Producătorul de vinuri Purcari Wineries a raportat, pentru primele trei luni ale anului, venituri de 81,6 milioane de lei, cu 11% peste cele din perioada ianuarie-martie 2023, în timp ce profitul net s-a ridicat la 10,8 milioane lei, cu 15% sub cel din primul trimestru al anului trecut, conform unui raport al companiei publicat, astăzi, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
În primele patru luni ale anului 2024, normalizând astfel pentru perioada Paştelui, veniturilor au crescut cu 18% faţă de perioada similară din 2023. EBITDA a crescut la 23,1 milioane lei în primul trimestru din 2024, cu o marjă de 28%, potrivit companiei.
Victor Bostan, CEO Purcari Wineries, a declarat: "Am avut un început de an bun şi suntem bucuroşi să vedem cererea în creştere pentru mărcile noastre, reflectată în câştiguri consistente ale cotei de piaţă în regiunile noastre cheie. Pe măsură ce presiunile inflaţioniste se atenuează şi efectele recoltei bogate din 2023 încep să se resimtă, observăm, de asemenea, mai mult spaţiu pentru îmbunătăţirea marjelor".
Vânzările companiei din România au crescut cu 13%, în primul trimestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, sortimentele Purcari şi Crama Ceptura având cele mai bune performanţe, în vreme ce în Moldova vânzările companiei s-au majorat cu 7%.
În Polonia vânzările au crescut cu 21%, dar plecând de la o bază mică, situaţia probabil similară vânzărilor din Cehia şi Solvacia (+37%), Bulgaria (+88%) şi Asia (+29%).
În primele trei luni ale anului, costul vânzărilor întregii companii s-a ridicat la 45,9 milioane lei, cu 13% peste cel din primele trei luni ale anului trecut.
În acest context, în intervalul ianuarie-martie 2024, profitul din exploatare al producătorului de vinuri din Republica Moldova s-a ridicat la 15,7 milioane de lei, cu 8% peste cel din primele trei luni ale anului trecut, rezultat ce a fost erodat de un rezultat negativ din activitatea financiară de 1,3 milioane lei.
Victor Bostan deţine, prin Amboselt Universal, 20% din producătorul de vinuri din Republica Moldova, a cărui evaluare bursieră este de aproape 590 milioane de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 19:02)
Foarte buna dinamica WINE.Imi place foarte mult ca la fiecare prezentare financiara dau ghidaj despre ce urmaresc pe diverse piete.De exemplu ca pe unele prioritizeaza marjele daca vanzarile au o crestere mare.Din toate partile raportului sesimte ca urmaresc sa creasca mereu profitabil,nu sa faca dumping sa se laude ca-s growth.Crestere sanatoasa,dividend decent si mereu in acord cu rezultatele,focus pe branding ca sa aiba marjele mai bune,comunica foarte transparent intr-un business FMCG unde e destula secretomanie despre ce ai de gand sa faci,cum te pozitioneze,ce si unde vinzi,cu ce pret.
Super afacere care urmareste pas cu pas o relatie de recompensa pentru investitori cu gandul unui exit impreuna cu fondurile,la un investitor strategic.De apreciat de catre retail parcursul asta nu sa stii ca stai cu un majoritar care-ti scoate peri albi si da metoda'totul la mine' mai departe la nepoti.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 20:01)
au o problema cu procesul pe mediu si amenda de cateva zeci de milioane de lei.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 20:10)
au zis ca baga ecosmart in insolventa
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 20:26)
Nu e niciuna, la ce venituri avea firma aia cedeaza pachetul si marcheaza pierdere cateva m pe financiar. Scrie in raportul de azi ca renunta la business va nu renteaza de cand cu SGR.