Raport CBRE România: De la Gen Z, la Baby Boomers- Ce contează pentru fiecare generaţie când vine vorba de locul de muncă

A.F.
Companii #Construcţii / 21 noiembrie 2023

Daniela Gavril, Head of Research, CBRE România

Daniela Gavril, Head of Research, CBRE România

CBRE a lansat studiul "Return to Office 2023 - Generations Choose Destinations 2023", un raport special care sintetizează preferinţele la locul de muncă şi modul de lucru ale Generaţiilor Z, Y, X şi Baby Boomers, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, acesta a fost realizat în urma unui studiu desfăşurat în România într-o campanie derulată toată luna septembrie online, cât şi în rândul companiilor chiriaşe din cele 48 de clădiri de birouri manageriate de CBRE România. Informaţiile extrase de CBRE furnizează o imagine complexă şi detaliată a aşteptărilor şi obiceiurilor acestor grupuri generaţionale variate.

"La trei ani după ce am fost forţaţi brusc să regândim structura de lucru, formatul de lucru în sistem hibrid rămâne încă alegerea preferată pentru majoritatea companiilor. Am decis să realizăm acest sondaj şi să vedem însă cum s-a adaptat mai exact fiecare generaţie la contextul hibrid de muncă şi ce consideră ca fiind cel mai important atunci când vine vorba de spaţiul de birou, clădirea care îl găzduieşte şi ce se află în împrejurimi. Rezultatele au oscilat între confirmări de ipoteze şi aspecte surprinzătoare şi, deşi vedem că tuturor angajaţilor le pasă de lucruri în mod similar, prioritatea nevoilor tinde să se schimbe", a declarat Daniela Gavril, Head of Research, CBRE România.

Sondajul CBRE a surprins similarităţi interesante între aspectele pe care oamenii le apreciază atunci când vine vorba de locul de muncă, indiferent de generaţie. Transportul public rămâne în continuare facilitatea cea mai importantă indiferent de generaţie, 70% dintre respondenţii studiului rezonând cu această idee. De asemenea, aproape jumătate dintre ei preferă să nu se deplaseze la birou în zilele de vineri, iar o treime în cele de luni, însă indiferent de vîrstă, 64% dintre participanţii la studiu şi-au exprimat dorinţa de a participa la evenimente organizate în clădirea în care lucrează, în timp ce doar 33% s-ar bucura de eveniment doar dacă s-ar afla la birou în ziua respectivă. Chestionaţi asupra modului în care ar prefera să se relaxeze după orele de program, circa 70% dintre respondenţi consideră plimbările în parc ca fiind cele mai potrivite, în timp ce doar jumătate ar alege activităţi mai solicitante, precum mersul la sală.

Un aspect interesant relevat de rezultatele studiului este că toate generaţiile îşi doresc crearea propriei sinergii cu mersul la birou - majoritatea respondenţilor propunând liber diverse facilităţi care aduse în apropierea clădirii lor de birouri le-ar face din mersul la birou nu doar o experienţă mai plăcută, ci le-ar şi eficientiza timpul. Un sfert dintre participanţi şi-ar dori operatori specializaţi în comerţul cu amănuntul, cum ar fi, dar fără a se limita la farmacii, centre de înfrumuseţare şi clinici medicale, şi doar 5% au afirmat că nu ar schimba nimic la clădirea în care muncesc acum, din acest punct de vedere.

"Modul de lucru în sistem hibrid a creat multiple provocări pentru companii, dar în egală măsură şi pentru angajaţi, fiind un sistem care a dovedit că influenţează performanţa şi satisfacţia acestora. Studiul nostru ne permite o înţelegere profundă a angajaţilor, iar segmentarea pe generaţii ne ajută în formarea unei imagini complexe asupra preferinţelor şi nevoilor forţei de muncă în noul context. Adăugate în proiectele noastre de consultanţă, aceste informaţii valoroase ne permit să creăm soluţii pentru teme precum creşterea gradului de ocupare a spaţiilor de birouri îmbunătăţind în acelaşi timp calitatea experienţei celor care lucrează în spaţiile proiectate de noi", a declarat Tudor Ionescu, Head of A&T Services | Office, CBRE România.

Generaţia Z, tinerii adulţi ai erei digitale, cei mai interesaţi de evenimente sociale

Reprezentanţii generaţiei celor născuţi după anul 2000, crescuţi în era social media şi cu acces la tehnologie încă din primii ani de viaţă, sunt surpinzător şi cei mai interesaţi de socializare şi evenimente. Comparativ cu media de 64% dintre toţi respondenţii la sondajul "Return to Office 2023 - Generations Choose Destinations 2023", 76% dintre cei care se încadrează în Gen Z au declarat că doresc să participe la evenimentele organizate în clădirea în care lucrează, în timp ce doar 24% s-ar bucura de eveniment doar dacă s-ar afla la birou în ziua respectivă.

Rezultatele studiului CBRE arată că Gen Z pune mare accent pe transportul public care este mai dorit decât existenţa unui centru comercial în apropiere, foarte puţini dintre ei apreciind posibilitatea de a face cumpărăturile în apropierea locului de muncă. După program însă, tot aspectul social contează mai mult pentru ei, două treimi preferând să petreacă timpul liber cu prietenii, în timp ce restul optează să meargă la sala de sport.

Existenţa unui parc în apropiere de birou ar reprezenta un mare beneficiu, dar în acelaşi timp, 50% dintre reprezentanţii Generaţiei Z doresc mai multe opţiuni de retail specializat şi Food & Beverage în sau în apropierea clădirii în care lucrează. Farmacii, cafenele, restaurante şi gelaterii sunt retailerii căutaţi de Gen Z.

Generaţia Y - Millennials, cei mai prezenţi la birou

Generaţia Y, cunoscută mai degrabă drept Millennials, este cea mai prezentă la birou. 80% dintre respondenţii sondajului lucrează cel puţin 2 zile pe săptămână de la birou, iar 43% merg la birou mai mult de 3 zile pe săptămână. Ca şi în cazul Generaţiei Z, Millennialii preferă în proporţie semnificativă să lucreze în ziua de vineri de acasă.

Proximitatea transportul public de birou este mai puţin importantă pentru Millennials prin comparaţie cu Gen Z, dar şi ei îşi doresc o diversitate mai mare în ceea ce priveşte retailerii de specialitate şi ar aprecia mai multe opţiuni în ceea ce priveşte produsele alimentare, băuturile şi serviiciile, respectiv restaurante, clinici de frumuseţe, farmacii, afterschool sau curăţătorie.

Generaţia X apreciază centrele comerciale

Pentru Generaţia X, cei născuţi între 1965 şi 1980, centrele comerciale s-au dovedit extrem de importante, o treime dintre respondenţi votând pentru acestea. În acelaşi timp, parcurile au primit cele mai numeroase voturi ca punct de interes esenţial în apropierea biroului, fiind preferate de 75% dintre respondenţii acestei generaţii.

După program, respondenţii generaţiei X preferă să iasă în oraş în proporţie mult mai mică, doar puţin peste jumătate alegând acest răspuns. Reprezentanţii acestei generaţii apreciază, pe lângă retailerii de specialitate şi magazinele de Food & Beverage, şi o diversitate mai mare de retaileri şi servicii, precum curăţătoriile, grădiniţele, afterschool, pet shop, activităţi de leasure.

Generaţia Baby Boomers acordă cel mai mare interes transportului public

Baby Boomers, generaţia născută între 1946 şi 1964, pun pe primul loc transportul public, atunci când îşi aleg facilităţile pentru birou. 88% dintre respondenţii din această generaţie preferă transportul public, şi de asemenea, 75% lucrează la birou mai mult de trei zile pe săptămână. Spre deosebire de celelalte generaţii, aceştia au declarat în proporţie de 42% că ziua de luni este cea mai puţin favorită pentru munca de la birou.

Parcurile sunt esenţiale pentru Baby Bommers, însă apreciază totodată proximitatea de cinematografe, teatre, zone verzi şi alte opţiuni de leasure.

Sondajul a fost efectuat în rândul angajaţilor în septembrie 2023 pentru a înţelege mai bine percepţia angajaţilor din diferite domenii de activitate în ceea ce priveşte munca de acasă versus munca de la birou. Rezultatele raportului au luat în calcul categoria de vârstă a respondenţilor. Completat de aproape 500 de respondenţi, sondajul a acoperit opţiunile angajaţilor din mai multe domenii precum IT, Transport, Administraţie, Medical, Servicii profesionale, Imobiliare, BPO, FMCG, Banking, HoReCa plus altele.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. clasificare foarte buna a nevoilor pe clase de varsta; daca scoatem denumirile generatiilor si nevoile lor de fond (nu cele reale care se repeta) de pe fiecare generatie... vedem ca pe cadre de varste nevoile reale ale unei societati se repeta.

    generatia actual tanara nu are treaba cu scutece -ipoteci .... si deci inclina mult pe socializare distractie afirmare.... consum... chirie 

    generatia din spatele lor sunt cei care au prins in plin depresia economica trecuta.... azi sunt in ipoteci - case... au facut copii la "batranete" si tre sa jongleze intre munca - salarii-ipoteci si nevoi ale copiilor.. 

    Aceasta generatie... pentru ca ocupa un procent foarte mare in campul "muncii/la birouri" este generata care in fata o sa isi ia incao o palma peste bot cand bondurile se vor inversa. Aceasta generate va gusta iar dejamagirea dupa ce se termina acesta perioada de boom. E trist dar nu avem ce face. 

    Aceasta generatie tre sa traga tare sa iasa din ipoteci (sa le achite) iar cand vine urmatorul ciclu de somaj exploziv sa nu fie lovit prea grav de caderea veniturilor in familii. 

    Generatia mai tanara va incepe pe urmatorul ciclul de somaj sa ii schibe treptat! 

    Companiile stiu deja asta; se pregatesc in tihna vara agenera "tambalau". 

    s c c r e t 

    Poate ar trebui ca macar generatia celor nascuti dupa 2000 sa inteleaga ca a fi angajat la o corporatie nu e o realizare. Sper ca macar ei sa-si propuna sa ajunga capitalisti si nu angajati.

    1. cel putin investitori daca nu capitalisti! unde investitori duce tot la o forma de contributie in formarea noului capital in piata

      Avem asa Spor Natural NEGATIV: 

