RALUCA ANGHEL, SPECIALIST MARKETING TURISTIC: "Târgurile de Turism, una din puţinele acţiuni de promovare consecventă a ţării noastre"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 26 februarie 2018

Raluca Anghel alături de olarul Daniel Leş în cadrul evenimentului de promovare al României organizat anul trecut, în noiembrie, la Tallinn de către Ambasada României în Estonia.

Raluca Anghel alături de olarul Daniel Leş în cadrul evenimentului de promovare al României organizat anul trecut, în noiembrie, la Tallinn de către Ambasada României în Estonia.

"Din păcate, România nu există în mediul turistic online"

Participarea ţării noastre la târgurile de turism internaţionale are o mare hibă, aceea că după eveniment, nu se mai întâmplă nimic, nu sunt campanii de promovare online, targetate pe ţări ţintă, nu apar documentare sau materiale video despre România şi nici publicitate în cataloagele marilor touroperatori străini, consideră Raluca Anghel, specialist marketing turistic.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în care ne-a povestit despre modul în care ţara noastră se prezintă la Târgurile de Turism, despre eficienţa acestora, dar şi despre lucrurile care lipsesc din strategia de promovare.

Reporter: Care este imaginea ţării noastre din afară creată prin participarea la târgurile internaţionale de turism?

Raluca Anghel: Sincer, de câte ori am participat la aceste târguri în calitate de Director de promovare în cadrul Ministerului Turismului am observat că România este asimilată ca o destinaţie interesantă, surpriză, despre care oamenii vor să ştie mai mult. Întotdeauna, atrăgeam la stand un număr impresionant de oameni atunci când îi serveam cu mâncare, când aveam demonstraţii de meşteşugărit, sau momente artistice. Dacă toate aceste demersuri ar fi însoţite şi de momente high tech, sau de interacţiunea cu noi şi în mediile virtuale cu siguranţă că efectul a fi cel scontat.

Reporter: Cât de eficientă este promovarea ţării noastre prin intermediul Târgurilor de Turism?

Raluca Anghel: Prezenţa României la târgurile internaţionale de turism se află pe agenda Ministerului de foarte mulţi ani şi, din păcate, încă este una dintre puţinele acţiuni de promovare despre care se poate declara că sunt consecvente şi repetitive. Nimic rău până aici, mai ales că este un instrument de promovare foarte bun, folosit de toate ţările recunoscute pentru felul în care au ales să-şi promoveze produsul turistic. Problema adevărată care se pune în ceea ce priveşte România şi participarea la aceste evenimente expoziţionale este aceea că înainte şi după acestea nu se mai întâmplă nimic. Nu campanii de promovare online, nu campanii targetate pe ţări ţintă, nu documentare sau materiale video despre România, nu publicitate în cataloagele marilor touroperatori străini, aproape nimic. Prezenţa noastră la târguri ar fi cu atât mai eficientă cu cât am înţelege cu toţii, mediu public şi privat, că trebuie să avem un demers comun de promovare a României şi în afara acestor momente punctuale, anuale denumite târguri de turism. Dacă la târguri le "stârnim apetitul" pentru România, haideţi să continuăm asta şi să ne regăsească în campanii la ei acasă, în online, pe canalele TV internaţionale, să nu mai fim permanent o "SURPRIZĂ" şi atât!

Reporter: Câţi turişti reuşim să atragem prin intermediul participării noastre la aceste expoziţii?

Raluca Anghel: Nu există o statistică care să identifice exact care este canalul care i-a determinat pe turişti să vină să ne viziteze. Cu siguranţă că şi prezenţa la târguri este o componentă foarte importantă care trebuie să rămână în planul de acţiuni al oricărui ministru, dar, repet, să nu fie solitar. Nu trebuie să mergem la târguri şi gata, să considerăm că am bifat promovarea României pe plan internaţional, fiindcă în acest fel vom rămâne tot cu o creştere infimă a numărului de turişti străini care vin să ne viziteze.

Reporter: Cum ar trebui să se prezinte ţara noastră la Târgurile de Turism pentru a atrage mai mulţi turişti?

Raluca Anghel: Ar trebui să mergem şi să promovăm site-ul de ţară şi aplicaţia mobilă, să facem campanii pre şi post evenimente în mediul online, outdoor, în mass-media din ţările unde urmează să participăm, să fim în cât mai multe locuri ţară parteneră şi să capitalizăm cât mai mult din prezenţa noastră acolo. Ba mai mult, să convingem cât mai multe companii care fac incoming în România să meargă să îşi promoveze produsele în conferinţe de presă, în seminarii sau unu la unu. Să punem accent pe realizarea de infotripuri cu tour-operatori străini şi cu jurnalişti, astfel familiarizându-i pe aceştia cu destinaţia România poţi să îi determini să te considere credibil şi să dublezi sau chiar să triplezi numărul celor care vin în vacanţe în ţara noastră.

Reporter: Ministerul Turismului a anunţat că în decursul anului ţara noastră va participa la 26 de Târguri internaţionale. Sunt acestea suficiente pentru campania de promovare de care ţara noastră are nevoie?

Raluca Anghel: Mai mult decât suficient, dacă aceste târguri vor fi însoţite de cel puţin câteva campanii susţinute în online pe cel puţin 3-4 pieţe ţintă în fiecare an. Credeţi-mă că în câţiva ani am reuşi să punem România pe harta turistică a lumii, doar dacă vom înţelege cât este de important să începem să conştientizăm că trebuie să lucrăm cu profesionişti, trebuie să ne asociem cu motoare turistice de promovare şi cu companii specializate pentru a intra pe anumite pieţe ca o ţară care are o strategie şi ştie exact care îi sunt ţintele. Din păcate, România nu există în mediul turistic online. Da, ar putea fi voci care să mă contrazică şi atunci le voi spune că suntem în online într-un mod empiric, neevaluat, doar ca urmare a unor campanii ce s-au făcut de către turişti şi companii străine interesate să facă business în ţara noastră.

Reporter: Cât de deschise sunt companiile specializate pe incoming cu privire la participarea lor la Târgurile Internaţionale?

Raluca Anghel: Sunt companii abonate la târgurile de turism organizate de către Ministerul Turismului şi, din experienţă, ştiu că ele sunt mulţumite de această modalitate de a se promova, dar mai sunt multe, cred eu, care fie nu ştiu de existenţa acestora, fie nu le înţeleg utilitatea, fie nu cunosc care este procedura de participare. Aş vrea să le comunic pe această cale că ar trebui să se folosească cât mai mult de aceste pârghii care pentru ei reprezintă o verigă foarte importantă în materie de actul de turism. Până la urmă, statul poate să înlesnească acestor companii multe lucruri, dar dacă acestea nu le fructifică din nou nu e eficient. Şi pe lângă companiile care pot beneficia de aceste târguri sunt judeţele, oraşele, asociaţiile de promovare. Acesta este viitorul lor, să lucreze şi singuri la promovarea propriilor regiuni şi acest lucru ar fi ideal să îl facă urmărind o strategie, lucrând cu specialişti fiindcă acest domeniu al promovării are particularităţile lui şi de aceea recomand să fie tratat cu maximă responsabilitate şi profesionalism de către conducătorii unităţilor administrativ teritoriale.

Reporter: Între ce valori se ridică costul unei participări la un târg internaţional?

Raluca Anghel: Mă bucur că aţi punctat acest aspect, este foarte important de ştiut că Ministerul Turismului nu cere nici o taxă participanţilor la târg, astfel facilitează acestora accesul şi promovarea produselor şi serviciilor. Singurele costuri sunt cele cu transportul şi cazarea la destinaţie şi în anumite situaţii anumite costuri minime cerute de unii organizatori de târguri.

Reporter: Ce ar putea face Ministerul Turismului cu un buget de 63,4 milioane de lei alocat pentru 2018?

Raluca Anghel: Din câte am înţeles bugetul pentru Programul de Marketing şi Promovare Turistică va fi în acest an de 13,7 milioane de lei, destul de mic aş spune eu, în condiţiile în care cel puţin 1 milion de euro i-aş investi în acest an în campanii online şi aş demara procedurile începând chiar din această lună altfel riscând să se piardă un timp preţios, iar birocraţia să învingă din nou. Pe lângă campaniile online, participarea la târguri este în sine destul de costisitoare, astfel nu ar mai rămâne cu buget pentru campanii TV, vizite de jurnalişti şi campanii outdoor. Dar, la final cred că am fi multumiţi dacă, măcar în 2018, am intra în online cu destinaţia România pe mai multe ţări ţintă.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb