RAPORT UNICEF: Două treimi dintre copiii de vârstă şcolară din lume nu au acces la Internet acasă

G.U.
Miscellanea / 2 decembrie 2020

Două treimi dintre copiii de vârstă şcolară din lume nu au acces la Internet acasă

Două treimi dintre copiii cu vârste şcolare din lume - sau 1,3 miliarde de copii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 17 ani - nu au conexiune la Internet acasă, potrivit unui nou raport comun al UNICEF şi al Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor (UIT).

Raportul How Many Children and Youth Have Internet Access at Home? (Câţi copii şi tineri au acces la Internet acasă?) constată o lipsă similară a accesului în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani, 759 de milioane (63%) neavând conexiune la domiciliu, conform unui comunicat de presă.

"Faptul că atât de mulţi copii şi tineri nu au Internet acasă reprezintă mai mult decât un decalaj digital - este o falie digitală", a declarat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF. "Lipsa de conectivitate nu limitează doar capacitatea copiilor şi tinerilor de a se conecta online. Îi împiedică să concureze în economia modernă. Îi izolează de lume. Iar în cazul închiderii şcolilor, ca în situaţia cu care se confruntă în prezent milioane de persoane din cauza COVID-19, le îngreunează accesul la educaţie. Spus mai direct, lipsa accesului la Internet îi va costa viitorul pe cei din următoarea generaţie".

Potrivit sursei citate, aproape un sfert de miliard de elevi din întreaga lume sunt încă afectaţi de închiderea şcolilor; din cauza COVID-19, sute de milioane de elevi se bazează pe învăţarea virtuală. Pentru cei care nu au acces la Internet, educaţia poate fi inaccesibilă. Chiar şi înainte de pandemie, un număr tot mai mare de tineri aveau nevoie să deprindă competenţe fundamentale, transferabile, digitale, specifice unor locuri de muncă şi antreprenoriale pentru a concura în economia secolului XXI.

Decalajul digital perpetuează inegalităţile care deja creează diviziuni între ţări şi comunităţi, arată raportul. Copiii şi tinerii din cele mai sărace gospodării, din statele rurale şi cu venituri mai mici, rămân şi mai mult în urma colegilor lor şi au foarte puţine şanse de a recupera.

La nivel global, 58% dintre copiii de vârstă şcolară din cele mai bogate gospodării au conexiune la Internet acasă, comparativ cu doar 16% dintre copiii din cele mai sărace gospodării. Aceleaşi disparităţi există şi la nivelul veniturilor ţărilor respective. Mai puţin de unu din 20 de copii de vârstă şcolară din ţările cu venituri mici are conexiune la Internet acasă, comparativ cu aproape nouă din 10 din ţările cu venituri mari.

"Conectarea populaţiilor rurale rămâne o provocare formidabilă", a declarat secretarul general al UIT, Houlin Zhao. "Aşa cum se arată în documentul Measuring digital development: Facts and figures 2020 (Măsurarea dezvoltării digitale: Date şi cifre 2020), părţi mari din zonele rurale nu sunt acoperite de reţea mobilă cu bandă largă şi mai puţine gospodării rurale au acces la Internet. Decalajul dintre ţările dezvoltate şi ţările în curs de dezvoltare în ceea ce priveşte adoptarea Internetului cu bandă largă mobilă şi utilizarea Internetului este deosebit de mare, ceea ce face ca aproape 1,3 miliarde de copii cu vârste şcolare, în mare parte din ţările cu venituri mici şi din regiunile rurale, să se confrunte cu riscul de a rata oportunităţi educaţionale, deoarece nu au acces la Internet acasă".

Există, de asemenea, disparităţi geografice în interiorul ţărilor şi între regiuni. La nivel global, aproximativ 60% dintre copiii de vârstă şcolară din zonele urbane nu au acces la Internet acasă, comparativ cu aproximativ trei sferturi dintre copiii de vârstă şcolară din gospodăriile rurale. Copiii de vârstă şcolară din Africa subsahariană şi Asia de Sud sunt cei mai afectaţi, aproximativ nouă din 10 copii neavând conexiune la Internet, conform comunicatului.

Anul trecut, UNICEF şi UIT au lansat Giga, o iniţiativă globală de conectare a fiecărei şcoli şi a comunităţii din jurul acesteia la Internet. Prin colaborare cu guvernele, în cadrul proiectului Giga s-au cartografiat, până în prezent, peste 800.000 de şcoli din 30 de ţări. Pornind de la aceste date, Giga colaborează cu guvernele, industria, sectorul civil şi partenerii din sectorul privat pentru a promova necesitatea investiţiilor în proiecte cu finanţare mixtă (publică şi privată) în vederea construcţiei de infrastructură de conectivitate necesară pentru a implementa soluţii digitale de învăţare şi alte servicii.

Iniţiativa se desfăşoară acum în cadrul Reimagine Education şi în coordonare cu Generation Unlimited. Prin iniţiativa Reimagine Education, UNICEF îşi propune să abordeze criza învăţării şi să transforme educaţia, oferind copiilor şi tinerilor acces egal la învăţarea digitală de calitate. O premisă pentru realizarea acestui obiectiv este conectivitatea universală la internet.

Bazându-se pe aceste eforturi şi pe importanţa implicării tinerilor, Generation Connect este o iniţiativă lansată de UIT pentru a capacita tinerii să se implice şi să participe la lumea digitală.

Deşi cifrele din raportul UNICEF-UIT prezintă o imagine alarmantă, situaţia este probabil mai gravă din cauza mai multor factori concertaţi, cum ar fi accesibilitatea, siguranţa şi competenţele digitale insuficient dezvoltate. Conform celor mai recente date UIT, abilităţile digitale scăzute rămân o barieră în calea participării semnificative la societatea digitală, iar accesul la telefonia mobilă şi Internet este, în continuare, prea scump pentru mulţi locuitori ai ţărilor în curs de dezvoltare, ca urmare a unor mari disparităţi la nivelul puterii de cumpărare.

Conform comunicatului, chiar şi atunci când copiii au conexiune acasă, este posibil să nu aibă acces la aceasta din cauza unor factori precum presiunea de a face treabă în casă sau de a lucra, lipsa de dispozitive suficiente în gospodării, faptul că fetelor le este permis accesul la Internet într-o măsură mai mică sau deloc sau lipsa de înţelegere privind accesarea oportunităţilor online. Există, de asemenea, probleme legate de siguranţa online, deoarece părinţii pot fi inadecvat pregătiţi pentru a-i ajuta pe copii să rămână în siguranţă.

UNICEF în România a testat cu succes căi de consolidare a educaţiei incluzive de calitate împreună cu guvernul şi alţi parteneri în ultimii ani. În prezent, UNICEF sprijină eforturile sectoarelor educaţiei pentru a se asigura că toţi copiii din ţară pot continua să înveţe, online şi offline, în timpul pandemiei de COVID-19.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb