sindical informează că protestele spontane se extind şi la alte unităţi fiscale din ţară, potrivit News.ro.
S-au alăturat manifestării Trezoreria Râmnicu-Vâlcea, dar şi mai multe unităţi fiscale din ţară - Craiova, Vâlcea, Gorj, Brăila, Buzău, Mehedinţi.
"Federaţia Sindicatelor din Administraţia Fiscală "Solidaritatea", afiliată la Blocul Naţional Sindical, anunţă o grevă de avertisment a angajaţilor din Administraţia Fiscală în data de 22 august 2023", aun mai transmis sindicaliştii.
Aceştia precizează că protestul de joi este spontan, aşadar nu există un calendar al acestuia.
---
Angajaţii din Ministerul Finanţelor Publice au declanşat, joi, un protest spontan, ei întrerupând lucrul şi ieşind pe holurile instituţiei, relatează News.ro.
"Este un protest spontan, motivele sunt legate de unele prevederi ale proiectului de ordonanţă privind măsuri fiscale, de legea salarizării, dar sunt şi motive mai vechi, legate de drepturile salariale şi condiţiile de muncă ale angajaţilor din acest sistem. Sunt probleme nerezolvate de ani de zile. Sunt angajaţi care au aceeaşi funcţie, aceleaşi sarcini, fac aceleaşi activităţi, dar sunt plătiţi diferit", a declarat, pentru News.ro, preşedintele sindicatului Meridian al angajaţilor din Finanţe, Negoiţă Voinea.
El a precizat că la protest participă, deocamdată, doar angajaţi ai Ministerului de Finanţe, însă nu este exclus ca acţiunile de protest să se extindă şi la structurile din teritoriu ale Ministerului Finanţelor Publice.
"Nu ştim ce va fi. Probabil că de mâine acţiuni similare vor fi şi în teritoriu", a precizat Negoiţă Voinea.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 17:27)
Dupa cum am mai scris, in sistemul bugetar si-au dat intalnire Nesimtirea, Hotia si Prostia.
In sistemul privat, daca nu esti multumit cu ceea ce iti ofera angajatorul esti liber sa pleci, nu te retine nimeni. Asa trebuie sa fie si in sistemul bugetar. Angajatorul iti prezinta oferta, in functie de contextul economic (ca si privatul), iar daca esti nemultumit poti pleca in alta parte unde este mai bine, numai ca din sistemul bugetar nu pleaca nimeni desi toti se vaita ca muncesc mult si ca le este greu acolo, dar de "rau" ce le este nu pleaca de acolo, iar de mult ce "muncesc" rezultatele sunt mediocre, de la PNRR, spitale, azile, scoli, pana la infrastructura si justitie.
Vinovat este politicul pentru ca a umflat nepermis de mult atat schema cat si salariile la bugetari si dupa ce i-a cocotat atat de sus, acum ii este greu sa ii mai dea jos. Pe langa asta s-au invatat toti sa stea la acelasi angajator, statul, de la tinerete pana dincolo de pensie, pentru ca este bine (desi toti spun ca le este greu si au salarii mici) pe cand in sistemul privat nu este nicio problema sa iti schimbi locul de munca. Se tem toti de sistemul privat pentru ca acolo, spre deosebire de stat, se munceste mai mult, pentru castiguri mai mici. De-asta nu pleaca nimeni de la stat desi toti se declara nemultumiti si se "ingreveaza" pentru orice moft nesatisfacut.
Sunt mici salariile si sporurile la Finante? Mergeti la privat unde salariile sunt si mai mici, iar sporurile si tichetele de vacanta nu exista, dar cu toate astea va tine in carca pe toti cu tot cu sporuri si tichete de vacanta, de zeci de ani!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 18:21)
Marica este de o nesimtire iesita din comun, chiar si pentru sistemul bugetar.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 22:31)
Au facut din ei niste burghezi misecuvinisti pentru ca voteaza cu cine trebuie.
1.3. DE CE VORBITI DE RAU? LA FEL ATI FACUT SI CAND (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.08.2023, 00:27)
Nu cunoasteti toate condițiile si concluzionati prost.
Sunt angajat al unei Trezorerii. Acestea sunt subordonate, conform grilei. Si noi facem parte dintre cei care protestează.
Este adevarat: venitul meu net este de 6.100 lei pe lună.
Am dat concurs pentru postul acesta acum 18 ani, dupa ce am petrecut 5 ani în companii private. Job-ul din prezent este mult mai strict și fără oportunități de dezvoltare sau venituri suplimentare, însă este un job cu care m-am obisnuit.
Orice loc de munca are atat plusuri, cât și minusuri. Bineinteles ca daca ajungi sa protestezi, iti strigi nemulțumirile, nu protestezi de bine.
Asa ca: "bufetiera" de care discutați dvs, eu ... de fapt, nici nu stiam ca exista.
Hai sa discutam despre faptul că la o Trezorerie cu 50 de angajați, nu există femeie de serviciu angajată....ca si noi suntem oameni si daca un contribuabil are nevoie la toaletă, il invităm la toaleta pe care o folosim noi, angajatii... si o spălăm tot noi, angajatii. Iar contribuabilul respectiv "se imprastie" si pe jos si pe pereti si pleaca fără să curete. Am spălat dupa o astfel de persoana si am crezut ca vomit de 10 ori.
Hai sa discutam despre faptul că deși am 3 copiii, eu folosesc o parte din salariul pe care ar trebui sa-l aloc familiei, pentru a-mi cumpara rechizite la munca.
Dar sa discutam si despre sporurile prevăzute pentru angajatii care sunt implicați în decontarea fondurilor europene. După cum bine știți, plățile tuturor ministerelor se derulează prin trezorerie.Insa cei din Trezorerie, dupa ce au petrecut ani de zile verificând Notificări de zeci de pagini, alaturi de sute si mii de op-uri aferente fiecărei notificări nu primesc spor pentru lucrul cu fonduri europene.
Spor pentru lucrul la calculator? Nu. eu nu incasez asa ceva!
Spor pentru solicitare neuropsiho. Nu. nu incasez nici asa ceva... cu toate că ascult toate persoanele nemulțumite care vin la birou si isi varsă nervii pe noi. De ce nu TIPATI si la medici, cand va tin cate 5-6 ore la camera de garda, într-un spital, pana ajung sa va consulte?
Sau cel mai frumos este in momentul cand un contribuabil care a băut pana tarziu in noapte, se prezintă la ghiseu si dupa ce urca un etaj sufla înspre tine, iar tu ajungi sa inhalezi toată duhoarea. Nu mai zic de cei care sunt certați cu apa si săpunul!!!!
Cu siguranta, protestul nu a fost pornit de cei menționați în lista dvs, cu salarii de peste 10.00 lei.
Protestul a fost, in mare parte, susținut de angajatii care sunt pe aceeași poziție ca si mine, dar care sunt remunerati cu 7.00-7.500 lei. Si atunci eu vin din urmă si intreb: Dacă am aceasi functie, eu de ce incasez 6.100????... si nici macar nu lucrez într-o clădire asa frumoasa, si cu femeie de serviciu, si cu hartie igienică la baie, sau cu solutii de curatat wc-ul furnizate de angajator, si trebuie sa vin cu sticla de dezinfectant de acasă?
Încă o intrebare, care ma bântuie: de ce eu, absolvent ASE, inclusiv master in ASE incasez un venit de 6.000 lei, (ăștia care vi se par dvs asa de multi)iar în mediul privat, un mecanic, sau un tinichigiu încasează net 8.000-10.000 lei?
de ce eu incasez 6.000 lei, iar un polițist local încasează 8.000-9.000 lei?
sau de ce eu incasez 6.000 lei, iar un angajat din Primarie incaseaza 8.000 lei pentru un job similar si o vechime similară?
Imi permit eu sa-mi trimit soția la cosmetică? am vorbit recent cu o doamna care a plătit 1.100 lei pentru a-și tatua sprancenele (LA PRIVAT :) ). Durata operatiunii: 2 ore. Cam cât încasează cosmeticiana respectivă într-o zi? Isi declara toate încasările? daca nu si le declara, automat scad si încasările la buget ==> nu sunt bani de salarii.
Ma pregătesc sa plătesc meditatii pentru copilul cel mare, care începe clasa a 8-a. Română si mate. Total pe lună 2.000 lei. Oare profesorii respectivi își declară veniturile acestea, pentru a fi impozitate?
Sunteti împotriva protestelor noastre?
Suntem, majoritatea dintre cei care protestează, asemeni vouă, cei care ne blamați!!! suntem oameni nemultumiti deoarece nu suntem tratați corect.
1.4. Corectie! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de hateR Rational în data de 11.08.2023, 00:55)
99% cei care injura "bugetarii" (price ar insemna asta) sar imediat cu tichetele de vacanta de parca ar reprezenta ceva serios si relevant. Unde va imaginati ca sunt consumate? De bugetari doar intre bugetari la hoteluri de bugetari? Cine e de fapt avantajat?? Privatul din turism care incaseaza prin acele tichete preturi supraevaluate. Obtuzitate fara margini. Dar sariti repede cu prostia asta..tichetele, tichetele. In plus, vrei salarii mici la "bugetari" si in acelasi timp vrei neaprat calitate, performanta occidentala la stat. Logica de geniu de birt satesc. Comparatia privat vs bugetari este "depinde". De sector, de domeniu. Sunt decalaje mari intre profesii de ambele parti. In rest ai perfecta dreptate. Ba chiar realitatea este mult mai rea. Dar cert este ca nu exista privatul perfect total si "bugetarii" imperfecti total. Noi ca natie suntem ...indiferent de locul angajatii.
1.5. Lămuriri (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Rational în data de 11.08.2023, 01:04)
"de ce eu, absolvent ASE, inclusiv master in ASE incasez un venit de 6.000 lei, (ăștia care vi se par dvs asa de multi)iar în mediul privat, un mecanic, sau un tinichigiu încasează net 8.000-10.000 lei?" E bine. Eu am si doctorat, tot la ASE fac o activitate unica in tara si cruciala pentru tot mediul macroeconomic si am sub 5000 de lei salariul net. In timp ce prietenii mei fac 2 interogari copiate de la indienii din online pentru alti angajatori si iau 8000 de lei salariul. Pot sa ma duc la ei? Da. Dar nu vreau sa fac chestii banale.....dar un buticar care ia cu 1 leu si dà cu 20 de lei se crede mare privat si vrea ca eu sa iau minimum pe economie desi el are 10 clase dar are iluzia marelui antreprenor. Asta e tara
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.08.2023, 03:48)
Tipa si la medici, si nu doar tipa...
Exista oportunitati mult mai bune la privat ? Profitati !
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.08.2023, 06:33)
Daca este asa de rau, de ce nu mergeti la privat?
Dupa cum am scris, va tot plangeti, dar nu pleaca nimeni de acolo.
Am si eu copii si nu am platit nicio meditatie pentru ca au invatat in tara si apoi au studiat afara la universitati de top.
Va tot plangeti si aveti impresia ca poporul trebuie sa va plateasca tot si sa va asigure confortul dorit si sa aiba grija meditatiilor si a altor probleme pe care credeti ca le aveti.
Gandire si abordare specifica bugetarului!
Voi nu sunteti tratati corect?
Dar cei care chiar muncesc, inclusiv atunci cand voi sunteti in minivacante, ca cea de luni si marti, cum sunt tratati.
Va mai intreb inca o data: De ce nu plecati la privat, daca este rau acolo, la minister?
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.08.2023, 07:09)
Daca ai salariu mic si fara sporuri, de ce iti faci griji (ca nu esti vizat de "corectii")? De fraier?
Mai jos este lista nababilor din minister din cauza carora nu aveti femeie de serviciu si nici sporuri "de calculator" si pentru care faceti acum greva (pentru ca ei sunt cei vizati, atat de reducerile de posturi cat si de taierile de salarii). Se confirma ceea ce am scris ca acolo se intalnesc Prostia (sunteti manipulati ca sa faceti greva pentru altii si in detrimentul vostru) cu Nesimtirea (prea multe functii de experti si prea bine platite desi rezultatele sunt departe de a fi "de experti", adica se confirma Nesimtirea crasa).
Mai este si mentalitatea asta ca statul (adica privatul care munceste, fara tichete de vacanta, chiar si luni cand voi veti fi in vacanta din nou) trebuie sa va acopere nevoile.
Voi de ce nu cotizati pentru tichetele de masa, sporurile (care nu exista) si tichetele de vacanta ale privatilor?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 17:39)
Pentru angajatul la privat nu plange nimeni cand i se desfiinteaza postul, sau cand se inchide fabricuta sau pravalia, iar la buget plang toti ca raman fara tichete de vacante (ca oricum sunt in permanenta in vacanta si in zile libere fara numar) si/sau fara sporuri (anormale dealtfel: spor ca lucreaza la calculator!!!).
2.1. Prostie infinita (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de hateR Rational în data de 11.08.2023, 01:07)
Citeste mai sus despre galusca expirata cu tichetele de vacanta si nu mai fi obtuz in gandire. Iar zilele libere alea multe poti sa le iei TU pe toate. Nu sunt platite si trebuie recuperate ulterior peste program. Nu are nimeni nevoie de ele. Doar statul care vrea sa mai castige putin: prin faptul ca nu platesc angajatul in acele zile. Oftica nu face bine
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 18:15)
Ministerul unde o bufetieră câştigă 3000 de lei pe lună net, cât un profesor cu cinci ani vechime, face grevă că sunt salariile mici. În Minister sunt 1.700 de angajaţi cu un salariu mediu net de 7.500 de lei. Numai în sediul central al ministerului sunt 175 de directori, şefi de serviciu, consilieri superiori.
Conform grilei salariale publicate de Ministerul de Finanţe pe siteul propriu, 1.700 de funcţionari publici din Ministerul Finanţelor au un venit mediu net de 7.500 de lei lunar din salariu şi diferite indemnizaţii. În total, sunt 175 de posturi plătite cu mai mult de 10.000 de lei net pe lună, pentru poziţii precum directori, şefi de serviciu sau consilieri.
Mai jos este lista completă în ordine descrescătoare a salariilor mai mari de 10.000 de lei net din Ministerul de Finanţe.
MINISTRU 12776
DIRECTOR GENERAL II 16878
MANAGER PUBLIC superior 16425
MANAGER PUBLIC superior 16183
SEF SERVICIU II 16178
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 16087
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 16036
SEF SERVICIU II 15640
SEF SERVICIU II 14731
SEF SERVICIU II 14649
SEF SERVICIU II 14493
CONSILIER superior 14458
SEF SERVICIU II 14416
DIRECTOR GENERAL II 13892
CONSILIER superior 13733
SEF SERVICIU II 13627
CONSILIER superior 13574
CONSILIER superior 13341
CONSILIER PERSONAL 13285
CONSILIER superior 13199
CONSILIER superior 13118
CONSILIER superior 13109
EXPERT superior 13069
EXPERT superior 13067
EXPERT superior 13051
CONSILIER JURIDIC superior 13044
CONSILIER superior 13041
CONSILIER superior 12995
EXPERT superior 12949
EXPERT superior 12933
CONSILIER superior 12917
CONSILIER superior 12873
CONSILIER JURIDIC superior 12853
CONSILIER superior 12809
CONSILIER superior 12806
CONSILIER superior 12771
CONSILIER superior 12738
EXPERT superior 12662
DIRECTOR GENERAL II 12634
EXPERT superior 12556
EXPERT superior 12550
EXPERT superior 12523
DIRECTOR GENERAL II 12460
DIRECTOR II 12430
DIRECTOR GENERAL II 12416
DIRECTOR GENERAL II 12416
EXPERT superior 12412
EXPERT superior 12392
CONSILIER superior 12385
DIRECTOR GENERAL II 12383
EXPERT superior 12352
SEF SERVICIU II 12311
DIRECTOR II 12307
EXPERT superior 12305
EXPERT superior 12284
EXPERT superior 12209
EXPERT superior 12192
12181
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 12089
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 12086
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 12086
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 12001
EXPERT superior 11986
SEF SERVICIU II 11920
EXPERT superior 11881
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 11861
EXPERT superior 11841
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 11721
MEDIC PRIMAR 11690
SECRETAR DE STAT 11681
DIRECTOR II 11671
DIRECTOR II 11629
CONSILIER PENTRU AFACERI EUROPENE 11624
DIRECTOR II 11605
SEF SERVICIU II 11579
DIRECTOR GENERAL II 11556
DIRECTOR GENERAL II 11556
DIRECTOR II 11544
DIRECTOR GENERAL II 11535
CONSILIER PENTRU AFACERI EUROPENE 11533
DIRECTOR GENERAL II 11518
CONSILIER superior 11492
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 11437
DIRECTOR II 11432
CONSILIER superior 11427
MEDIC PRIMAR 11353
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 11299
SEF SERVICIU II 11194
SEF SERVICIU II 11194
DIRECTOR II 11191
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 11190
CONSILIER superior 11162
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 11090
MANAGER PUBLIC superior 11056
SEF SERVICIU II 11048
DIRECTOR GENERAL II 11041
SEF SERVICIU II 11039
SEF SERVICIU II 11039
MANAGER PUBLIC superior 11021
SEF SERVICIU II 11019
CONSILIER superior 10912
SEF SERVICIU II 10907
SEF SERVICIU II 10885
DIRECTOR GENERAL II 10882
EXPERT superior 10858
EXPERT superior 10853
SEF SERVICIU II 10835
SEF SERVICIU II 10821
CONSILIER superior 10821
CONSILIER superior 10800
CONSILIER superior 10755
DIRECTOR II 10734
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10718
CONSILIER superior 10711
DIRECTOR II 10709
CONSILIER superior 10709
EXPERT superior 10682
EXPERT superior 10649
EXPERT superior 10649
EXPERT superior 10645
DIRECTOR GENERAL II 10606
DIRECTOR GENERAL II 10606
DIRECTOR GENERAL II 10606
DIRECTOR GENERAL II 10606
DIRECTOR GENERAL II 10606
DIRECTOR GENERAL II 10606
EXPERT superior 10595
MANAGER PUBLIC superior 10593
DIRECTOR GENERAL II 10587
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10544
EXPERT superior 10539
10537
10529
CONSILIER superior 10526
CONSILIER superior 10500
EXPERT superior 10497
SEF SERVICIU II 10493
SEF SERVICIU II 10493
SEF SERVICIU II 10493
SEF SERVICIU II 10493
SEF SERVICIU II 10481
SEF SERVICIU II 10481
EXPERT superior 10479
CONSILIER superior 10478
EXPERT superior 10477
SEF SERVICIU II 10468
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10427
CONSILIER IA 10419
SEF SERVICIU II 10408
EXPERT superior 10369
EXPERT superior 10318
SEF SERVICIU II 10295
SEF SERVICIU II 10285
SEF SERVICIU II 10285
SEF SERVICIU II 10285
CONSILIER superior 10284
SEF SERVICIU II 10273
SEF SERVICIU II 10272
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10238
DIRECTOR II 10238
SEF SERVICIU II 10219
MANAGER PUBLIC superior 10200
DIRECTOR II 10194
DIRECTOR II 10187
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10180
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10180
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10180
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10180
DIRECTOR II 10179
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10179
DIRECTOR II 10179
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10179
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10179
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10179
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10165
CONSILIER superior 10164
DIRECTOR II 10159
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10142
CONSILIER superior 10117
SEF SERVICIU II 10098
SEF SERVICIU II 10077
SEF SERVICIU II 10066
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT II 10047
SEF SERVICIU II 10019
SEF SERVICIU II 10018
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 18:29)
ce-o fi aia bufetiera?
2 oare ce fac toata ziua acei consigliere platiti cu 10-12.000 lei net pe luna fara sporuri?
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 21:22)
Fac nimic!
Sunt toti experti!
Tara e praf, ca si incasarile, ca si finantele, dar toti sunt experti acolo si au sporuri pentru orice!
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 22:03)
Ministrul este cam batut de soarta.Nu mai bine se facea vreun consilier,ceva?Oare de ce se ingramadesc toti sa devina ministrii cand subordonatii lor castiga mult mai bine?Ce s-or face ei la pensie?Imi vine sa plang cu lacrimi de crocodil.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 22:32)
Salarii cu sporuri sau fara ?
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 23:29)
Fara sporuri, tichete de vacanta si bonuri de masa!
4. fără titlu
(mesaj trimis de Om în data de 10.08.2023, 18:33)
Îmi pare rău că nu sunt acceptate aici clipuri video. As fi vrut sa vedeți comportamentul unei angajate de la ghișeul Anaf. După ce ca am învățat-o eu ce are de făcut a început spectacolul cu toți cei de la coada. Halal
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 21:20)
Trimite clipul la televiziuni ca sa vedem toti.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2023, 21:44)
Salariul mediu net este de 6000 de lei dar veniturile,cat sunt?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de angajat în data de 11.08.2023, 00:51)
despre ce venit vorbesti? Daca venitul net este 6.000 asta înseamnă că persoana respectivă ia in mana 6.000 lei. ATAT. nu mai exista nimic peste. este cel mai mare salariu pe functie de execuție. După care incep salariile șefilor.
si tine cont ca foarte multi dintre cei care au salariul acesta, au peste 15 ani vechime in sistem.
Angajări nu s-au mai facut, deoarece conducerea dorește să facă economii.... si uite asa, multi au început să iasă la.pensie sau au murit înainte de a apuca pensia.... si uite asa, personalul este îmbătrânit, majoritatea sar de 40 de ani....
Investiții în servere si altele, cele necesare.... mai deloc...stai ca angajat care lucrează cu clientul la ghișeu, sa te rogi de o rasnita de imprimanta care sta să-și dea duhul si la care mai listează încă 5 colegi....pana ies hârtiile de care ai nevoie, își pierde răbdarea omul din fata ta....suntem noi, angajatii, de vina pentru toate astea? trebuie sa cumpărăm, din venitul de 6.ooo lei pe lună, si o imprimanta mai performantă? sau dosarele pe care angajatorul nu ti le pune la dispozitie.... tu le folosesti, căci așa spune procedura....dar conform noii legi, nu mai ai voie nici sa-l rogi pe contribuabil să-l aducă?
Veniturile la buget sunt suficiente!!!!! numai ca nu sunt corect cheltuite. si acest lucru il stie toata lumea.
Contractele de achiziții si lucrari costă mai mult decât trebuie, datorită spagilor si profiturilor nesimtite din privat. iar prin propozitia de mai sus, nu doresc să lovesc in firmele corecte, ci in firmele celor care sunt subordonati sau acoliti ai guvernanților noștri. Banii se plimba prin buzunarele lor. La mine in buzunar, eu nu vad decat 6.000 lei.pe luna. SI SE DUC AL NAIBII DE REPEDE. Nici macar o indexare de 10% nu am avut.... cu toate că inflația... spun ei... a fost la un moment dat de 15%....
O altă minciună sfruntată! Toate alimentele sau produsele de îmbrăcat sunt cu cel puțin 50% mai scumpe, decât anu? trecut.
Ar mai fi multe de spus, însă va trebui să dorm, deoarece mâine, ma prezint la ghișeu! sau poate in fata instituției... ca protestant....
5.2. Corectie! (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de hateR Rational în data de 11.08.2023, 01:19)
"Contractele de achiziții si lucrari costă mai mult decât trebuie, datorită spagilor si profiturilor nesimtite din privat." Asta e blasfemie totala. Nu ai citit presa si toate comenturile aferente din ultimii ani?! Privatul este imaculat, infailibil, necorupt. Doar "bugetarii" sunt ràul absolut al tarii (ceea ce e adevarat in mare masura). Dar Privatii sunt Isus Reincarnati fara de pacat. Da da..citeste comenturile la orice ziar. Nimic de pensii speciale, nimic de ASF, BNR, ANCOM si toate (chipurile) "autofinantatele" din banii populatiei. Nimic de SRI, SIE, STS. Nimic nimic. Bugetarii bugetarii bugetarii. Dati afara toti bugetarii conform definitiei reale a "bugetarilor" si nu se schimba nimic. Banii se duc in continuare unde trebuie
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.08.2023, 03:51)
Cine e corupt si cine il corupe ?