OpenAd.net - platformă globală pentru cumpărarea şi vînzarea online de idei nebranduite şi nepublicate din advertising, design şi marketing - a reprezentat suportul pentru organizarea unei mişcări ample ca număr de participanţi şi ca desfăşurare în timp: "Make Poverty History", protest virtual de susţinere a cauzei ţărilor subdezvoltate în faţa liderilor G8. Acesta a avut loc în paralel cu Summitul G8, desfăşurat între 6-8 iulie, la Edinburgh.
Avînd ca punct de plecare platforma creativă OpenAd.net, ideea protestului virtual g8rally.com a apărut în urma unui pitch deschis pe site de revista Financial Times din Marea Britanie, în urma căruia a fost desemnat cîştigător conceptul agenţiei britanice "Agency Republic". Astfel, toate persoanele din orice colţ al lumii care au acces la internet au putut susţine cauza ţărilor sărace în faţa liderilor G8, manifestîndu-şi prezenţa printr-un protest virtual pe site-ul www.g8rally.com. Sute de mii de oameni din întreaga lume, inclusiv din România, s-au alăturat celor peste 1 milion de demonstranţi prezenţi la Edinburgh.
"Un protest virtual e cu adevărat o idee valoroasă. Este genul de campanie care naşte, aproape simultan cu apariţia ei, foarte mult PR; execuţia (site-ul) este foarte atractivă şi e foarte probabil să ajute la aducerea unei schimbări în bine în lume", a declarat Peter Souter, director de creaţie BBDO Worldwide şi Deputy Chairman AMV.
Platforma OpenAd.net, prezentă şi pe piaţa din ţara noastra, oferă companiilor din întreaga lume un mijloc rapid şi eficient de găsire a soluţiilor de marketing potrivite brief-ului lor. Iar pentru oamenii de creaţie aceasta reprezintă un loc unde îşi pot înscrie ideile pentru a le face vizibile companiilor din întreaga lume, precum şi o platformă care le oferă posibilitatea să răspundă la brief-urile pitch-urilor deschise de companii. În prezent, peste 2.000 de creativi îşi trimit ideile pe www.openad.net.