Rafinăria "Rafo" Oneşti vrea să-şi majoreze capitalul social cu o valoare maximă de aproximativ 457,3 miliarde de lei, prin emisiune de noi acţiuni. Un comunicat al societăţii informează că AGA a fost convocată la începutul lunii septembrie, acţionarii urmînd să decidă majorarea, modificarea actului constitutiv şi a atribuţiilor administratorului unic. AGA va mai stabili dacă administratorul unic al societăţii va continua să aibă ca atribuţii aprobarea majorării sau diminuării capitalului social şi aprobarea conversiei acţiunilor emitentului dintr-o categorie în alta.
În prezent, capitalul social al "Rafo" Oneşti este de aproximativ 3.810 miliarde de lei, fiind divizat în titluri cu valoarea nominală de 25.000 de lei. Acţionarul principal al societăţii este "Balkan Petroleum" Ltd., care deţine 48,91% din capitalul social, restul fiind în posesia altor acţionari.
"Rafo" a fost privatizată în anul 2002, cînd consorţiul format din "Imperial Oil" Bacău şi "Canyon Servicos LDA" Portugalia a achiziţionat, pentru 7,48 milioane de dolari, pachetul de 59,96% din acţiunile rafinăriei. Ulterior, participarea consorţiului a depăşit 90%, prin achiziţia, pentru 11,5 milioane de dolari, a acţiunilor rezultate în urma conversiei datoriilor către creditorii bugetari.
"Rafo" Oneşti a devenit acţionar majoritar al "Rafo Imperial Oil", cu o cotă de 98,66% din capital, prin preluarea acţiunilor de la Rafinaria Dărmăneşti. Ulterior, "Rafo" a renunţat la participaţia de la "Rafo Imperial Oil", iar în anul 2003, "Rafo Imperial Oil" a fuzionat prin absorbţie cu "Vradicor Financiar Group". Compania "Balkan Petroleum Limited" a devenit acţionar principal la societatea "Rafo" în luna octombrie 2003, prin preluarea de la "Canyon Servicos" a unui pachet de 48,91% din acţiunile rafinăriei. Firma britanică a intrat, în urma acestei achiziţii, în contractul de privatizare.
Acţionarii "Rafo" Oneşti au aprobat, la începutul acestui an, strategia de dezvoltare a rafinăriei. "Rafo" Oneşti, care avea în acel moment, datorii la stat de peste 7.400 miliarde de lei, şi-a propus să-şi întărească poziţia pe piaţa internă, prin dezvoltarea unei reţele proprii de distribuţie.