      Alba, Arad, Arges, Bacau, Botosani, Brasov, Braila este in CRASH GRAV DEMOGRAFIC (luna de luna/an de annu cred ca o sa mai "existe ca oras" - risc sa devina Oras ZOMBI), Buzau, Caras-Severin (crash demografi groaznic luna de luna/an de an), Calarasi, Clujul a intrat regent in spor negativ (avea semnale de atingeri luciu de apa dar nu mai poate - nici specula de preturi nu prea ii ajuta; Emile... ce faci bre cu speculativul pe acolo ii bagi si pe aia in depresie economica in fata), Constanta, Covasna, Dambovita, Dolji (e sub apa luna de luna/an de an...este in crash groaznic), Galati, Giurgiu (si asta e sub apa an de an luna de luna), Gorj, Harghita la luciu apei dar are trend de intrat sub apa (minimele lunare si anuale arata cadere in fata sub apa), Hunedoara are cea mai violenta cadere (se ineaca sub apa la "minus 3" metri), Ialomita la luciul apei dar semne puternice de scufundare in fata, Iasi (iasul -iasul... e normal la varsta mea... coboara incet si sigur si el sub apa... vreme abundentei se apropie de sfarsit si aici), Ilfov are trend descendent cu trasare directie direct sub apa in fata, Maramuresi a cazut la luciul apei si da semne grave de intrat sub apa; Mehedinti se sub aba luna de luna an de an, Mures intrat si el sub apa, Neamt sub apa la minus 2, Olt sub apa la minus 3, Prahova a avut un soc in 2021 la minus 16 si a revenit rapid la minus 2; Satu mare pe luciul apei cu directie spre negativ, Salaj la luciul apei cu directie spre negativ, Sibiu (Sibiu... capitala culturala- ce mai speculativa si asta) s-a bagat linistita sub apa, Suceava se tine binisor deasupra apei, Teleorman (Dragnea ce faci bre asa buna stare ai adus aici?!) sub apa la minus 3 (unde e dragnea sa ne spuna noua ce valoare adaugata a adus acestei zone el), Timis la luciul apei cu directie de intrat sub apa; Tulcea sub apa la minus 1,5; Vaslui sub apa, Valcea sub apa, Vrancea sub apa; --- si mai comentau unii pe aici ca de ce se inchd industrii si se muta fabric.... pai ma baieti daca MOARE LA PROPRIU TARA ce fabrici industrii cu ACTIVITATI FIZICE sa mai tina tarisoara asta DESCHISE?! E normal ca tre sa inchidem si sa externalizam capacitati vechi!!! 

      Pana nu mor cele 5 milioane de persoane batranae nu avem cum sa reglam demograficul tarii prea curand pe ce forme de politica speculativa o joaca guvernul si banca centrala! 

      Avem nevoie sa dam strigare in piata la "Case gratis" poate asa mai intoarcem ceva romani ratacitori de pe afara prinsi in executari silite prin Italia-Spania, sau prin Chirii in Anglia!!! 

      Bucuresti spor natural NEGATIV la minus 5!!! - stiti ce inseamna asta?! 

      La munca baieti si nu la speculat! 

      A si ca nu se prea vor mai construii stocuri noi imobiliarede locuit decat la o rata de demolare sau depreciere a celor vechi! La doua blocuri daramate 1 bloc nou... sau 3-4 case demolate 1 bloc nou. 

      Sunt curios ce va face guvernul in an de alegeri?! 

      Ce aberatii de promisiuni serveste! 

      Generati nascuta in 80 spre 90.... generatia care a luat marfarul in bot, a pus alt marfar pe sina pana in specula din 2007 a deraiat si a luat alt marfar in bot si peste picioare. Azi ne uitam schiopi si "Desfigurati" la economia pe care o lasam in urma tinerei generatii frumoase si plina de sperante. 

      'nascuti in 80-90" generatia rezilienta a Romaniei!  

      Rezilienta la - hoti, prosti, speculatori, executari silite, falimente, guverne, politici depravate, costituie indoita...saracie, migratie externa interna, caderi de fonduri speculative, taxari reversibile,  

      Vremurile bune nasc / dau oameni slabi; oamenii slabi dau vremuri rele; vremurile rele nasc /dau oameni puternici; oamenii puternici nasc / dau veremuri (oameni buni) bune. 

      Pe unde ne aflam noi acum?! 

      Cred ca la oamenii slabi dau vremuri rele - pe un anumit segment economic / politic si vremurile rele nasc oameni puternici - pe lartea de constiinta sociala si civili.  

      Cred ca civilii vor schimba in fata si comportamentul depravat al guvernantilor (ca sa nu zic guviermnantilor! -altfel nu vad sa mearga! 

      Rolul Guvernului si a Constitutiei (bine construite) este sa duca la PROPASIREA SI BUNASTAREA NEAMULUI! 

      Se pare ca sporul negativ din tara spune ca din 90 pana in prezent politica guvernului si forma constitutiei nu au contribuit la Propsirea si bunastarea neamului! - pot sa spun sincer ca observ un soc pozitiv (cred ca e doar ciclic pe trend descendent in populatie) de 2 ani; - sa speram ca dureaza mai mult acest soc pozitiv si ca va reusi sa contrabalanseze prabusirea demografica pe log. 

      Guvernul romaniei nu tre sa aibe prioritati anul urmator la alegeri si nici clasa de afaceri -grupul de afaceri -reprezentanti - investitori imobiliari... nu tre sa aibe prioritate poplisme si specule pe termen scurt! 

      Avem nevoie de un plan national pe termen lung iar la masa trebuie inclua partea civila (nevoile ei reale) partea antreprenoriala partea investitorilor partea guvernelor... avem nevoie de un plat care sa ajute ROMANIA nu doar sa O CONSUME!!! 

      Prioritate numarul 1 a Romaniei este reglarea trendului demografic - pentru ca vor exista foarte foarte multe riscuri externe si interne de instabilitate in fata! 

      Romania se afla istoric intr-o pozitie de "cotropire"; romania nu isi permite in fata o nebunie a Rusiei sau a altor tari ce au migranti la noi in tara si sa genereze in depresia din fata o forma de atentat pe teritoriu nostru sau un conflict militar o o forma de razmerita/revolutie artificiala. Daca asemenea lucru se adevereste sau se declanseaza in fata populatia romaniei va actiona in cosecinta ducand la o si mai mare prabusire a populatiei si a starii de bine (actual pansata). 

      Pe agenda Guvernului de anul urmator: 

      1. Aparare granita si parteneri 

      2. Stimularea Natalitatii prin formari de noi familii bagate in casele lor 

      3. Apararea Capacitatilor si intereselor economice din mare si pe sucat 

      4. Stimulare Mediului Antreprenorial (fara antreprenori SMEuri nu avem livrari in fata de copii si educatie financiara -educatia financiara se invata prin antreprenoriat nu in manuale) 

      5. Apararea valorilor religioase si institutiile de cult  

      6. Reorganizarea administrativ teritoriala - este o gaura neagra aici nu aduce beneficul populatiei si localitatilor ci doar baronilor de partid; varsarea inutila de bani trebuie sa inceteze; multe sate si orase trebuiesc abandonate si restructurarea populatiei pe zone cu beneficul economic.  

      7. Transport Gratuit pentru Tineri si Batrani (dupa varste si categori sociale -scoala studenti - ajutor social - abandonati etc) 

      8. Case sociale / gratis pentru copii ce ies din institutii sociale (sa nu uitam ca mizeria asta a fost promisa si in 2007 de catre vanghelion si altii - a rezultat in dat teapa generatiei de atunci si exod masiv) (ori contributia govului la accesarei ipoteci; blocarea de catre gov a scoaterilor de bani cu buletinul pana cand nu primesc externarea) 

      9. Blocarea / temperarea pe cat posibil a guvernului la preturile de energie -curent - gaze - interetinere in raport cu venitul net a populatie (pastrarea costurilor fixe cu traiul in parametrii corect procentual cu veiturile nete -pibul net al tarii pe termen cat mai lung; si incetarea actelor speculative pe care eu le si anunta-sem ca se vor intampla cu 2 ani inainte sa se intample in piata; stit voi anuntam ca urmeaza specula la energie cu 1-2 ani si asa a fost ... specula a fost indeplinita). 

      10. Compensarea / Stimularea de catre guvern a joburilor actuale in care generatia prezenta este prinsa in rate ipotecare si se chinuie sa nasca ori au nascut 1-2 copii (adica s dea naiba la urmatoarea corectie sa vad familii in executare cu 1-2 copii pe un trend al tari de depopulare-asta mai trebuie; Isarescule sunt cu ochii pe tine). 

      s c c r e t 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb